obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
Zyxel modem herstart vaak
mountainmaster
Sinds een paar dagen herstart mijn Zyxel modem gemiddeld zo'n 8 keer per uur. Een harde reset naar fabrieksinstellingen heeft niet geholpen.

Volgens Online zou de kabel van de DSL ingang niet goed zijn. Dat moest geen platte kabel zijn maar een ronde die volgens hen bij het modem zat. Die kabel heb ik niet (meer?) maar ik heb er nu wel een andere platte RJ11 kabel aan gehangen. Helaas helpt dat ook niet.

Ik geloof ook niet dat het aan de kabel ligt want het probleem lijkt iets te maken te hebben met de wifi verbinding. Als we namelijk alle wifi apparaten uitzetten en alleen bekabeld internetten dan is er niets aan de hand.

Heeft iemand een idee hoe dit kan?
 
Ismail112
Ik heb daar al 10 dagen last van heb vorige week donderdag gebeld ze hebben in de tussentijd al 2 monteurs gestuurd maar niks heeft geholpen.
Ze gaan het nu zogenaamd monitoren op afstand wat weer 1 week gaat duren.
Die modem werkt niet en springt de hele tijd van de verbinding af en een nieuwe sturen willen ze niet.
ik heb mijn abonnement opgezegd ben over gestapt want het duurt mij te lang. Dit wordt voorlopig nog niet opgelost
 
mountainmaster
Inmiddels is de grijze DSL poort aangesloten met een ronde RJ11 kabel, maar zoals verwacht biedt dat geen oplossing.

Nog steeds kunnen we alleen bekabeld internetten. Nu staan er 3 computers op de LAN poorten en dat werkt wel.

Zodra er echter een wifi toestel inlogt gaat het modem na een paar minuten over zijn nek en komt in een herstart loop.
Maar om nu alle mobieltjes permanent op vliegtuigstand te laten staan...

Is het mogelijk om het ZyXel modem zo in te stellen dat het niet gaat herstarten bij de minste of geringste vermeende instabiliteit?
 
mountainmaster
Duurt hier nu ook al bijna een week. Bij de Online klantenservice zeggen ze dat ze niets kunnen doen want er is al een ticket aangemaakt en die is in behandeling. De technische dienst moet me terugbellen maar dat is nog steeds niet gebeurd.

Wel kon de klantenservice zelf even ruggespraak houden met de technische dienst. Toen kreeg ik meteen het verwijt dat ik een niet ondersteund apparaat gebruikte. Nu had ik inderdaad de dag daarvoor wifi uitgezet op het modem en een wifi accesspoint aan een LAN poort gehangen om te zien of dat helpt. Maar helaas, ook daarmee kwam het modem in een herstart loop.
Dat accesspoint was allang weer afgekoppeld maar toch moest ik opnieuw resetten naar de fabrieksinstellingen, want anders zou de technische dienst geen ondersteuning verlenen. Wat een onzin.

Voorlopig nog geen wifi dus. Sad 10 jaar geleden zou dat geen probleem zijn geweest maar anno 2018 kun je daar echt niet meer mee aankomen.
 
mountainmaster
Even een update: Gisteren een nieuw modem ontvangen en alles werkt weer. Music
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Zyxel modem herstart vaak', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Gezocht originele ophangbeugel Zyxel VMG8324-b10A Vraag & Aanbod van tweedehands apparatuur : 1 01 feb 2021
paar keer per dag wifi uitval met zyxel VMG8324-B10A modem Algemeen : 2 13 jan 2021
Zyxel VMG8825-T50 - VOIP Eigen modem configuratie en problemen : 7 10 dec 2020
ZyXel en Wifi zonder internet verb. WiFi : 3 15 nov 2020
Zyxel modem. Slechte wifi? WiFi : 1 06 okt 2020
Advertentie