obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Meld hier je ervaringen met monteurs, vertragingen in de oplevering van je verbinding.
 Onderwerp afdrukken
Installatie Troubles...
WickedGame
Ik gisteren nog blij melden dat ik gisteren Orange Family krijg. Allemaal goed en wel, netjes GISTEREN pas de installatie kit gekregen. Tot een uur of 14:00. Biep Biep Biep! Het interne alarm gaat af (die op centrale staat).

Ik probeer vervolgens me pa te bellen, is de KPN lijn dood Shock Hmm zou ADSL dan wel werken? Nou nee dus... ook die werkt niet! Al met al een lekkere start weer. Als het goed is kijkt er een monteur vandaag naar van KPN aangezien die ook de melding constateerde bij navraag. En Orange op de hoogte gesteld, alleen die waren telefonisch slecht bereikbaar, en dus maar een mail gestuurd.
 
WickedGame
Vervolg!

Vanmiddag heeft een KPN monteur in de centrale gekeken, en daar geconstateerd dat Orange een verkeerde aansluiting heeft gedaan. KPN heeft alleen de lijn hersteld, aangezien hun niks met Orange te maken hebben repareren hun de fout van Orange niet. Hierop heeft KPN al wel contact gelegd met Orange dat ze het moeten herstellen wat betreft de ADSL kant.

En die KPN monteur was overigens niet blij. Want ze hebben blijkbaar nog iets fout gedaan, maar dat vertelde hij verder niet. Al met al een leuk begin dus. Nu maar hopen dat Orange snel zijn fout herstelt en ik nog dit weekend beschik over ADSL.

Wordt vervolgd Smile
Gewijzigd door Richard op 15 december 2006, 17:29
 
Richard
Effe de quote weggehaald, je vervolg staat er immers meteen onder.

Is wel grappig om te zien hoe de KPN fouten doorgeeft. Monteurs van KPN maken overigens ook wel eens fouten. Bij mij zaten de draadjes er niet goed in zodat mijn telefoon het in eerste instantie niet deed.

Greetings, Richard.
 
Optimist

Quote

WickedGame schreef:
Vervolg!

Vanmiddag heeft een KPN monteur in de centrale gekeken, en daar geconstateerd dat Orange een verkeerde aansluiting heeft gedaan. KPN heeft alleen de lijn hersteld, aangezien hun niks met Orange te maken hebben repareren hun de fout van Orange niet. Hierop heeft KPN al wel contact gelegd met Orange dat ze het moeten herstellen wat betreft de ADSL kant.


Wat vreemd is dat toch. Ik kan me vergissen, maar in principe mag alleen KPN (tegenwoordig is veel werk in de wijkcentrales overigens uitbesteed aan derden!) aan de KPN infrastructuur werken. Orange zou dan aan moeten sluiten op speciaal door KPN beschikbaar te stellen aansluitpunten.

Ik kan me niet voorstellen dat Orange op eigen houtje aan de KPN infrastructuur heeft gezeten...?

Quote

En die KPN monteur was overigens niet blij. Want ze hebben blijkbaar nog iets fout gedaan, maar dat vertelde hij verder niet. Al met al een leuk begin dus. Nu maar hopen dat Orange snel zijn fout herstelt en ik nog dit weekend beschik over ADSL.


Het is toch vaak de menselijke factor waar de foutjes in het leveringsproces zitten. Indien niet de juiste patch wordt gemaakt, dan heb jij geen xDSL signaal.

Dat zou overigens geen invloed mogen hebben op de KPN dienstverlening (telefoon), want zoals bij jou thuis de zaak wordt opgesplitst door een splitter (er zit er eentje in de Livebox, maar de meeste mensen kennen ook die losse), wordt er ook binnen de KPN infrastructuur gesplitst.

In principe in een deel van de infrastructuur waar de ISP's geen toegang toe hebben voor KPN telefonie en een deel dat de ISP's gebruiken om Internet te leveren.

Ik vermoed dan ook dat KPN een steekje heeft laten vallen... en het feit dat de KPN technicus het telefoon probleem kon oplossen laat dit ook zien. Misschien heeft KPN ook wel de verkeerde splitsing gemaakt naar de voorziening waarop ISP's aansluiten...

Optimist
 
Optimist

Quote


Bij ons in de wijk zorgde de KPN monteur ervoor dat de hele wijk voor 5dagen geen Internet had.
Doordat hij een verkeerd iets erin gestoken had, waardoor de boel kortsluiting of in de fik vloog (kreeg ik later te horen)
Dus het ligt idd, niet altijd bij de provider, maar ook bij onze "vrienden" van de KPN :p


Jouw conslusie lijkt me helemaal juist.

Hoe je het ook wendt of keert: xDSL is nog steeds een tamelijk nieuwe technologie, zeker als je het vergelijkt met traditionele spraakdiensten zoals telefonie.

De beschikbaarheid en de kwaliteit van de verbindingen kan nogal verschillend zijn, zelfs als je in dezelfde straat woont en de buurman precies hetzelfde product afneemt. Er is ook een veel grotere afhankelijkheid van allerlei systemen en leveringsprocessen. De dienstverlening is complexer en er kan dus meer misgaan.

Gezien de afhankelijkheden en complexiteit, is de beschikbaarheid van het telefonieproduct van Orange natuurlijk lager dan telefonie van KPN over hetzelfde draadje. Ik stel mijn verwachtingen daarop in en ga er vanuit dat een aantal keer per jaar de verbinding en/of telefonie onbeschikbaar is.

Veel mensen verwachten precies dezelfde kwaliteit en betrouwbaarheid van telefonie als voorheen, maar nu over een xDSL verbinding. Dat is mijns inziens op dit moment (en in de komende jaren) niet haalbaar.

Tot op heden maak ik gebruik van xDSL van Demon en daarvoor van XS4ALL. Ook deze 'kwaliteitsproviders' hebben te kampen met storingen en onbeschikbaarheid van dienstverlening. Updates van software in zowel de DSLAM systemen als de routers thuis zijn frequent en soms lukt het updaten niet en dan hangt er weer een systeem. Zolang de producten feitelijk niet uitontwikkeld zijn, blijven we met relatief veel storingen zitten -- maar niemand die er aan denkt om maar teru te grijpen naar een telefoonmodem of zoiets!

Optimist
 
WickedGame
Wij leven op dit moment op 20 December of te wel 6 dagen na oplevering van de lijn (althans dat had gemoeten). Tot op heden nog steeds geen ADSL lijn en een Livebox die vrolijk geen verbinding knippert. De helpdesk is hopeloos bereikbaar, en zelfs 2 keer eruit geknikkerd.

Op mail wordt niet gereageerd, en wat ik ook meld er komt maar geen response vanuit Orange. Heb ze een deadline nu gegeven dat ze mij op de hoogte moeten brengen voor 20:00 morgenavond. Als dit nog niet het geval is, en ik nog steeds zonder lijn zit ontbind ik het contract.

Dit is gewoon weg te zot voor woorden. Overigens 1 keer helpdesk aan de lijn gehad en die kon alleen melden dat ze er waarschijnlijk mee bezig waren, maar was niet geheel zeker ervan. Of te wel ze weten zelf niet eens of ze ermee bezig zijn. *Zucht*
 
WickedGame
Update!

En ja hoor met een beetje dreigen reageren ze bij Orange. Er is melding gemaakt bij hun installatiebedrijf (uitgefaseerd) en er zal op 5 januari 2007 een werkende lijn worden opgeleverd. Tot die tijd hoef ik niks te betalen, en zullen zij pas facturatie starten wanneer ik werkelijk een lijn heb.

Op 5 januari zullen zij ook telefonisch contact opnemen om te controleren of ik wel degelijk een lijn heb.

Al met al moet ik zeggen dat je als klant wel een verdomde grote mond moet hebben, en gewoon weg moet dreigen om een reactie te ontlokken. We zullen zien de 5e van januari. Enige nadeel is dat ik op dat moment niet meer beschik over mijn kabel verbinding, en ik dus moet gaan hopen dat ik de lijn krijg.

Maar goed dat is iets voor latere zorg.
 
WickedGame
We leven nu 3-1-07 (iedereen nog een goed nieuwjaar overigens), en gisteren hebben ze wederom weer eens aan de lijn lopen sleutelen. Wederom begon het alarm weer te piepen dat de telefoonlijn "dood" is. En 5 minuten later weer verbinding. Alleen tot op heden nog steeds geen ADSL verbinding.

Nu hebben ze nog 2 dagen om het aan te sluiten. Eens zien of ze het gaan halen Grin Enige nadeel is nu wel dat ik thuis geen internet heb omdat die op 01-01-07 is afgesloten (Wanadoo Cable).
 
WickedGame
Orange had de deadline helaas niet gehaald. Dag erna is het opgelost en is dus opgeleverd op 06-01-07 naar aandringen wederom van mijn kant. Beetje jammer dat het zo had moeten gaan, maar ben nu aangesloten en train in op een

18000 / 1024

Erg tevreden dus, al was er zondag wel een dip richting 8000/1024. Maar goed mag de pret niet drukken. Nu alleen nog de livebox configureren voor wat programma's.

Wireless en bedraad netwerk werken, alleen helaas wel geknepen door me router die erachter hangt. Hiervoor komt een nieuwe in de plaats.
 
Optimist

Quote

WickedGame schreef:
[...] maar ben nu aangesloten en train in op een

18000 / 1024

Erg tevreden dus, al was er zondag wel een dip richting 8000/1024. Maar goed mag de pret niet drukken. Nu alleen nog de livebox configureren voor wat programma's.

Wireless en bedraad netwerk werken, alleen helaas wel geknepen door me router die erachter hangt. Hiervoor komt een nieuwe in de plaats.


Smile

Ha! Mooi om te lezen dat het in orde gekomen is!

optimist
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Installatie Troubles...', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
m7 101 installatie problemen Digitale TV. Hoe sluit ik mijn digitale ontvanger aan? : 5 27 dec 2015
Installatie digitale televisie Algemeen : 2 31 mei 2015
Hoe ziet een ALLES in 1 typische installatie er uit ? Eigen modem configuratie en problemen : 2 18 aug 2014
Installatie handleiding of CD thomson ST706 Speedtouch 706 configuratie en problemen : 14 19 jun 2011
Installatie Livebox bij Windows 7?? WiFi : 4 25 nov 2009
Advertentie