obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Glasvezel Internet van 50 Mb/s tot 100 Mb/s. Inclusief Interactieve TV en Bellen
 Onderwerp afdrukken
Glasvezel migratie van Fiber naar Online
thorin77
Hallo,

Ik ben recent over gezet van Fiber naar Online. Echter is er wat mis gegaan met de migratie. Het online profiel staat niet in mijn Fritzbox 5490. Daardoor heb ik geen internet, tv en telefonie. Ik heb Het forum afgezocht naar oplossingen, echter is het bijna alleen maar over DSL verbindingen. Fiber wil mij niet meer helpen, zij vinden dat Online nu verantwoordelijk is. Ik zit nu ruim een week zonder internet. Fiber wil mij het bestandje niet meer sturen, Online wil het ook niet versturen omdat ze dit niet doen, en moet er een monteur komen. Deze zal waarschijnlijk het zelfde bestand inladen in mijn Fritzbox. Beide partijen geven nu geen gehoor meer. En ik zit met de gebakken peren. Weet iemand hoe ik toch mijn internet verbinding aan de praat kan krijgen. Ik heb een aantal klanten wachten op hun fotoshoot, maar kan niks versturen. Ik word er een beetje moedeloos van..
 
jms319
Hallo Torin77,

Dat is wel een heel vervelende situatie, zeg. Met glasvezel instellen op een FB heb ik helaas helemaal geen ervaring omdat ze dat hier (nog) niet hebben. Ik heb wel de FB7390 draaien met de instellingen van VDSL in plaats van de ZyXel/Huawei modem van Online. Die instellingen heb je waarschijnlijk ook al op het forum gevonden. Misschien kun je toch uitproberen of je met de VDSL-instellingen ook verder komt:

Internet --> Account Information

Is account information required?

[ ] Yes
[X] No

Change connection settings

VLAN Settings

[X] Use VLAN for Internet Access
VLAN-ID = 1001

DSL ATM Settings
- VPI = 8
- VCI = 35

Encapsulation Bridged
Obtain the IP address automatically (DHCP)

En misschien heb je wat aan het onderstaande linkje naar de instellingen zoals ze die bij XS4-jeweetwel gebruiken (of de instellingen in je FB voor XS4ALL FTTH kiezen en aanpassen aan Online met de settings hierboven).

https://www.xs4all.nl/service/dienste...luiten.htm

https://www.xs4all.nl/service/dienste...-06.52.htm

Helaas is het niet mogelijk om de instellingen voor telefonie en TV zomaar te krijgen van Online. Zelf heb ik alleen internet van Online en dat werkt wel met de FB. Hopelijk kun je je internetverbinding wel alvast aan de gang krijgen in de FB totdat een monteur van Online.nl je uit de brand helpt. Gek overigens dat Online je geen ZyXel-modem heeft gestuurd bij de overstap. Daarin zouden de instellingen die je nodig hebt automatisch door Online worden ingesteld.

Ik hoop dat je verder door Online uit de brand wordt geholpen en dat je de verbinding goed werkend krijgt.

Succes!

jms319
 
thorin77
Dank voor je reply,
Nee ze hadden bij Fiber al op afstand een online.nl profiel geupload naar mijn fritzbox, zou gewoon met bestaande apparatuur verder kunnen gaan. Maar goed, fiber heeft veel mensen een paar dagen voor migratie al vast van hun netwerk gegooid. Waardoor online versneld om moest gaan zetten. En daar zijn de problemen gekomen. Heb nu via via het profiel weten te bemachtigen voor in mn fritzbox, nu staat het online profiel er weer tussen. Maar was er vandaag zo klaar mee, dat ik mn contract per direct met terug werkende kracht heb opgezegd. De helpdesk zei heel onbeschoft dat ik anders maar naar een andere isp moest gaan kijken, dus bij deze per direct gedaan. En dit alles om het niet willen verstrekken van die firmware aanpassing/migratie profiel van online. Zo een simpele oplossing, maar schijnbaar zo moeilijk uit te voeren. Anyways, thx voor de hulp.
 
jms319
Hallo thorin77,

Ja, jammer dat het zo is gelopen. Veel succes bij je nieuwe provider. Toch handig om te weten dat Online.nl toch een profiel heeft voor de FB. In het verleden werd die niet gesupport.

Groet, en bedankt voor de terugkoppeling!

jms319
 
thorin77
Hoi,

Ik heb sws een export file van iemand gekregen, daar heb ik heel veel info uit kunnen krijgen. Echter was deze export file voor de fritzbox 7360. Ik had zelf een 5490, glasvezel modem, en direct op het glasvezel punt. Heb mn eigen export kunnen aanpassen, met een stukje code van de export van de 7360. Hij zette nu ook het Online profiel tussen de andere providers. Echter bij het inladen, zette hij mijn modem om naar een router, en schakelde hij de glasvezel verbinding uit. Kon niet in de code vinden waar dit nu aan lag. Wellicht ergens een "= no;" of een "= yes;" verkeerd. Maar kan dit niet meer testen, want Online heeft nu wel heel snel kunnen handelen door mn contract op te zeggen binnen een dag hahaha. Het was te kort dag om de code snel te kunnen leren kennen, en weten wat waarvoor dient in de FB. Online heeft natuurlijk net weer andere settings en extra code of anders om bij fiber.
 
jms319
Handig dat je dat hebt aan kunnen passen in de export. Kun je zo'n export tegenwoordig nog inlezen zonder problemen? In de huidige FW van mijn FB7390 zit een checksum verwerkt tegen aanpassen van de export. Je kunt de export dan niet meer aanpassen en zomaar inlezen. Wel jammer dat je het niet meer kunt testen omdat je verbinding/abonnement supersnel werd beeindigd.
 
thorin77
Dit is gewoon met kladblok op pc/mac aan te passen. Echter moet je het daarna wel ff via zon duitse website door zon checksum correctie script halen. Daarna kan je hem gewoon importeren in FB.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Glasvezel migratie van Fiber naar Online', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Glasvezel abonnement fritz box 5490 Bridge Mode Eigen modem configuratie en problemen : 2 21 apr 2021
Zelf Router op glasvezel Online Alles-in-1 met Glasvezel : 1 16 sep 2020
Online.nl Eigen modem configuratie en problemen : 5 30 mrt 2020
Online maximaal internet pakket Snelheid : 2 18 mrt 2020
Help!! online.nl instelling voor fritz box 7340 Eigen modem configuratie en problemen : 7 29 sep 2019
Advertentie