obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Waarvoor en hoe gebruik je een switch, router of een access point achter dit modem? Hoe krijg ik mijn NAS, netwerkprinter, enz. in mijn netwerk? Hoe deel ik mijn web-, smtp-, ftp-, enz. server met anderen op het internet? Hoe kan ik online spellen spelen op mijn xbox, ps3, wii, psp, enz.? Hoe sluit ik mijn iphone, ip-tv, ip-telefoon, ata, enz. aan op deze router en moet ik dan nog speciale dingen instellen?
 Onderwerp afdrukken
Oude router als access point
mountainmaster
Ik probeer mijn oude Huawei aan te sluiten op mijn Zyxel als access point zoals hier wordt beschreven.
Dat werkt prima voor een paar minuten maar daarna kapt de bekabelde internet verbinding ermee. De wereldbol op de Zyxel kleurt dan rood totdat ik hem weer reboot zonder het access point.

De Zyxel heeft een standaard subnet range 192.168.1.65 t/m 192.168.1.254
Ik heb de Huawei een vast IP adres gegeven buiten deze range, namelijk 192.168.1.64. DHCP op de Huawei staat uiteraard uit. Verder heb ik op de Huawei SSID naam en wifi wachtwoord gesynchroniseerd met de Zyxel zodat wifi apparaten automatisch verbinding kunnen maken. Vervolgens heb ik een LAN poort van de Zyxel aangesloten op een LAN poort van de Huawei.

Doe ik iets verkeerd of blokkeert Online misschien automatisch dit soort constructies?
 
Wanabo
Op een dergelijke manier heb ik het hier ook werkend. Misschien dat de huawei en de zyxel toch ergens "botsen".

Probeer anders eens je huawei in de 192.168.0.xxx range te zetten, dhcp uit.
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
Kuifje09
wat belangrijk is dat de netwerk-in kant en de netwek-uit kant ( waar je systenmen aan hangen ) een echt andere range moeten hebben, anders gaat het fout.

Ik gebruik dergelijke konstrukties met een paar routers.

De dhcp mag niet botsen om het maar simpel te zeggen. kan best aan staan op alle routers, het is net wat je wil of nodig hebt.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Oude router als access point', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Zelf Router op glasvezel Online Alles-in-1 met Glasvezel : 1 16 sep 2020
zakelijke PC - Router gaat op standby Zyxel configuratie en problemen : 2 16 feb 2020
Vpnnord via 2e netgear router Algemeen : 1 15 jul 2019
Huawei hg655d als access point aansluiten achter fritzbox Huawei meer apparaten aansluiten : 7 14 mei 2019
Gratis af te halen: ADSL/VoIP modem Huawei HG655d (met root access) Vraag & Aanbod van tweedehands apparatuur : 1 19 dec 2018
Advertentie