obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Vermeld afstand tot telefooncentrale en post je ADSL statistieken. Configuratiescherm, Geavanceerd, Statistieken, ADSL statistieken.
 Onderwerp afdrukken
Livebox Defect ??
mesa57
Je hebt 26 db afname, dat komt normaal overeen met ongeveer 2km afstand. Als je echt 1,1 km van de centrale bent, is het dus een slechte lijn. Als je 100% van je eigen stekkertjes overtuigd bent zou je een lijnmeting kunnen vragen. Overigens is het wel 3000-4000 hoger als je eerste post. Wat is er intussen gebeurd ?
 
nightwing

Quote

mesa57 schreef:
Je hebt 26 db afname, dat komt normaal overeen met ongeveer 2km afstand. Als je echt 1,1 km van de centrale bent, is het dus een slechte lijn. Als je 100% van je eigen stekkertjes overtuigd bent zou je een lijnmeting kunnen vragen. Overigens is het wel 3000-4000 hoger als je eerste post. Wat is er intussen gebeurd ?


nou voor zover ik weet helemaal niets. Heb ook niets meer van orange vernomen. Frown

Wat die lijnmeting betreft, hoe gaat dat in zn werk ? Bij wie moet ik daarvoor zijn, KPN of Orange ?
Gewijzigd door nightwing op 08 februari 2007, 18:31
high speeds will never end.........
 
mesa57
Via de orange helpdesk zeuren.
 
Richard
Lijnmetingen worden door KPN gedaan dus kun je rechtstreeks bij KPN voor vragen.

Greetings, Richard.
 
mesa57
O ja, dat wist ik niet Shock
Maar ik zal geen lijnmeting aanvragen om nog meer dan 20749 er uit te persen Cool
 
Richard
Uiteraard is het wel verstandig eerst bij de klantenservice te mauwen over de snelheid, als die zeggen dat het in orde is, heb je tenminste een argument voor een meting door KPN. Dan kun je stellen dat je provider het al gecontroleerd heeft en dat hun het goed vinden terwijl jij een andere ervaring hebt.

Overigens... ik wil wel met je ruilen hoor v.w.b. die snelheid.Grin
Greetings, Richard.
 
nightwing
Net contact opgenomen met de helpdesk. Een of andere sneuzel, beweert dat bij hun alles goed is. Lijkt mij toch stug. Hoe dan ook ik ga eens contact met KPN opnemen voor een lijnmeting. Heeft iemand mss een nummer dat ik kan bellen ?
high speeds will never end.........
 
Richard
Gewoon het storingsnummer bellen als ik het goed heb.
Hmmz... wat is dat ook alweer 0800-0407 of zoiets? Anders even opzoeken via www.telefoongids.nl ofzo.

Greetings, Richard.
 
nightwing
Zo even een positieve update:

KPN lijnmeting gedaan, alles bleek in orde. Ook naar herhaaldelijk gebeld te hebben met de helpdesk van orange bleek dat van hun kant uit de lijn ook in orde was.

Als laatste besloot ik maar eens om het isra punt bij ons thuis eens onder handen te nemen. Wat blijkt, de kabeltjes zaten helemaal los. Kortom, los contact zorgden voor signaal verlies. Na alles helemaal los te hebben gehaald, en opnieuw te hebben gestript heb ik het weer stap voor stop opnieuw aangesloten. En wat blijkt ??


Status ADSL-lijn Verbonden
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1016 Kb
DownStream 10576 Kb
Afname Dichtbij : 26.1 (dB )
Ver weg : 8.2 (dB )
SNR-marge Dichtbij : 8 (dB )
Ver weg : 9 (dB )
HEC-teller 0
Firmware 0xe15080a
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 0
ES-teller van 1 dag 0


Hoppa weer dikke 10bmit terug. Ik ben harstikke blij. Waarschijnlijk kan ik vanaf morgen hoger intrainen omdat het dan minder druk is. Het is nu weekend dus.


Anyways, ik ben hartstikke blij Grin


Allemaal harstikke bedankt, voor jullie steun/advies. Smile
high speeds will never end.........
 
Richard
Goed nieuws het is alweer een megabit meer dan wat je eerst had dus da's wel netjes, maar mijn vermoeden is toch dat je verder van de centrale zit dan BBNed aangaf.
Daar bestaat een mooie berekening voor hetgeen mesa57 al aangaf.

Maar het is natuurlijk goed dat alles nu in elk geval goed bevestigt zit (want ja dat geeft signaalverlies) en de snelheid weer beter is.

Greetings, Richard.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Livebox Defect ??', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Livebox ADSL Extra (Family) vervangen met eigen modem Livebox configuratie en problemen : 4 10 aug 2016
Alarm melding via Livebox Livebox meer apparaten aansluiten : 3 21 jan 2015
Modem defect? Huawei configuratie en problemen : 20 02 dec 2013
Livebox adsl connectie valt weg met router aangelsoten Livebox configuratie en problemen : 3 19 dec 2012
Livebox vervangen door Thomson Thomson meer apparaten aansluiten : 11 20 sep 2012
Advertentie