obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
wanadoo met linksys wag354g
t0ast118
Hallo,

na een paar uur geprobeerd te hebben wanadoo werkend via mijn linksys wag354g te laten lopen toch maar weer via de livebox.
Ik krijg dit niet aan de praat met mijn eigen modem.Heeft iemand succes gehad met het aansluiten van zo een modem/router zonder de livebox, wat zijn de precieze instellingen waar ik op moet letten,vrij weinig info is hierover te vinden op het internet...

Tevens heb ik ook telefonie van wanadoo,met een eigen router zou ik dit niet meer hebben (geen probleem) maar kan ik dan ook mijn eigen router gebruiken voor alleen het adsl of moet dat telefonie eerst van de lijn verwijderd worden ofzo?

Als iemand hierbij zou kunnen helpen graag!!

http://www.routershop.nl/products/modems/draadloos/adsl-modems/adsl-over-analoog/
standaard/linksys-wireless-adsl2-modem-router-54mbps-4x-10-100mbps-annex-a.htm

verder hier ff wat printscreens van de huidige setup met de linksys.
Hoop dat de plaatjes niet te groot zijn...

edit: plaatjes waren inderdaad te groot, maar ik heb het voor je
aangepast en aangegeven hoe je het beter kan doen!



t0ast

1setup329xy.th

2

2setup253dh.th

3: in bridge mode kan ik nergens mijn username / password invullen ??

3bridgemode269da.th

4

4secuirity276zf.th

5

5management281fo.th

6

6status297ou.th

7

7localnetwork305xg.th

8: de linksys modem/router geeft hier al wel de up en downstream rate aan maar geen internet op mijn pc?


8dslconnection312cd.th


Edit: in het vervolg thumbnail van maken.
is overzichtelijker! dank u

Vervolgens kan je meerdere plaatjes in 1 berichtje plaatsen.
je hebt 9 onder elkaar en dat is volstrekt overbodig en niet nodig.

thumbnail kan je maken op www.imageshack.com
je upload daar je plaatje en kiest vervolgens het linkje waar thumbnail bij staat. die plaats je hier en dat is alles!

Senoer
Beheerder forum wanadoo

Gewijzigd door Puma op 04 april 2006, 16:29
 
Wanabo
Helaas zijn de nu overbodige berichten niet te verwijderen, excuus voor het rommeltje.

Als je de Linksys i.p.v. Livebox wilt gebruiken gebruik dan onderstaande.

Dit komt uit de FAQ
Kan ik andere modems dan de Livebox gebruiken?
Het is ook mogelijk om een andere gateway te gebruiken dan de Livebox.
Je moet echter alleen een internet verbinding hebben en geen telefonie. instellingen daarvoor zijn niet bekend!

VPI / VCI 8 / 35
Encapsulation RFC1483 Bridged LLC
ATM QoS Type UBR
WAN IP Automatic / DHCP verkregen

Wil je ook telefoneren zet dan je linksys in serie met je Livebox.

Stel je Linksys handmatig in op:

WAN 192.168.1.50
LAN 192.168.1.51 en hoger.

Zet alle poorten dubbel open, dus zowel in de livebox als in de linksys.

Hierover zijn ook well postings te vinden!

Suc6 :p

Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
Rients
Encapsulation moet op RFC1483 Bridged

Wat ik heb gemerkt als ik de Livebox in bridge-mode zet, is dat het even duurt voordat de router die er dan achter hangt een IP-adres krijgt van Wanadoo's DHCP-server. Wat helpt is het IP, DNS, etc. handmatig in te voeren (even kijken hoe dat in de LB staat). Wat misschien ook kan helpen is het MAC adres van je LB te clonen in je Linksys.

Als het goed is wordt mijn Linksys router/modem morgen bezorgd. Wellicht loop ik tegen hetzelfde probleem. Maar ik laat wel weten hoe dit verloopt.
 
t0ast118
Okay,
alvast bedankt voor de informatie.

Ik heb mijn telefonie opgezegd (ben geen maandelijkse kosten verschuldigd bovendien) en vanavond wordt dit al gerealiseerd op mijn verbinding.

Vanavond ga ik weer proberen mijn linksys ipv LB te gebruiken.
Het is maar even afwachten nu.
Gewijzigd door t0ast118 op 05 april 2006, 15:35
 
t0ast118
ha , gelukt Smile
en wel met de volgende instellingen:

VPI / VCI 8 / 35
Encapsulation RFC1483 Bridged LLC
ATM QoS Type UBR
WAN IP Automatic / DHCP verkregen

Ik had zo mijn twijfels want ik heb nergens mijn username en password in kunnen vullen.

snelheid is verder bijna hetzelfde gebleven als met LB, wat aan de lage kant wel vindt ik zelf:

download 850kbps
up 100kbps

terwijl ik met mijn vorige provider xs4all tot 1200kbps haalde , dus in principe ligt het niet aan de telefoonlijn.
maar xs4all was ook wel eventjes wat duurder.
je hoort soms mensen praten over "trainen" , om een betere snelheid te halen , iemand een idee wat ze daarmee bedoelen , hoe doe je dat.

al met al ben ik toch wel tevreden nou
 
Rients
Mooi dat het werkt Smile. Ik heb het bij mij ook voor elkaar. Zal de combinatie die ik heb zo ook even als mogelijke oplossing posten.
Gewijzigd door Rients op 05 april 2006, 20:54
 
t0ast118
ik ben wel nieuwsgierig naar wat voor snelheden jij dan haalt met je eigen instellingen??rients:

thanks
 
Rients
Ik gebruik de WAG54GS. Hij traint ongeveer hetzelfde in als mijn LB en de snelheden zijn ook vergelijkbaar. Upstream 100k/s en down ongeveer 1MB/s (via WLAN iets lager, ca 850k/s).
 
Vlokjesman
maar is dit wel een geschikte router om mee te internetten dan op een wanadoo lijn ? of zij ner betere versie van uit?
Ik ben ijdel. I know I am!
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'wanadoo met linksys wag354g', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
IP Linksys WRT54GL achter een Speedtouch ST706 Eigen modem meer apparaten aansluiten : 3 07 okt 2014
Huawei HG655D + Linksys E1200 = doel: VPN netwerk Huawei configuratie en problemen : 3 14 jun 2014
Huawei achter Linksys, hoe in te loggen? Huawei configuratie en problemen : 9 22 aug 2013
HG655d icm Linksys WRT160n Huawei meer apparaten aansluiten : 3 22 mei 2013
Alleen nog @online.nl en geen @Orange.nl of @wanadoo.nl Email : 21 27 jul 2012
Advertentie