obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Vermeld afstand tot telefooncentrale en post je ADSL statistieken. Configuratiescherm, Geavanceerd, Statistieken, ADSL statistieken.
 Onderwerp afdrukken
Consumentenbond Test Breedband ISP's
Optimist
In de nieuwe Consumentengids van januari 2007 staat een redelijk uitgebreide test van breedband ISP's. Een paar 'highlights':

- De abonnementstarieven blijven dalen (vergeleken met 1 jaar geleden);
- Van de ADSL2+ providers is Orange ADSL Family beste keus (maar dat wisten we al Wink)
- Bij de meeste providers (13 van de 17 geteste providers, waaronder Orange) werkt de anti-virus optie niet voldoende en wordt maar liefst 10% van de virusmails doorgelaten. Je kunt dus niet op de ISP vertrouwen wat dat betreft;
- Bij anti-spam diensten zijn er grote verschillen tussen providers. Bij Orange wordt de spam alleen gemarkeerd en verder gewoon doorgestuurd. Er zijn providers die bijna alle spam tegenhouden, dus de dienstverlening van Orange moet veel beter kunnen!

Als je de details wilt lezen, kijk dan even op http://www.jonk.name/Consumentenbond/...index.html.

Optimist
 
klaafstra99
Ik verdenk Orange er zelfs van hun spamfilter op te dringen: ik had nog geen 2 dagen een abonnement bij ze (en dus een nagelnieuw emailadres) en meteen al flink spam.

Maar ik kan wel a €1,95 per maand een spamfilter huren.

Dat hoort gewoon bij je abonnement te zitten!

I rest my case!
Gewijzigd door klaafstra99 op 26 december 2006, 21:23
 
Puma
ik heb ruim 3 jaar dat ik bij wanadoo/orange zit, geen last van gehad van Spam.

Maar leuk dat er ook Orange is goed in het nieuws staat.
 
Optimist

Quote

klaafstra99 schreef:
Ik verdenk Orange er zelfs van hun spamfilter op te dringen: ik had nog geen 2 dagen een abonnement bij ze (en dus een nagelnieuw emailadres) en meteen al flink spam.

Maar ik kan wel a €1,95 per maand een spamfilter huren.

Je wilt toch niet suggereren dat Orange bij nieuwe klanten zo snel mogelijk spam wil ontvangen zodat klanten een anti-spam dienstverlening afnemen? Kom nou zeg...

Quote

Dat hoort gewoon bij je abonnement te zitten!

Daar ben ik het gedeeltelijk mee eens. Misschien zou Orange het als onderdeel van de dienstverlening moeten zien, en misschien hoort anti-virus daar ook wel bij. Ik vind echter wel dat er een mogelijkheid moet zijn om af te zien van dergelijke filters.

Dat de Consumentenbond ADSL Family als 'beste koop' bestempelt geeft aan dat de dienstverlening de beste kwaliteit/prijs verhouding kent in vergelijking met andere producten in hetzelfde segment (ADSL2+).

Een betere kwaliteit van dienstverlening kost vaak wat meer. Ik vind het opvallend dat veel mensen zo ontzettend klagen over de dienstverlening terwijl Orange tegelijkertijd tot de goedkoopste ISP's van Nederland behoort. Dat lijkt ook wel enigszins bij de Nederlandse cultuur te horen -- voor een dubbetje op de eerste rang en maar klagen! (of schiet ik hiermee een beetje te ver door?)

Optimist
 
mecheltje
Dat de Consumentenbond ADSL Family als 'beste koop' bestempelt geeft aan dat de dienstverlening de beste kwaliteit/prijs verhouding kent in vergelijking met andere producten in hetzelfde segment (ADSL2+).

Een betere kwaliteit van dienstverlening kost vaak wat meer. Ik vind het opvallend dat veel mensen zo ontzettend klagen over de dienstverlening terwijl Orange tegelijkertijd tot de goedkoopste ISP's van Nederland behoort. Dat lijkt ook wel enigszins bij de Nederlandse cultuur te horen -- voor een dubbetje op de eerste rang en maar klagen! (of schiet ik hiermee een beetje te ver door?)

Optimist[/quote]

Je kent het spreekwoord toch wel:

Een boer die klaagt daar gaat het altijd goed mee, pas als hij niet meer klaagt gaat het slecht met hem.

En zo is het met vele Nederlanders ook.

Bijna 3 jaar wanadoo/Orange met telefoon en bevalt prima.
 
mesa57
De opmerking van de dienstverlening had betrekking op het spamfilter en niet op de manier waarop Orange klachten e.d. afhandelt. Dat is namelijk niet getest door de consumentenbond (jammer). Ik vind het geen argument dat als een provider goedkoop is klachten slecht afgehandeld mogen worden. Dat slaat helemaal nergens op. Bovendien betaal je voor de klachtafhandeling a 20 ct / minuut waarvan een groot gedeelte wachten op contact is. Dus zo goedkoop is Orange ook weer niet, zeker als je een probleem hebt. Als alles goed draait is Orange m.i. een redelijke goede provider die veel kilobits per eurocent levert.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Consumentenbond Test Breedband ISP's', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
test Grappig : 2 21 nov 2016
Test Thomson TG 712 Storing : 6 20 dec 2013
eMule Low ID, TCP test failed Huawei configuratie en problemen : 11 22 nov 2012
hoe kom je van Online Breedband BV voorheen Wanadoo af!!! Algemeen : 10 29 mrt 2010
De online snelheidscontrole test Algemeen : 1 22 sep 2009
Advertentie