obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Online Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » Livebox (= Sagem f@st 3203, wordt uitgefaseerd) » Livebox configuratie en problemen
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
LB blokkeert antiphishing filter
Peter K
Om phishing tegen te gaan, blokkeert mijn mailprogramma (mozilla thunderbird) de herkomst van mailtjes. Dat lukt echter niet. Ik krijg de volgende foutmelding bij alle mailtjes:
could not get spf info: dns-server 192.168.1.1 refused a tcp connection.
Volgens mij is die server gewoon mijn livebox. Hoe kan ik deze foutmelding voorkomen?
 
Richard
Dat is inderdaad jouw Livebox.
Om te kunnen bepalen hoe je deze foutmelding kunt voorkomen, zal er eerst gekeken moeten worden welke verbinding er wordt geprobeerd te maken en op welke poort.

Greetings, Richard.
 
Peter K
hm, die vraag zal ik op mozbrowser.nl neerleggen. ik heb geen idee.
 
Richard

Quote

SPF is een relatief nieuwe toepassing van datzelfde DNS systeem,

Nja in de ICT noem ik 2 a 3 jaar (minimaal) eigenlijk al niet meer echt relatief nieuw. Maar da's niet zo van belang eigenlijk, je uitleg hierover is wel mooi.

Het werkt overigens best goed moet ik zeggen want mijn mailservers draaien er ook mee. Helaas zou dit alleen werken als alle mailservers er mee werken en dat is helaas niet het geval.
De mailservers van gmx.net kijken er wel naar, zo werd laatst aldaar mail van mij geweigerd omdat het niet van mijn domein afkomstig was. Dat klopt omdat de smtp van wanadoo gebruikt word dus die heb ik mee opgenomen in mijn domein spf records en toen was het weer goed.

Het ligt in elk geval dus -niet- aan de DNS relay van de Livebox want die staat bij mij ook aan en bij mij werkt het goed.
De DNS wordt immers ook doorgeleid naar de lokale DNS server of de externe DNS server als je domein extern draait.

Maar door de uitleg van Deadbox viel mij opeens weer in wat spf was en herinnerde ik me er ook aan dat het hier ook draaide.

In dat geval staat dus vermoedelijk iets in je eigen DNS niet correct ingesteld of je uitgaande mailserver (smtp.wanadoo.nl of smtp.orange.nl) is niet in het spf record opgenomen en da's wel nodig.

Of je probeert mail te versturen via poort 25 niet zijnde de net genoemde smtp servers, dan krijg je dat probleem ook. in dat geval zul je de mailserver moeten aangeven dat hij moet relayen via een van bovengenoemde smtp servers waarbij ik persoonlijk smtp.wanadoo.nl adviseer omdat deze stabieler werkt.

Greetings, Richard.
 
Peter K
Ik had die dns-servers al handmatig ingegeven op mijn pc. Het installatieprogramma van de LB had namelijk de instellingen daarvoor doodleuk onveranderd gelaten, zodat die nog op de adressen van mijn oude provider stonden. Dat werkte natuurlijk niet, dus heb ik de adressen uit de handleiding ingevoerd: 194.134.5.5 en 194.134.5.55.
Gewijzigd door Peter K op 14 december 2006, 23:30
 
Peter K
ik heb smtp.orange.nl op poort 25 staan, dat lijkt me correct.
waar kan ik die spf record vinden?
 
Richard

Quote

ik heb smtp.orange.nl op poort 25 staan, dat lijkt me correct.

Dat is ook correct alleen is het zo dat smtp.wanadoo.nl stabieler werkt. Verander hem eens voor de grap, zou me niet verbazen als je dan opeens van je spf probleem af zou zijn.
Zou eigenlijk niet mogen, maar heb al een paar keer kuren meegemaakt met die smtp.orange.nl dus men weet maar nooit.

Greetings, Richard.
 
Peter K
Volgens mij is het een functie van TB zelf en niet van een extensie. Heb niettemin alle extensies uitgeschakeld. Mocht niet baten.
Het is inderdaad bij de inkomende mail. Heb desondanks de smtp-server op smtp.wanadoo.nl gezet, maar ook dat hielp niet.Sad
 
Richard
Is het bij inkomende mail? In dat geval zou je bijvoorbeeld een statische xxx.dyndns.org domeinnaam kunnen registreren da's gratis. Daarvan kun je de MX records ook aanpassen en er een spf record in opnemen.

Greetings, Richard.
 
Peter K
Ik kan hier niet inbellen.
De enige software vanwaar ik me voor kan stellen is dat die ook spf controleert is firefox en internet explorer 7, daar zitten immers ook antiphishing filters in. Voor de rest zou ik niet weten waar spf voor gebruikt wordt.
LB-instellingen zijn standaard, afgezien dan van het feit dat ik bluetooth op verborgen heb gezet. Maar daarvan kan ik em niet vioorstellen dat dat invloed zou hebben.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'LB blokkeert antiphishing filter', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Advertentie