obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
Zonnepanelen! Iemand ervaring mee?
Arjan_S
Hallo,

aangezien mijn vriendin en ik pas een nieuwbouwhuis betrokken hebben, zat daar ook een bouwdepot bij (spaarpot voor verbouwen e.d.).
Nu heb ik er al eerder aan gedacht, maar van de week kreeg ik weer een inval door een post die ik las op GoT! Zonnepanelen op ons platte dak, we hebben vrij uitzicht op het zuiden dus heel veel zonuren! En die zonuren leveren weer energie, energie die je niet opmaakt uit oude energie (gas, kolen e.d.) en die je niet hoeft te betalen aan je leverancier! Nu hebben we al groene stroom, maar het kan altijd beter.

Wie heeft er ervaring met zonnepanelen en wil zijn ervaringen delen?

Ikzelf wil gaan voor 4 of 5 panelen, ik heb ook al een bedrijf gezien dat de volledige installatie kan verzorgen. Kost ongeveer 1100 Euri per paneel. Het schijnt dat als de zon maar hard genoeg schijnt je energiemeter terugloopt! Al vraag ik me af of een digitale meter dat ook doet..
Gewijzigd door Arjan_S op 17 december 2006, 16:37
 
Optimist
@Arjen: Goed idee, maar bij de huidige energietarieven niet renderend. Het is wél prima voor het milieu, uiteraard.

Indien je echt energie zou willen besparen en op termijn de investering wilt terug verdienen, kijk dan eens naar zonne-collectoren voor de warmwater- en verwarmingsvoorziening. Daarmee kan je aanmerkelijk sneller (milieu)rendement behalen!

Zelfs in de winter kunnen zonne-collectoren water voorverwarmen waarna de warmwater installatie nog slechts hoeft na te verwarmen. Je zou dan tevens kunnen overwegen om de wasmachine en de vaatwasser op de warmwaterleiding aan te sluiten.

Optimist
 
rene7220
Op tweakers.net loopt al een hele tijd een
discussie over dit onderwerp.

Kijk eens hier:

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1143275

Leesvoer genoeg!

Rene
 
hevi
Kan iemand uitleggen wat dit met ADSL of Orange te maken heeft?

Loopt de Livebox ook op zonnepanelen? Wink
 
Wanabo
Geen moeite mee! Het staat onder Zeurdoos / Algemeen, daar kun je van alles in kwijt.Cool
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
Arjan_S
Pff wat een lang topic daar op Tweakers.. Nou ik denk inderdaad dat zonnecollectoren meer rendabel zijn op het moment, alleen voor de installatie moet ik nog even kjken wat we gaan doen.

De kosten zijn me nog niet helemaal bekend en ik zag dat er dan aardig wat extra gaten in mijn dak gemaakt moeten worden. Ook hebben we net een 3 maanden oude superdeluxe boiler, en die moet er dan hoogstwaarschijnlijk uit. Ach, misschien kan ik daar nog iemand blij mee maken dan.. Misschien zou een combinatie het beste zijn, alleen het is een flinke investering.

Bedankt voor de input en de interesse! Nu mijn vriendin nog overtuigen Wink

Pee es: en die beheerders komen er altijd wel uit hoor gheheh
 
Wanabo
Enige jaren geleden heb ik het ook overwogen, maar inmiddels is de subsidie verdwenen en is het minder interessant geworden.
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
Optimist

Quote

Arjan_S schreef:
De kosten zijn me nog niet helemaal bekend en ik zag dat er dan aardig wat extra gaten in mijn dak gemaakt moeten worden. Ook hebben we net een 3 maanden oude superdeluxe boiler, en die moet er dan hoogstwaarschijnlijk uit. Ach, misschien kan ik daar nog iemand blij mee maken dan.. Misschien zou een combinatie het beste zijn, alleen het is een flinke investering.


Zonnecollectoren zou je wellicht ook naast de bestaande warmwatervoorziening kunnen plaatsen. In elk geval werkt dat prima in combinatie met een gasgestookte warmwatervoorziening. Het warme water van de collector kan dan eventueel naverwarmd worden tot de gewenste temperatuur. Ik weet niet of dat ook goed gaat werken met een electrische boiler...

Quote

Bedankt voor de input en de interesse! Nu mijn vriendin nog overtuigen Wink


Ik wil ook graag wat bijdragen aan een beter milieu, maar ik kijk de kat even uit de boom. Er is best een aardige kans dat milieusubsidies weer beschikbaar komen met een nieuwe regering. Ik vind het al vreselijk dat ik de kans gemist heb om gebruik te maken van de oude subsidieregeling, maar zou het nog erger vinden als de boel op het dak staat en een jaar later er weer allerlei regelingen bestaan...

Optimist
 
daktary
Superbeheerder,
Ik heb ook zonnepanelen, en volgens mij loopt dan ook de LiveBox dan op deze stroom. !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Dus ik vraag mij af waarom dit dan niets met een LB te maken zou hebben.

Ik ben zeer tevreden met deze panelen, een de bijna de helft van mijn verbruik wordt hiermee gecompenseerd, ook goed voor het millieu.

DickSmile
 
Marianne
En als je dan via bijv, Nuon ook nog opwekvergoeding aanvraagt, dan krijg je elk jaar ook nog een klein bedrag voor het leveren van milieunbewuste energie. Wink

Wij hebben destijds voor 5 euro per paneel, 8 panelen op het dak gelegd en in de zomer draait bijv. de wasmachine, koelkast, diepvriezen voor niets. Dus je gebruikt GEEN stroom. En dat is het eerste verdient.

Dus mij bevalt het prima.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Zonnepanelen! Iemand ervaring mee?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
wie heeft ervaring met opzeggen? Algemeen : 5 28 mei 2015
Iemand configuratie voor zyxel 2602HW-D1A Zyxel configuratie en problemen : 17 03 feb 2015
Lage snelheid, Veel fouten!, iemand tips? Snelheid : 6 05 mrt 2013
Eerste ervaring met fiberfast... Huawei configuratie en problemen : 6 28 okt 2012
[Ervaring]Digitale TV Algemeen : 3 17 dec 2010
Advertentie