obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Vermeld afstand tot telefooncentrale en post je ADSL statistieken. Configuratiescherm, Geavanceerd, Statistieken, ADSL statistieken.
 Onderwerp afdrukken
Livebox Defect ??
nightwing
FF een vraagje,

Ik heb nu sinds een week last van een resettende (lekker woord ) livebox. Ongeveer na 15 min, reset hij zich weer. Met als gevolg, geen internet meer. Heel hinderlijk is het als je bv online games bent aant spelen. Krijg opeens de melding connection problem detected, en hop weg verbinding.

Zou mijn livebox stuk zijn ??


De helpdesk meldde mij dat er een storing was in de regio. Nou, die is volgens de website van orange verholpen. Daar geven ze helemaal niets van storingen aan.

Wordt hier heel wanhopig van. Ben er zelf aan het denken om mn abbo op te zeggen en weer terug te gaan naar @home.


Anyways dit is mijn status van de adsl lijn:

Verbonden
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1020 Kb
DownStream 5484 Kb
Afname Dichtbij : 25.9 (dB)
Ver weg : 8.6 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 9 (dB)
Ver weg : 8 (dB)
HEC-teller 83
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 12
ES-teller van 1 dag 0


Iemand misschien een oplossing ?


Update:

Update: Heb er gister een timer tussengezet, toen ik nu net keek, krijg ik deze waardes:

Verbonden
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1020 Kb
DownStream 9036 Kb
Afname Dichtbij : 25.4 (dB)
Ver weg : 8.3 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 5 (dB)
Ver weg : 10 (dB)
HEC-teller 12120
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 8846
ES-teller van 1 dag 0

Dit is mijn afstand:

De afstand van de locatie tot aan de centrale bedraagt circa 1144 meter.
Bron: bbned


Het lijkt iets beter, vraag me af voor hoelang. Livebox lijkt nu ook stabieler, geen resets meer e.d. Ook kreeg ik een email van Orange terug. Ik had daarvoor mijn beklag gedaan over het feit dat de livebox zich constant resette. Dit krijg ik dus terug:

"Gebruikt u firewalls? De livebox heeft een eigen firewall, deze werkt
vaak niet goed samen met firewalls op uw computer. Daarom adviseren wij
de firewall op uw computer uit te zetten, of zo in te stellen dat deze
alles accepteert dat van de livebox komt.

Met vriendelijke groeten,
Orange Nederland Breedband B.V. "

Grappig, toen het nog wannadoo was, heb ik nooit problemen gehad. Nu willen ze mij gewoon afschepen, met het feit dat het aan mn firewall ligt. Yeah right

Update 2:

Vandaag maar weer eens naar de helpdesk gebeld. Heb flink mijn beklag gedaan, wat de snelheid hier betreft. Ik kreeg nu eens een medewerker er aan, die ook daadwerkelijk luisterde naar mijn probleem. Uiteraart ging hij eerst het standaardlijstje door etc. Maar........toen ik doorgaf hoever ik van de centrale afzat en wat voor snelheid ik had, gaf hij mij inderdaad gelijk, dat dat toch wat aan de lage kant was. Hij liet mij ook nog even een ping test doen. Dat gaf blijkbaar de doorslag. Mijn ms (millisecondes) waarde waren veel te hoog (249).


Blijkbaar ligt het toch aan mijn livebox. Het zal mij benieuwen, de technische dienst zou contact met mij opnemen. Vraag me af, met wat voor oplossing ze nu weer komen.


Uiteraart hou ik jullie op de hoogte.
Gewijzigd door nightwing op 24 november 2006, 16:02
high speeds will never end.........
 
Wanabo
Pinging 194.134.5.5 with 32 bytes of data:

Reply from 194.134.5.5: bytes=32 time=40ms TTL=249
Reply from 194.134.5.5: bytes=32 time=39ms TTL=249
Reply from 194.134.5.5: bytes=32 time=40ms TTL=249
Reply from 194.134.5.5: bytes=32 time=39ms TTL=249

Ping statistics for 194.134.5.5:
Packets: Sent = 4, Received = 4, Lost = 0 (0% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
Minimum = 39ms, Maximum = 40ms, Average = 39ms

Hier vergelijkbare (slechte?) waardes. Wel heb ik een beroerde down- en upload. 'k zou hier ook nog over gebeld worden, de melding is vrij recent dus wacht ik nog ff af.
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
Richard
Tja, da's denk ik overal wel zo'n beetje hetzelfde.
Bij mij werkt alles als een trein, zowel upload alsook download, maar de ping waardes zijn op gebied van de tijd iets sneller als die van Wanabo, de TTL is vergelijkbaar, kijk maar:
Pingen naar 194.134.5.5 met 32 byte gegevens:

Antwoord van 194.134.5.5: bytes=32 tijd=28 ms TTL=248
Antwoord van 194.134.5.5: bytes=32 tijd=29 ms TTL=248
Antwoord van 194.134.5.5: bytes=32 tijd=28 ms TTL=248
Antwoord van 194.134.5.5: bytes=32 tijd=29 ms TTL=248

Edit: Ping test is genomen vanaf mijn eigen pc die via een linuxmachine (routing/firewalling) naar de Livebox gaat, dus ik weet niet of dat nog verschil maakt met een ping vanuit de Livebox zelf.
Gewijzigd door Richard op 24 november 2006, 16:50
Greetings, Richard.
 
nightwing
Update:

Nog steeds niet teruggebeld door de technische dienst. Jaaaaaaaaaaaa, ze zijn weer lekker bezig daar.Shock
high speeds will never end.........
 
Wanabo
Uit frustratie maar eens TCPIPoptimizer gedraait. En ziedaar de oude snelheden zijn weer terug!! :p

Ik heb dat programma anderen al talloze keren aanbevolen en zelf niet uitgevoerd omdat ik dacht dat de instellingen goed waren (ook in het verleden ingesteld met tcpipoptimizer)

Kennelijk raakt die configuratie na verloop van tijd corrupt.
De moraal van dit verhaal; "bij tegenvallende snelheid eerst TCPIPoptimizer gebruiken".
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
nightwing

Quote

Wanabo schreef:
Uit frustratie maar eens TCPIPoptimizer gedraait. En ziedaar de oude snelheden zijn weer terug!! :p

Ik heb dat programma anderen al talloze keren aanbevolen en zelf niet uitgevoerd omdat ik dacht dat de instellingen goed waren (ook in het verleden ingesteld met tcpipoptimizer)

Kennelijk raakt die configuratie na verloop van tijd corrupt.
De moraal van dit verhaal; "bij tegenvallende snelheid eerst TCPIPoptimizer gebruiken".


Dat heb ik ook al verschillende keren geprobeerd. Het mag helaas niet baten Sad Vandaag weer maar eens de HD gebeld. Kreeg gewoon simpelweg te horen. Ja meneer, ik zie hier dat de TD er nog steeds mee bezig is. Het enige wat ik nu kan zien is dat er al verschillende metingen zijn gedaan. Zodra ze meer weten, dan hoort u van ons. Leuk, er is al een week voorbij.Frown
high speeds will never end.........
 
mesa57
TCPOptimizer is inderdaad nodig bij dergelijke snelheden.
Echter : het modem van Nightwing traint op een veel te lage snelheid in. Op nieuw laten intrainen wellicht ?
 
nightwing
Daar ben ik ook wel benieuwd na, of is daarmee gewoon bedoel de livebox resetten ?

Hoe dan ook, ik wacht nog steeds op ee telefoontje van de TD. Laatste nieuws wat ik heb gehoord is dat ze nu al verschillende metingen zijn aan het doen. Nou zal mij benieuwen. De snelheid is hier nog steeds bagger. Sad
high speeds will never end.........
 
Wanabo
Bij de Nuttige Weblinks staat een url naar Hoe werkt ADSL

Wellicht dat je daar wat meer info kunt vinden
Over tcpip verwijs ik je naar speedguide.net en de manual van tcpip optimizer.

De documentatie is in het engels, maar ik heb eens eerder een korte instructie gepost --> hierzo <--
Gewijzigd door Wanabo op 03 december 2006, 20:00
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
nightwing
We zijn inmiddels weer wat verder. Tot op de dag van vandaag nog steeds geen antwoord van orange gekregen. Wel is mijn snelheid iets beter:


erbonden
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1016 Kb
DownStream 9316 Kb








Afname Dichtbij : 26.0 (dB)
Ver weg : 8.0 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 6 (dB)
Ver weg : 9 (dB)
HEC-teller 3757
Firmware 0xe15080a
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 2410
ES-teller van 1 dag 0



Het kan naar mijn mening toch wel hoger, gezien de afstand van de centrale.

De afstand van de locatie tot aan de centrale bedraagt circa 1144 meter.
Bron: bbned

high speeds will never end.........
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Livebox Defect ??', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Livebox ADSL Extra (Family) vervangen met eigen modem Livebox configuratie en problemen : 4 10 aug 2016
Alarm melding via Livebox Livebox meer apparaten aansluiten : 3 21 jan 2015
Modem defect? Huawei configuratie en problemen : 20 02 dec 2013
Livebox adsl connectie valt weg met router aangelsoten Livebox configuratie en problemen : 3 19 dec 2012
Livebox vervangen door Thomson Thomson meer apparaten aansluiten : 11 20 sep 2012
Advertentie