obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
Geen TV bij Zyxel
Viooltje3333
Hoi

Sinds gisteren mijn nieuwe Zyxel modem ontvangen ter vervanging van mijn Huawei modem.
Nu hangt mijn modem in de woonkamer en ik kijk in de woonkamer tv via de schotel. Dat is het probleem niet.
Nu heb ik het M7 kastje op zolder geplaatst zodat mijn zoon TV via Online.nl kan kijken.
Met de Huawei was dat geen probleem, maar met de Zyxel wel.
Ter informatie: Mijn modem hangt dus in de woonkamer en vandaar uit heb ik met een Ethernetkabel een verbinding gemaakt naar onze kelderkast (beneden in het midden van ons huis) waar een router staat (Asus) en vanuit die router gaat er weer een ethernetkabel naar zolder en daar staat ook een router (TP link) en vandaaruit is het M7 kastje ook bedraad aangesloten.
Zoals gezegd met de Huawei modem was dat geen probleem, maar met de Zyxel wel.
Dus Online zojuist gebeld en die beweren dat de Huawei minder gevoelig was en dat het daardoor wel mogelijk was om tv te kijken , maar de Zyxel is gevoeliger en daardoor werkt het nu niet. Enige oplossing is (voorlopig) om het M7 kastje (op zolder) rechtstreeks aan te sluiten op de modem (beneden in de woonkamer). Dat is onmogelijk uiteraard.

Heeft iemand een idee (bv een poort open zetten op IP tv of zo?)

Groetjes Viooltje
 
Lutz
Ik denk dat je router het problleem is. TV komt vermoedelijk als VLAN binnen, wat een layer 2 protocol is. IP is layer 3, en laat layer 2 niet door.

Oplossing: koop een oudewetse LAN kabel verbinder of pak een hub of switch. Die zal het signaal wel doorlaten.

Je kan nog proberen van het modem uit via powerline adapters een LAN kabel te vervangen.

Kpn doet zoiets bij hun tv diensten.
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
Viooltje3333
Wat bedoel je precies met een lan kabel verbinder? Heb je daar een foto van? Op die moment werken we met die netwerk/stroom adapters (met kabel), maar dan hapert het beeld.

De oude modem heb ik ook nog. Zou het mogelijk zijn om tussen de router boven en dat M7 kastje die oude modem te plaatsen of ipv de router boven die modem te plaatsen? Ik heb geen idee, maar ik denk, ik vraag het Smile
Gewijzigd door Viooltje3333 op 27 oktober 2017, 06:14
 
Viooltje3333
Het is opgelost

Ik kreeg als advies van Online.nl :

Hallo Fiona, helaas is het niet mogelijk om dit signaal door te sturen naar diverse routers. Er wordt namelijk een signaal over de internetlijn gestuurd wat 'mutlicast' heet. Dit herkennen de meeste routers niet (met uitzondering van peperdure routers) en die zullen dit signaal doorsturen waardoor er verlies kan zijn. Dat het met de Huawei heeft gewerkt is dan ook een wonder. De EPG (zenderlijst) zou wel beschikbaar moeten zijn maar beeld kan dit niet aan omdat dit door middel van multicast gaat. Je zou een stroomnetadapter kunnen gebruiken. Een setje van bijvoorbeeld Devolo. Deze kunnen in het stopcontact worden gedaan (mist op hetzelfde aderpaar) en dan kan er een bekabelde verbinding gemaakt worden via het stroomnet. ^JH

Maar die netwerk adapter werkt niet, dus heb ik een switch geplaatst en dat werkte wel.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Geen TV bij Zyxel', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Gezocht originele ophangbeugel Zyxel VMG8324-b10A Vraag & Aanbod van tweedehands apparatuur : 1 01 feb 2021
paar keer per dag wifi uitval met zyxel VMG8324-B10A modem Algemeen : 2 13 jan 2021
Zyxel VMG8825-T50 - VOIP Eigen modem configuratie en problemen : 7 10 dec 2020
ZyXel en Wifi zonder internet verb. WiFi : 3 15 nov 2020
Zyxel modem. Slechte wifi? WiFi : 1 06 okt 2020
Advertentie