obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
Wijziging abonnement
Tiger
Vandaag een mail gehad van Online dat ze na oktober afgelopen jaar nu weer de abonnementsprijzen gaan verhogen.

Wijziging van uw abonnement

Uw klantnummer is: xxxxxxxx

Beste heer xxxxx,

Het afgelopen jaar heeft Online.nl flink geïnvesteerd in een toekomstvast netwerk. Hierdoor zijn er steeds hogere internetsnelheden mogelijk. Daarnaast hebben we onze klantenservice verbeterd. Om u ook in 2017 van nog stabieler internet te blijven voorzien, worden per 1 juni 2017 de abonnementsprijzen verhoogd.

Omdat wij het vervelend voor u vinden dat de prijzen wijzigen en u waarschijnlijk al tv kijkt bij Ziggo, hebben wij samen met Ziggo een persoonlijk aanbod voor u samengesteld. Een alles-in-1 pakket waarbij u kunt bellen, internetten én tv kijken voor een extra aantrekkelijke prijs. Met dit aanbod bent u voordeliger uit.

Vorig jaar hebben ze in oktober al de abonnements prijzen verhoogd en veel problemen veroorzaakt door de omzetting op het KPN netwerk en omdat het niet op kan gaan ze nu weer verhogen ben dus erg benieuwd hoe dit weer gaat uitpakken.
 
dutch flash
Een flinke verhoging,denk dat online.nl klanten gaat verliezen...
Ik heb geen ADHD, heb VDSL2 is al snel genoeg.
 
Tiger

Quote

dutch flash schreef:

Een flinke verhoging,denk dat online.nl klanten gaat verliezen...

Ik denk het ook want ze willen nu toch echt te veel.
Afgelopen jaar werd mijn abonnement verhoogt met 62 % wat ik niet geaccepteerd had heb toen een hoger abonnement genomen van 20 Mbps ADSL2 naar 30 Mbps VDSL2 wat uiteindelijk maar € 2.50 duurder was en nu willen ze weer € 5 meer dus de vraag is wanneer stoppen ze met die waanzinnige verhogingen want in feite verhogen ze de abonnementen met dezelfde argumenten die ze vorig jaar ook al aangaven.
• Betrouwbaar en nog stabieler internet
• Scherpe beltarieven
• Uitbreidbaar met TV
• Verbeterde klantenservice
• Uw huidige product, geen actie nodig
 
Tiger

Quote

Tiger schreef:

Vandaag een mail gehad van Online dat ze na oktober afgelopen jaar nu weer de abonnementsprijzen gaan verhogen.

Wijziging van uw abonnement

Uw klantnummer is: xxxxxxxx

Beste heer xxxxx,

Het afgelopen jaar heeft Online.nl flink geïnvesteerd in een toekomstvast netwerk. Hierdoor zijn er steeds hogere internetsnelheden mogelijk. Daarnaast hebben we onze klantenservice verbeterd. Om u ook in 2017 van nog stabieler internet te blijven voorzien, worden per 1 juni 2017 de abonnementsprijzen verhoogd.

Omdat wij het vervelend voor u vinden dat de prijzen wijzigen en u waarschijnlijk al tv kijkt bij Ziggo, hebben wij samen met Ziggo een persoonlijk aanbod voor u samengesteld. Een alles-in-1 pakket waarbij u kunt bellen, internetten én tv kijken voor een extra aantrekkelijke prijs. Met dit aanbod bent u voordeliger uit.

Vorig jaar hebben ze in oktober al de abonnements prijzen verhoogd en veel problemen veroorzaakt door de omzetting op het KPN netwerk en omdat het niet op kan gaan ze nu weer verhogen ben dus erg benieuwd hoe dit weer gaat uitpakken.

Ik heb vandaag de overstap geregeld van Online naar Ziggo heb teveel ellende met Online gehad en nu al weer die verhoging die ze afgelopen jaar ook al hadden doorgevoerd.
Voor hun is het dubbel op en voor mij dubbel pech ga dus niet met hun verhoging akkoord.
Ga dus de uitdaging aan met Ziggo heb een aantal kennissen die daar behoorlijk positief over zijn dus gewoon een periode proberen en ik denk dat ik er niet slechter op kan worden.
 
Tiger
Even een update bij Online betaalde ik na de wijziging in Oktober vorig jaar voor internet 30 M/bs en bellen basis € 26.50 en zou dan m.i.v. 1 juni € 31 moeten betalen € 4.50 meer.
Na de overstap naar Ziggo op 1 juni betaal ik voor internet 25 M/bs bellen basis en TV 1 jaar lang € 29.95
TV had ik al van Ziggo voor € 18.70 p mnd deze kosten bespaar ik nu 1 jaar lang en de verhoging van € 4.50 die Online meer wil hebben is dus een besparing van totaal € 278,40 in het komende jaar.
 
jms319
Hé Tiger,

Ik heb ook het aanbod gekregen om over te stappen naar Ziggo omdat mijn abonnement wordt aangepast (verhoogd in prijs dus). Mijn alleen internetabonnement gaat vanaf 1 juni 28,50 kosten terwijl dat vanaf december 2016 (na een update naar VDSL) 24,00 werd. Heb ik dus niet lang van kunnen 'genieten'. Daarnaast heb ik KPN Digitenne voor 14,00 per maand. Kom ik dus iets hoger uit met de nieuwe tarieven dan met een overstap naar Ziggo. Moet ik toch eens naar gaan kijken. Voor vaste telefonie hoef ik het niet te doen. Die tarieven zijn bij Ziggo een stuk hoger dan wat ik nu betaal.

29,95 voor een jaartje en daarna 39,95 is wel een hele goede deal voor een alles-in-1-abonnement bij Ziggo, denk ik. Die prijs krijg je zelfs niet als je je abonnement direct bij Ziggo bestelt! En de belkosten zijn gelijk aan die van Online voor zover ik snel kon zien. Ben benieuwd hoeveel je van de 25 Mb/s overhoudt bij Ziggo en of dat beter is dan bij Online.nl met je 30 Mb/s-abo.

Rest natuurlijk wel de vraag waarom Online.nl zijn eigen klanten die (nog) géén alles-in-1-abonnement afnemen met een mooi aanbod probeert over te brengen naar Ziggo onder het motto dat ze het voor die klanten vervelend vinden dat de abonnementskosten stijgen. Zo'n voorstel heb ik een winkelier nog nooit zien doen! Lijkt me vergelijkbaar met dat supermarkt A klanten zou gaan vragen voortaan hun boodschappen maar bij supermarkt B te gaan doen omdat ze alleen maar merk A bij supermarkt A kopen en dat supermarkt A daarom zelfs een bonuskaart bij supermarkt B voor je heeft geregeld zolang je daar voortaan je boodschappen maar gaat doen. De logica van Online.nl voor deze klanten snap ik dus niet helemaal, want waarom zou je je eigen klanten voortaan (in ieder geval voorlopig een jaar) bij een ander laten shoppen nadat je eerst je eigen winkel helemaal hebt vernieuwd met nieuwe apparatuur? Stel dat ze daar blijven, dan verdien je er nooit meer iets aan!

Zou mij logischer hebben geleken als Online.nl zelf met zo'n niet-te-weigeren aanbieding komt om over te stappen naar een alles-in-1-abo bij Online.nl zelf (wat ze blijkbaar graag willen). Lijkt mij een veel tactischer stap dan het stap-maar-over-naar-Ziggo-aanbod Wink. In elk geval kun jij straks gebruik maken van een prima alles-in-1-prijsje! Nu maar hopen dat Ziggo ook z'n prijzen binnenkort niet plotseling besluit te gaan verhogen!

Wel jammer dat je overstapt. Zien we je niet meer zo vaak hier op het forum Wink.

jms319
 
Wanabo
Inderdaad vreemd dat Online Ziggo aanprijst. Lijkt er op dat er stilletjes achter de schermen een overname of samenwerking heeft plaats gevonden.

Als ik dit zo lees in dit onderwerp, vrees ik voor het voortbestaan van Online.
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
Tiger
@jms319 wat jammer is dat Online onder dezelfde argumenten van het afgelopen jaar nu weer is gaan verhogen wat toch een beetje kwaad bloed zet dus stap ik over.
Wat de snelheid betreft ik had voorheen 20 M/bs en in werkelijkheid draadloos 16.5 en na de overgang in oktober afgelopen jaar 30 M/bs maar in werkelijkheid maar rond de 18 dus veel was ik er niet op vooruit gegaan ben dus benieuwd wat die 25 M/bs van Ziggo gaan geven.
De reden dat ze mij dat aanbod hebben gedaan was misschien omdat ik erg lastig ben geweest met name de verhoging afgelopen jaar waar ik niet akkoord mee ging en tijdig mijn abonnement had omgezet maar Online factureerde mij toch 2 maanden het nieuwe bedrag 15 euro meer maar ook daar ging ik niet mee akkoord heb gewoon een paar keer gestorneerd en alleen het bedrag meteen betaald dat ik verschuldigd was maar liet mij niet bedreigen voor afsluiting en was nergens bang voor omdat ik mijn huiswerk gemaakt had in tegenstelling tot Online het probleem werd veroorzaakt omdat ze daar langs elkaar heen werken.
Ben eigenlijk na al die jaren toch blij dat ik weg ga na de beginfase bij Wanadoo.
Een alles in 1 wilde ik toch niet nemen bij Online omdat ik de vele problemen voorbij zag komen over de TV.
En ik kan je gerust stellen dat ik na de overstap toch regelmatig op dit forum ga komen
 
Wanabo
Fijn dat je straks hier nog blijft komen!
Wie weet zie ik je dan straks ook op het zusterforum https://ziggo.gebruikers.eu/
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
jms319
Hoi Tiger,

Ik denk niet dat je een speciaal aanbod met een speciaal prijsje hebt gekregen van Online vanwege dat je erg 'lastig' bent geweest, hoor. Ik heb bij Online helemaal niet geklaagd, heb niets gestorneerd of niet betaald maar kreeg via de mail exact hetzelfde aanbod als jij (en ik denk dat iedereen of de meeste anderen die alleen internet of internet en bellen hebben datzelfde aanbod kregen). Ik vraag me af of ook mensen die wel alles-in-1 hebben eenzelfde aanbod kregen, maar hun abonnement wijzigt niet in prijs. Ik vond het een vreemd voorstel om naar Ziggo over te stappen 'omdat we mogelijk toch al TV van Ziggo hadden'. Niet iedereen heeft TV van Ziggo... Maar in elk geval heb jij er voorlopig je voordeel van.

Ik had mijn abonnement afgelopen december omgezet naar VDSL omdat de snelheid op ADSL in de maanden daarvoor behoorlijk was verminderd. Ik zat bij het intrainen van de modem een jaar of twee geleden op bijna het maximum (~19 mbit) bij een abonnement van 20 mbit maar dat liep het afgelopen jaar terug naar ongeveer 13 mbit in december 2016. Ik kreeg het ook met het opnieuw starten en intrainen van de modem niet meer beter terwijl dat voorheen nog weleens hielp. Dat vond ik wel een heel lage snelheid. Ik hoopte juist op meer snelheid na het (probleemloos) overgaan naar het KPN-netwerk maar dat bleek niet te helpen. Toen toch maar overgestapt naar VDSL. Een VDSL-abo van 30 m-bit was een hele euro goedkoper Wink en sneller, dus dubbel voordeel. De 30 van mijn 30 mbit-abo haal ik uiteraard nu ook niet, maar de snelheid is in elk geval weer acceptabel/goed. Het intrainen van de modem zit op ongeveer 50/10 (en wordt teruggeschroefd tot waar ik voor betaal - (hoe snel precies moet ik nog steeds eens testen). Voor mij is het in elk geval voldoende en het werkt eigenlijk prima zo. En vergelijkbare internet-abonnementen zijn nu ongeveer even duur bij de meeste andere providers.

Leuk dat je ons wel af en toe blijft bezoeken. Blijf je toch nog een beetje op de hoogte en wie weet, stap je over een tijdje weer terug naar Online Smile. Bij het Ziggo forum zullen ze straks vast blij met je zijn als forumadviseur maar waarschijnlijk gaan wij je toch wel missen (ondanks dat je af en toe komt kijken). Ik zou als ik jou was vast eens gaan rondkijken op https://ziggo.gebruikers.eu/. Alleen het gedeelte na 'https://' en voor '.eu' hoef je maar aan te passen Wink.

In elk geval succes en tot ziens!

jms319
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Wijziging abonnement', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Glasvezel abonnement fritz box 5490 Bridge Mode Eigen modem configuratie en problemen : 2 21 apr 2021
wijziging \adsl Extra 20MB/S naar ADSL internet 30MB/S Algemeen : 5 25 aug 2017
Abonnements wijziging Zyxel meer apparaten aansluiten : 20 25 okt 2016
Upgraden abonnement Klacht over Online : 9 05 mei 2014
DSL-instellingen abonnement "Snel"? Eigen modem configuratie en problemen : 2 24 feb 2014
Advertentie