obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Online Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » Livebox (= Sagem f@st 3203, wordt uitgefaseerd) » Livebox configuratie en problemen
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
Livebox, telefoon en stroomstoring
Peter K
Ik begrijp dat ik bij de livebox de telefoon achter de LB moet schakelen. Maar betekent dat dan niet bij een stroomstoring meteen ook de telefoon uitvalt?
 
Wanabo
Hoeft niet perse, je kunt het makkelijk uittesten door de voedingsspanning van de LB te halen. Als je nog 'normale' telefonie van KPN hebt behouden en je hoort een kiestoon dan werkt het ook bij stroomuitval!
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
Peter K
Da's waar natuurlijk. Ik had nu juist orange zonder telefonie genomen omdat ik ok bij stroomuitval bereikbaar wil zien.
Iets anders: geeft het altijd problemen als je de livebox na de oude splitter schakelt? Of is het de moeite om het gewoon te proberen (komt me qua bekabeling namelijk beter uit)?
 
Wanabo
Ik dacht dat bij stroomuitval het relais in rustpositie gewoon 'ouderwets' mogelijk is. Weet het niet zeker.

Wat de splitter betreft, zoek ff op het forum. Zonder telefonie (van Orange) kon het wel eens geen probleem zijn.
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
Peter K
Werd er net na mijn laatste berichtje uitgegooid omdat Orange mijn nieuwe interverbinding aan ging sluiten. Uit eigen ervaring dus de antwoorden op mijn vragen:
- LB achter bestaande splitter werkte niet. LB bleef maar flikkeren, kennelijk wanhopig op zoek naar verbinding. Veronderstel dat ie niet door het alcatel-splittertje van mijn oude speedtouch kon komen.
- Ook als de LB geen stroom heeft, houd ik een kiestoon. Ik neem dus aan dat mijn kpn-telefonie gewoon blijft werken.
 
Richard
Nja, is verder ook geen probleem. Mocht de stroom uitvallen en de telefonie niet meer werken, dan kun je altijd nog de liveboxstekker uit de contactdoos trekken en er een telefoon rechtstreeks op in steken dat werkt ook.

Greetings, Richard.
 
Peter K

Quote

Richard schreef:
Nja, is verder ook geen probleem. Mocht de stroom uitvallen en de telefonie niet meer werken, dan kun je altijd nog de liveboxstekker uit de contactdoos trekken en er een telefoon rechtstreeks op in steken dat werkt ook.

Dat werkt niet. Heb een isra-punt waar ik blote draadjes in moet steken, dus dan zal ik een kabel door moeten knippen en strippen.
 
Richard
Dus jij hebt geen gewone wandcontactdoos van de telefoon die rechtstreeks op het ISRA punt is aangesloten?
Zoja, dan kan het wel.
Die ISRA punten verschillen nogal. Bij mij thuis bijv. (iets ouder huis van zo'n 25 jaar oud) is het ISRA punt tevens de eerste aansluitmogelijkheid in huis, en da's de wandcontactdoos van KPN in de woonkamer.

In jouw situatie zou ik ook niet gaan knippen, maar ik zou wel een wandcontactdoosje nemen en dat aansluiten op je ISRA dan kun je de livebox gewoon middels een stekker er op insteken en dan werkt die truuk met de telefoon rechtstreeks insteken ook.
Doch zoals je al ervaren hebt is het niet perse nodig, alleen werk ik persoonlijk liever met stekkerdoosjes etc. dan met losse draadjes.

Greetings, Richard.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Livebox, telefoon en stroomstoring', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Zyxel VMG8324-B10A Glasvezel configuratie Online.nl voor Internet,TV en Telefoon Zyxel configuratie en problemen : 28 27 mei 2019
geen telefoon Zyxel configuratie en problemen : 2 13 dec 2017
Livebox ADSL Extra (Family) vervangen met eigen modem Livebox configuratie en problemen : 4 10 aug 2016
Telefoon aansluiting? Zyxel configuratie en problemen : 2 20 jul 2016
VDSL configuratie Online.nl voor Internet,TV en Telefoon met modem Zyxel VMG8324-B10A Zyxel configuratie en problemen : 20 28 dec 2015
Advertentie