obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
twee internetverbindingen
oxb
Hoi Allemaal
Ben hier net nieuw op het forum dus gegroet allemaal.

Ik hang momenteel met vier buren aan een chello extreme account,maar het is voor mij voordeliger om wanadoo met telefonie aan te schaffen, aangezien mijn meissie nogal overdreven veel belt.

Nu is het zo dat wij onlangs van het chello classic zijn overgegaan naar extreme.
Hier is een contract termijn van een jaar aan verbonden,dus heb ik dadelijk twee internetverbindingen.

Deze verbindingen wil ik dus beide gaan benutten alleen is mij niet helemaal duidelijk hoe ik dit kan doen?
Ik heb al begrepen dat het niet zo is dat ik ineens een 40mbit lijn heb(gecombineerde lijnen) maar het schijnt wel zo te zijn dat je zoiets kan doen als load balancing.
Nu is mijn vraag kan ik gewoon een extra netwerkkaart in mijn pc plaatsen en "snapt" XP dan dat er twee lijnen zijn en gaat xp hier dan vanzelf gebruik van maken?Shock
Of moet ik hier een softwarematige oplossing voor hebben? zo ja welke?

Iemand suggesties?

alvast bedankt
 
mischa
Ik ben bang dat het met een 2e netwerkkaart niet gaat werken.

Er zijn routers in de handel waar je meerder breedband verbindingen op aan kunt sluiten. en dan heb je inderdaad load balance.

Zet dan wel de livebox firewall & dhcp-server uit en ga portforwarding en firewall regelen via de router.


Gr. Mischa
Livebox + telefonie /SMC modemrouter + WIFI als switch en accesspoint in gebruik / 16 poorts 100Mbit switch / AMD AThlon 2800+ + 2GB + 200GB SATA + ATI X800
 
oxb
Hoi Mischa

Dat je een router kunt kopen die aan load balancing doet dat weet ik, helaas is dit geen optie ivm kosten van zo`n ding.

Heb nl net een draadloze draytek vigor gekocht met voip functie 149 eurie en daar heb ik ff dat voip mee getest maar beviel me voor geen meter.(komt misschien ook doordat ik router achter router zit momenteel)

Dus voorlopig heb ik een voiprouter waar ik niets mee doeAngry (behalve routeren dan of als switch gebruiken) en ben ik niet van plan om er nog eens eentje te kopen voor een jaartje dubbel internet.

Ik had gehoopt dat er een software proggie is dat dat load balancing regelt, heb hier al op het net naar gezocht maar kan enkel een programma vinden dat wel aan load balancing doet, maar servermatig dus niet standalone op een pc.

P.S
Ik ben hier op het forum een beetje aan het kijken of dat wanadoo allemaal bevalt bij jullie, maar ik zie een hoop verontrustende berichten.
Ik heb net wanadoo aangevraagd en zit nog binnen de wettelijke week opzegtermijn voordat ik er een jaar aan vast zit.Sad
Als het internet af en toe uitvalt jammer dan, maar ik wil geen gezijk met telefonie.
Is het echt zo beroerd bij wanadoo of zijn dit enkele gevallen?
Gewijzigd door oxb op 27 maart 2006, 20:03
 
mischa
Ik neem aan dat dat soorst software er wel is, maar ik zou voor de hardware oplossing gaan.
Volgens mij kan Kerio firewall (software) dit, maar kost natuurlijk ook een hoop doekoe.
Kun je de router niet bij de winkelier ruilen ?


Gr. Mischa
Livebox + telefonie /SMC modemrouter + WIFI als switch en accesspoint in gebruik / 16 poorts 100Mbit switch / AMD AThlon 2800+ + 2GB + 200GB SATA + ATI X800
 
oxb
Mwah ik gebruik die router toch wel aangezien mijn laptop draadloos is.
Dus dat ik er nix aan heb was een beetje gel*lGrin
ps andere bericht ge-edit telefonie betrouwbaar of bagger?
Gewijzigd door oxb op 27 maart 2006, 20:16
 
mischa

Quote

oxb schreef:

P.S
Ik ben hier op het forum een beetje aan het kijken of dat wanadoo allemaal bevalt bij jullie, maar ik zie een hoop verontrustende berichten.
Ik heb net wanadoo aangevraagd en zit nog binnen de wettelijke week opzegtermijn voordat ik er een jaar aan vast zit.Sad
Als het internet af en toe uitvalt jammer dan, maar ik wil geen gezijk met telefonie.
Is het echt zo beroerd bij wanadoo of zijn dit enkele gevallen?


Bij wanadoo hebben ze eerlijk tegen mij gezegd dat telefonie een nieuwe service is voor hun en dat het dus kinder ziektes kan bevatten.

Je moet ze wel de tijd geven het product te voltooien en te verbeteren
Wil je dit niet en een probleemloze telefoon verbinding hebben kan ik alleen maar de KPN aanbevelen. (maar dat product is dan ook al jaren uitontwikkeld)

Als je prioriteiten liggen bij lage kosten dan is wanadoo de goedkoopste. Ik heb weinig problemen, behalve dat het wel eens niet werkt (1 keer per 2 weken ongv. (livebox resetten en klaar))

Ik ben best tevreden met wanadoo, mijn vader heeft het sinds kort ook en ik hoor geen klachten vanaf die kant.

Gr. Mischa
Gewijzigd door mischa op 27 maart 2006, 20:22
Livebox + telefonie /SMC modemrouter + WIFI als switch en accesspoint in gebruik / 16 poorts 100Mbit switch / AMD AThlon 2800+ + 2GB + 200GB SATA + ATI X800
 
oxb
Ok 1 keer per twee weken vindt ik acceptabel.
1 keer per week vindt ik zelfs niet onacceptabel.
Dus dat lijkt mij geen probleem.
Bedankt voor de snelle reactie

gr Oxb
 
oxb
ok thanx voor de infoCool
gr oxb
 
mischa
Vandaag bij een client geweest die wanadoo opgezegd heeft vanwege problemen. hij kwam er alleen achter bij zijn nieuwe provider dat hij ook problemen had, het bleek aan zijn eigen netwerkkaart te liggen.

Dus het ligt niet altijd aan wanadoo, alleen wel een slechte beurt van de klanten service. deze hadden hem ook kunnen wijzen op een probleem in zijn netwerkkaart.

mischa
Livebox + telefonie /SMC modemrouter + WIFI als switch en accesspoint in gebruik / 16 poorts 100Mbit switch / AMD AThlon 2800+ + 2GB + 200GB SATA + ATI X800
 
Puma
de klantenservice wijst erop dat zij hun spullen moeten nakijken en bekabeling.

dit is trouwens niet het eerste keer dat ik dit hoor.
op veel forums staat er dat mensen eerst problemen hadden maar na een netwerkkaart update, al hun problemen opgelost zijn.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'twee internetverbindingen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Geen twee toestellen mogelijk op mijn Zyxel? Zyxel configuratie en problemen : 8 27 nov 2018
Al twee dagen geen Internet meer Algemeen : 4 30 okt 2008
Twee tips om je LAN netwerk te herstellen. Helpdesk : 8 18 jun 2008
routeren tussen twee routers achter livebox Livebox meer apparaten aansluiten : 8 04 mrt 2008
Software om te kiezen tussen twee verbindingen? Algemeen : 1 09 okt 2006
Advertentie