obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Vermeld afstand tot telefooncentrale en post je ADSL statistieken. Configuratiescherm, Geavanceerd, Statistieken, ADSL statistieken.
 Onderwerp afdrukken
Hulp gezocht: zeer traag bekabeld internet
Lutz
Ik laat TV even buiten beschouwing, omdat die toch werkt. Meestal zit die toch op een tweede VLAN. Wilt u nog een laatste poging doen? Misschien hebben je buren een eigen laptop. Controleer eens bij hun de downloadsnelheid, en sluit vervolgens hun laptop op je eigen wifi aan. Werkt dat dan ook niet goed?

Ik stel voor om als speedtest speedof.me te gebruiken.

Dan weten wij of het een probleem van je verbinding of je computers is.
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
ahouttuin
Oke, duidelijk! Bedankt.
De buurtjes zijn er momenteel niet, maar zelfs via WIFI speedtest (zie bijlage) haal ik voldoende snelheid op hun netwerk. (ze hebben 20 mbps) Zie testresultaten in bijlage.

De monteurs die hier langsgeweest zijn (online én KPN) hebben overigens met hun eigen laptops al een bekabelde speedtest uitgevoerd op mijn eigen modem, die ook heel slecht uitpakte.
De laatste monteur kreeg zelfs een 'socket error' toen hij de test probeerde te doen! Hij dacht daarom dat het een hardware probleem van het modem was.

Inmiddels heb ik dus alweer een nieuw modem; zelfde probleem.

Ik vermoed op basis van bovenstaande inderdaad dat het een verbindingsprobleem is en geen computer probleem.
Kan morgen nog even langswippen bij de buren om alsnog een bekabelde test uit te voeren om dit volledig uit te sluiten.
ahouttuin voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.
 
Lutz
Laat de buren dan met rust. Ik vat even samen: je hebt al meerdere modems gekregen, en het probleem blijft bestaan.

Blijft over: een probleem aan de provider kant (configuratie van je profiel of een probleem met het DSLAM). DSLAM is de tegenhanger van je modem in de wijkcentrale.

success!
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
Tiger
Beste ahouttuin als ik het goed begrijp heb jij omstreeks 15 april je abonnement gewijzigd en sindsdien problemen met je verbinding.
Dan wordt het de hoogste tijd dat jij Online in gebreke stelt dit moet je wel aangetekend doen.
Zelf ga ik Online verlaten maar als dit mij overkwam zou ik het abonnementsgeld storneren totdat de zaken in orde zijn gemaakt door Online.
Ze leveren op dit moment een wanprestatie en laten je in de kou staan omdat er ook al monteurs zijn gekomen die je probleem niet kunnen oplossen en dat betekent volgens mij dat het probleem niet bij jou ligt maar bij de provider en dat is Online.
 
ahouttuin
Dank voor al je tips, ik ga contact opnemen met online en nog een laatste poging doen!
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Hulp gezocht: zeer traag bekabeld internet', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Zomer Gekte actie - €70 Cashback op Internet en TV + Alles-in-één! Algemeen : 1 16 aug 2021
Gezocht originele ophangbeugel Zyxel VMG8324-b10A Vraag & Aanbod van tweedehands apparatuur : 1 01 feb 2021
ZyXel en Wifi zonder internet verb. WiFi : 3 15 nov 2020
Online maximaal internet pakket Snelheid : 2 18 mrt 2020
Overgestapt maar geen internet Algemeen : 2 05 jan 2020
Advertentie