obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
Zyxel vervangen door fritzbox 7390
vangrails
Ik heb een dringende vraag. Ik had internet van Online via een ISDN lijn en telefonie bij Pretium. Inmiddels is de ISDN opgeheven en zijn mijn problemen begonnen. Ik heb een Fritzbox 7390 en via dit toestel een reeks handsets en een zeer uitgebreid ISDN antwoordapparaat voor mijn werk die op de Fritzbox kan worden aangesloten of men DSL of ISDN heeft maakt niet uit. Ik wil het Zyxel modem niet gebruiken omdat ik de handsets en het antwoordapparaat niet kan/wil missen.
Goed. Ik heb de enkele DSL kabel in de DSL aansluiting van de Fritzbox gedaan maar niets werkt. Ik heb Annex B op Annex A gezet. Maar ik weet de DSL-ATM instellingen niet. En misschien moet er nog wel veel meer gegevens van Online in de gebruikersinterface van de Fritzbox worden ingevoerd.
Kan/ wil iemand mij helpen?
 
Lutz
De situatie is mij niet helemaal duidelijk. Je had eerst ISDN en verder Internet van Online. Was dat via een kabel en via een splitter aangesloten of via 2 apaarte aansluitingen? Indien je nu het Zyxel modem aansluit, werkt dan internet wel?
Indien je nu geen ISDN meer hebt: is deze aansluiting helemaal opgeheven of geconverteerd tot een PSTN lijn?

Krijg je nu misschien bellen via VoIP van online?

Ik stel deze vragen omdat mij de situatie niet helemaal duidelijk is.
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
vangrails
Dag Lutz. Ik had eerst ISDN en via deze lijn via een splitter telefonie van Pretium en internet van Online. Nu is ISDN weg en heb ik een lijn VDSL. Als ik de FB daarop aansluit werkt het internet. Via deFB kan ik VOIPen. Is de situatie zo duidelijk? Hartelijke groet, Vangrails
 
Lutz
Wat werkt dan nog niet?
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
vangrails
Ik heb bij online ook telefonie. Dat werkt niet.
 
Lutz
dan moet je tijdelijk het officiele online modem aansluiten en de gegevens proberen uit te lezen.

Je kan ook brutaal online om de SIP gevegens te verstrekken. In Europa hebben ze besloten, dat je zelf het modem kan kiezen. Dan heb je de gegevens nodig. Alleen kan online zeggen dt ze nog niet klaar ervoor zijn.

GEwoon vragen!
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
vangrails
Goede morgen Lutz,
Heb ik gedaan. Het antwoord was een resoluut 'Nee!'. En de SIP gegevens in het modem zijn er niet. Ik heb alle rubrieken doorzocht. Vergeefs. Dank voor het meedenken.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Zyxel vervangen door fritzbox 7390', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritzbox instellen voor interactive TV Eigen modem configuratie en problemen : 2 24 jul 2022
Fritzbox 7590 Telefonie werkt niet Eigen modem configuratie en problemen : 5 05 feb 2022
Gezocht originele ophangbeugel Zyxel VMG8324-b10A Vraag & Aanbod van tweedehands apparatuur : 1 01 feb 2021
paar keer per dag wifi uitval met zyxel VMG8324-B10A modem Algemeen : 2 13 jan 2021
Zyxel VMG8825-T50 - VOIP Eigen modem configuratie en problemen : 7 10 dec 2020
Advertentie