obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Post hier je vragen over email
 Onderwerp afdrukken
Online account instellen lukt niet
Rolf
Een online (alias) account instellen in Outlook (2016) lukt niet.
In webmail werkt het.
Online geeft daarom geen verdere support (zo werd bij telefonisch contact meegedeeld)

Op internet staat verschillende informatie m.b.t. de instellingen.
Ingaande server
- Pop.online.nl / imap.online.nl (soms kan dat niet gewijzigd worden)
- Poort: 110 / 143 / 993 (imap) / 995 (pop)
- Beveiliging: geen / SSL/TLS
Uitgaande server
- Smtp.online.nl
- Poort: 25 / 465 / 587
[url=https://support.office.com/en-us/article/Troubleshooting-Outlook-email-setup-8da1fb2d-316b-4448-a7cd-f543dd083315#aol]Instellingen op support.office.com.
[/url]

Wie kan helpen?

Met vr. gr., Rolf.
 
jms319
Hoi Rolf,

Ik probeer je maar even te helpen - of in ieder geval op weg te helpen. Het instellen van de accounts in een e-mailprogramma zou niet zo moeilijk moeten zijn. Outlook heb ik niet op mijn PC geinstalleerd maar de instellingen zijn in principe gelijk voor ieder e-mail-programma hoewel de benaming soms wat anders is.

De instellingen die je aangeeft zijn de poortinstellingen die beveiligd of onbeveiligd kunnen zijn. Uiteraard heeft een beveiligde verbinding (SSL) de voorkeur maar die werkt helaas niet altijd. Bij Online werkt de beveiligde poort wel bij de POP/IMAP-server maar niet bij bij de SMTP-server. Uiteraard kun je maar één poort instellen.

Je mail ophalen (ingaande server):

Voor POP zijn de poortinstellingen 110 (onbeveiligd) of 995 (beveiligd).
Voor IMAP is dat poort 143 (onbeveiligd) of 993 (beveiligd).

Je mail verzenden (SMTP):

Verzenden kan alleen via SMTP. Poort 25 is de onbeveiligde poort. Poort 465 en 587 werken helaas niet, dus die kun je overslaan. Voor SMTP kun je dus alleen poort 25 instellen/gebruiken om mail te verzenden, maar je kunt wel versleuteling gebruiken (STARTTLS) en dat werkt wel.

Hier vind je (ter referentie) hoe je het in Outlook in kunt stellen: https://support.content.office.net/en...5e60c6.png maar de de vinkjes bij 'Outgoing server' (de onderste twee hokjes) moet je niet aanvinken, die werken bij een beveiligde verbinding. Bij de poort moet bij jou dus '25' staan en niet '587' zoals in het linkje bij de uitgaande server. Het linkje is ter referentie van de instellingen in mijn eigen schermafdrukjes omdat het de instellingen in Outlook aangeeft.

Bijgesloten twee schermafdrukjes met de instellingen voor een account "gebruikersnaam@online.nl" zoals die in een ander programma werken (Foxmail 7). Voor zowel POP als IMAP heb ik een schermafdrukje voor je gemaakt waarin je de nodige instellingen terugvindt. Met een beetje geluk krijg je het zo wel aan de praat :-).

Groet en succes,

jms319
jms319 voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.

Gewijzigd door jms319 op 03 augustus 2018, 19:00
 
Rolf
Alle 4 opties voor beveiliging van de uitgaande server, geen / SSL/TLS / STARTTLS / automatisch zijn geprobeerd. Bij STARTTLS de boodschap "Er is iets misgegaan, waardoor het account niet is ingesteld". Bij de andere drie opties: "Er is geen verbinding gemaakt met de uitgaande server bij de opgegeven versleutelingsmethode".
 
jms319
Hoi Rolf,

Heb je wel één account van Online.nl in Outlook 2016 aan de praat kunnen krijgen (en wil je een extra account toevoegen) of krijg je 'gewoon' het enige account in Outlook dat je wilt instellen (van Online.nl) niet aan de praat?

Ik heb het zojuist geprobeerd in Outlook 2013 met mijn eigen Online.nl-account (dat ik nooit gebruik) mbv de wizzard en dat geeft bij mij in Outlook 2013 geen enkel probleem. Het schijnt wel dat er meer mensen problemen hebben met het instellen van een account in Outlook 2016. Als je je eigen foutmelding 'googlet', vind je die bijvoorbeeld ook terug op het KPN forum.
Misschien heb je iets aan het linkje https://support.office.com/nl-nl/arti...l-NL&ad=NL. Onderaan op de pagina kun je de accountinstellingen voor bijvoorbeeld GMail selecteren mocht je dat willen.

Bijgesloten de schermafdrukjes en instellingen van Outlook 2013 zoals dat er bij mij uitziet.

Heb je de wizzard gebruikt voor het instellen of ook de instellingen handmatig ingegeven? Misschien ondersteunt Online.nl geen STARTTLS te zien aan je terugkoppeling.

Eventueel kun je proberen een extra account aan te maken en in te stellen voor hetzelfde e-mailadres.

Succes,

jms319
jms319 voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.
 
Rolf
Op de desktop werkt één van de extra accounts, het 3e account toevoegen lukt niet.
Op de laptop een Online account toevoegen lukt niet.
Het nieuw aangemaakte email account verschijnt niet bij inloggen op webmail van Online.
Wizard handmatig gebruikt. Zowel met imap als met pop werkte het niet.

Het Online account werkt ook op de smartphone. Echter met tweemaal geen versleutelings methode.

Op dit moment is het niet kunnen toevoegen geen probleem meer, doordat het gmail account (na toepassen twee staps authenticatie) op 3 van 4 apparaten (op Android tablet nog niet) weer werkt.
In de tweede helft van aug moet er een nieuw modem van Online (i.v.m. snelheid naar 100 Mbit/s) geinstalleerd worden. Misschien kan de monteur het dan oplossen.
 
jms319
Hoi Rolf,

Ik hoop dat de monteur het binnenkort voor je kan oplossen. Lastig dat het gewoon niet goed werkt.

Succes en groet,

jms319
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Online account instellen lukt niet', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritzbox instellen voor interactive TV Eigen modem configuratie en problemen : 2 24 jul 2022
Fritzbox 7590 Telefonie werkt niet Eigen modem configuratie en problemen : 5 05 feb 2022
e-mail komt niet binnen Email : 1 12 jan 2021
Inbuild chromecast niet gevonden Algemeen : 1 16 jun 2020
Online.nl Eigen modem configuratie en problemen : 5 30 mrt 2020
Advertentie