obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
Huawei in bridge mode met Asus RT-AC88U router
Beste-Els
Krijg 't niet voor mekaar om mijn Huawei HG655D in bridge mode te zetten i.s.m. mijn nieuwe Asus RT-AC88U. Ik heb op dit forum verschillende threads gevolgd en vollgens mij moet het volgende goed zijn:

* Basis -> Firewall: Firewall uitzetten
* Basis -> WAN: ADSL2+ uitzetten - de VDSL2 WAN de verbinding gekozen en daarop Poortbinding op LAN1 - Verbindingstype IP_Bridged - DHCP transparante overdracht ingeschakeld.
* Basis -> WiFi: WiFi uitgeschakeld
* Basis -> LAN: DHCP server uitgeschakeld

Overal knopje Toepassen gebruikt, gereboot van hier tot Tokyo maar werken ho maar.... De Asus blijft bezig in de setup wizard om het verbindingstype te vinden.

Weet iemand of het probleem misschien ligt bij de Asus? heeft de Asus misschien iets anders nodig? Ik hoor 't graag.

vr.gr.
 
Lutz
Indien je alleen het Huawei modem gebruikt, welke van de 4 voorgeconfigureerde WAN verbindingen is dan aktief?
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
Beste-Els
Dank voor je reactie. De VDSL2 verbinding is actief. Bedoel je dat?

Inmiddels ben ik vandaag weer een uur of vier bezig geweest. Dit keer heb ik de Asus vervangen door een good old Linksys WRT54G. Opnieuw geen sjoege. Ook heb geprobeerd om mijn laptop rechtstreeks aan de WAN poort te knopen in de hoop dat de laptop dan het public IP adres (85.150.xxx.xxx) krijgt. Niet dus!

Mijn resterende plan is om die prachtige Asus weer netjes in te pakken en meneer Coolblue te bellen dat het niet zijn schuld is maar dat 'ie wel retour gaat. Helaas!

Weet iemand welke andere modem/router mijn Huawei HG655D kan vervangen? Ik heb een Online VDSL2 pakket. Misschien dat zo'n andere modem/router wel in een bridge mode wil.
Gewijzigd door Beste-Els op 12 maart 2017, 17:19
 
Lutz
Ik zal op het Huawei modem DHCP aan laten staan. Stel je Huawei modem heeft als IP adres 192.168.1.1. Dan zal ik het DHCP range zetten tussen 192.168.1.51 t/m 192.168.1.120 en een lease tijd van 10dagen of zo aanhouden. Bij de ASUS router zal ik DHCP uitzetten en aan de ASUS een vast IP adres uitdelen: b.v. 192.168.1.10.

Op de Huawei zal ik wel de firewall aan laten staan. Heb je de ASUS via een LAN poort aangesloten of via WAN poort? Probeer anders de instelling die je nog niet hebt geprobeerd.

Kijk een of de anders de ASUS router in plaats van de Huawei kan gebruiken.
In de FAQ (linker rand boven) staan de VDSL instellingen.

Wil je wel de ASUS gebruiken, kijk dan in de handleiding of je die al access point kan configureren.
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
jms319
Hoi Beste-Els,

Je kunt in principe wel een ander modem gebruiken dan de Huawei HG655d maar het ligt wel aan de diensten die je van Online afneemt of je dat snel werkend krijgt. Heb je alleen internet van Online, is vervangen meestal geen groot probleem. Heb je ook nog telefonie en/of TV in je pakket, dan wordt het een stuk lastiger omdat dan het MAC-adres van je modem geregistreerd is. Dat kun je niet altijd zomaar aanpassen in een modem. Je kunt eens in deze draad kijken: https://online.gebruikers.eu/forum/vi...ad_id=2345 voor diverse andere modems om de Huawei te vervangen.

Als je Huawei al door Online is geregistreerd, zal het dus wel moeilijker worden om de Huawei door een andere modem te vervangen. Daarmee heb ik weinig ervaring maar je kunt hier eens kijken: https://online.gebruikers.eu/forum/vi...20#navmark wat zou kunnen om met een beetje geluk toch telefonie en/of TV werkend te krijgen met een ander modem. De telefonie SIP-gegevens worden over het algemeen door Online niet zomaar verstrekt maar kun je met wat geluk toch uit de Huawei lezen.

Ik heb zelf een Fritz!box 7340 en die draait al jaren probleemloos. Ik neem echter tegenwoordig alleen nog maar internet af van Online, geen vaste telefonie (meer) en ook geen IPTV. Heeft echter voorheen wel gewerkt met telefonie van Online. In bridge-mode heb ik 'm ook niet maar hij vervangt wel helemaal de Huawei en werkt ook een stuk prettiger (vind ik) Smile. Op support van Online hoef je echter niet te rekenen met een eigen modem, ook al ligt een probleem bij hen. Zodra je je meldt bij de servicedesk en aangeeft dat je een eigen modem hebt, kunnen ze je helaas niet helpen (terecht ook wel, want alleen hun eigen modems worden gesupport). Zorg dus dat je je Huawei wel houdt als referentie om support te kunnen krijgen indien nodig!

Een FB uit de 73XX-serie (XX=7340, 7360 of 7390 waarvan die laatste het voormalige topmodel was) kun je vrij goedkoop van MP halen (ex-XS4jeweetwel-modems). Een nieuwere 7490 kun je er ook vinden maar die zijn recenter dus duurder (maar ook veel sneller met wifi). Een 7581 zou ik vooralsnog laten liggen want bij XS4jeweetwel, waar ze vandaan komen, zijn er momenteel (nog steeds heel veel) problemen met de firmware van die modem (onder andere met aanmelden van DECT-telefoons). Wordt vast opgelost in een nieuwe FW maar wanneer, ja dat vragens ze zich bij XS4 ook af....

Op dit forum zul je de instellingen voor VDSL2 wel terugvinden die je nodig hebt voor een eigen modem.

Of je voldoende tijd (en zin) hebt om nog een ander modem te kopen als vervanging voor de Huawei, in te stellen, uit te proberen, etc. weet ik niet. Wil je je ASUS terugsturen, dan kun je niet onbeperkt afwachten en testen want anders kun je 'm niet meer terugsturen. In elk geval weet je dat vervanging van de Huawei in principe wel mogelijk is.

In elk geval succes. Ik hoop dat je je prachtige ASUS toch nog aan de gang krijgt!

jms319
 
Beste-Els
Dank voor je uitgebreide reactie. Ik heb alleen interrnet van Online (Goddank). Dat zij geen andere modem/router supporten vind ik nogal logisch. Heb nog even gekeken naar een Draytek 2860-ac. Dat is een modem/router voor o.a. VDSL2. In het verleden had ik altijd goede ervaringen met Draytek Vigor. Wat vind jij van dat ding? Mijn Asus is (helaas) inmiddels terug bij Coolblue.

Nou ik toch je aandacht heb....
Wat is het nut van een 3G/4G dongle die je in je router prikt? Kan ik dan mijn iPhone loskoppelen van mijn eigen WiFi en verder gaan met m'n 4G abonnementje van Vodafone? Lijkt me nogal zinloos.

vr.gr. en nogmaals dank.
 
jms319
Hoi Beste-Els,

Als je alleen internet van Online hebt, zou je de rest eenvoudig in je modem moeten kunnen instellen. Met Draytek heb ik zelf geen ervaring maar een Draytek is zeker ook een heel goede keuze. Zo te zien is het aantal netwerkpoorten al de helft meer dan bij de FB. Drayteks schijnen erg goed te zijn, dus daar moet je wel heel erg tevreden van moeten kunnen worden Wink.

Een 3G/4G-dongle die je in je router prikt kan heel handig zijn. De snelheid van ADSL in 'the middle of nowhere' is soms niet zo goed (lees: tergend langzaam). Dan kan een dongle uitkomst bieden. Wordt dan zoiets: https://blafhert.wordpress.com/2015/0...ele-router. Het verschil is dus dat je dan niet meer via een vaste (telefoon)draad surft maar via een 3G/4G-verbinding. Wordt je verbinding wel een stuk duurder dan die van Online. Zo'n oplossing wordt als ik het goed heb ook weleens gebruikt bij verbindingsproblemen via een vaste lijn (heb dat weleens van XS4jeweetwel en/of KPN gehoord maar die hebben er ook de mogelijkheden voor om zo'n dongle te leveren).

Lijkt me niet handig om de SIM uit je iPhone ervoor te gebruiken. Onderweg wordt het dan een stuk lastiger om verbinding met je iPhone te maken (of je zou dat altijd via WIFI moeten gaan doen). Da's niet echt smart bij een smartphone!

Jammer dat je je nieuwe router toch terug hebt moeten sturen. Wie weet, toch een nieuwe kans voor een ander apparaat.

In elk geval succes!

Groet,

jms319
 
Tiger
Hoi Beste Els,

Kijk eens op de bijgevoegde link bij #7 van mikey
https://online.gebruikers.eu/forum/vi...ad_id=4422
misschien dat het dan wel lukt.
Groet Tiger
 
Beste-Els
Hoi Tiger, dank voor je reactie.

De settings die mikey heeft toegepast heb ik ook allemaal gedaan en niet een keer maar honderd keer!Ik ken de hele riedel inmiddels uit het hoofd. Ik denk dat ik het even laat rusten en over een maandje of zo opnieuw aan de slag ga. Het resultaat zal ik in ieder geval in dit draadje posten.

vr.gr.
 
Beste-Els
Dank je wel jms319. Dat van die 3G en 4G dongle is me nu duidelijk en lijkt me een goede backup optie voor businesses. Draytek is inderdaad een oud en vertrouwd merk en heb het in de jaren 90 al een tijdje gebruikt. Ik heb 'm nog steeds in de kast liggen: een Draytek Vigor 2200E.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Huawei in bridge mode met Asus RT-AC88U router', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Glasvezel abonnement fritz box 5490 Bridge Mode Eigen modem configuratie en problemen : 2 21 apr 2021
Zelf Router op glasvezel Online Alles-in-1 met Glasvezel : 1 16 sep 2020
Huawei HG655d WIFI bugs/troubleshoot topic Huawei configuratie en problemen : 27 16 mei 2020
Bridge modus Support Zyxel meer apparaten aansluiten : 3 06 apr 2020
zakelijke PC - Router gaat op standby Zyxel configuratie en problemen : 2 16 feb 2020
Advertentie