obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Vermeld afstand tot telefooncentrale en post je ADSL statistieken. Configuratiescherm, Geavanceerd, Statistieken, ADSL statistieken.
 Onderwerp afdrukken
Ook mijn snelheid kwijt
Bender
Net zoals zovele hier nu ook sinds gisteren mijn snelheid kwijt.

Status ADSL-lijn Verbonden
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 696 Kb
DownStream 3272 Kb
Afname Dichtbij : 37.4 (dB)
Ver weg : 25.8 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 6 (dB)
Ver weg : 8 (dB)
HEC-teller 378
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 235
ES-teller van 1 dag 0


Meerder malen al gereset, hard gereset, tegen de muur gegooid maar krijg het niet meer terug.
Zat eerst op de 16000 +.

Lijkt wel of ik nu weer een "normale" 2 mb lijn heb.

Vind ook dat ik zeer veel crc fouten heb in de tijd dat hij nu op is sinds de laatste reset (ongeveer 30 min)
 
mesa57
Livebox resetten (of tijdje van de spanning af).
Als dat niet helpt Orange bellen.
 
mesa57
Je demping (37/25) is trouwens erg groot. Dat duidt op een kabel probleem. Kijk eerst eens bij jezelf of er stekkertjes of draadjes los zijn.
 
knossos
De snelheid bij ons is al vanaf 5 december knudde. vandaag was de deadline voor het afhandelen van onze officiƫle klacht aan het adres van Orange. Wij gaan vandaag wederom een klachtbrief sturen, deze gaat naar de Tros RADAR, VARA's Kassaen de OPTA. De toezegging om alles tussen kerst en nieuw te repareren is niet nagekomen. Wij zijn van plan naar een andere provider te gaan.

Ik zou iedereen willen adviseren die ook met snelheidsproblemen te kampen hebben een klachtbrief te schrijven, maar dat is ieders vrije keuze

Status ADSL-lijn Verbonden
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 384 Kb
DownStream 2688 Kb
Afname Dichtbij : 8.9 (dB
Ver weg : 2.0 (dB
SNR-marge Dichtbij : 3 (dB
Ver weg : 8 (dB
HEC-teller 131162
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 30525
ES-teller van 1 dag 0

van BBned:
56.6 kbps Modem
64 kbps ISDN
128 kbps ISDN-2
216.1 kbps YOU
256 kbps ADSL 256kbps
512 kbps ADSL 512kbps
1024 kbps ADSL 1Mbps
2048 kbps ADSL 2Mbps
4096 kbps ADSL 4Mbps
8192 kbps ADSL 8Mbps
10240 kbps ADSL2+ 10Mbps
16384 kbps ADSL2+ 16Mbps
24576 kbps ADSL2+ 24Mbps

Edit Wanabo; smileys uitgezet i.v.m. smiley codes in de statistieken!
Gewijzigd door Wanabo op 04 januari 2007, 20:17
 
mesa57
@superbiker : Dit is 99% kans een probleem met je verbinding. Dus toch proberen de Orange helpdesk te bereiken.
 
Bender

Quote

dadragon schreef:
hetzelfde hier... sinds ik KPN heb laten opzeggen door orange is mijn snelheid niet meer de oude geweest.

had eerst ruim 13 megabit. Nu zit ik gemiddeld op 8 megabit.

Orange is al vanaf augustus bezig met het "oplossen" van mijn probleem. Ze hebben wel aangegeven in een brief dat ze binnenkort een tegemoetkoming zullen doen voor de niet optimale verbinding.

Alle kabels zijn bij mij thuis 30 cm lang. Dus echt kort ..
Maar ja, het is sinds ik een nieuwe livebox heb gekregen en KPN opgezegt werdt.


En dat komt dus zeer sterk overeen met mijn situatie.. Heb dus ook orange telefonie erbij gekregen en sindsdien is de snelheid bagger...
Plus dat mijn oude kpn lijn (morgen is de nummer migratie gepland dus gebruik nog kpn lijn) ook aan stront is... Heb hierover orange gebeld vorige week met de melding dat ze mijn lijn gingen meten. Die knakker aan de lijn zei meteen "oh ja inderdaad dit is wel erg traag". Heb nu dus al een paar dagen niet meer kunnen bellen omdat mijn tellijn dus niet te gebruiken is. Vandaag gebeld kreeg als antwoord dat ze morgen ermee verder gaan.. Maar goed, morgen wordt die migratie uitgevoerd en bel daarna via orange met mijn oude nummer en weet dus niet of die kpn lijn hersteld is... Volgens mij even slim gepland want ik durf te wedden dat na die migratie mijn snelheid nog steeds niet in orde is.

@mesa57 Stekkers e.d. zijn allemaal in orde alles gechecked maar niks raars of los en resetten... ben helemaal uit-gereset.. zo vaak dat ik dat gedaan heb.. maar toch bedankt.. het probleem ligt bij orange...
Gewijzigd door Bender op 07 januari 2007, 15:53
 
mesa57
@superbiker : blijkbaar zit je nog niet onder de 'aanvaardbare' limiet. Ik vraag me af wat voor limiet dat dan is ?
 
mesa57
Nee, dat doen ze niet omdat je nog boven de 'aanvaardbare limiet' zit. Blijkbaar is Orange gerechtigd je snelheid te verlagen zolang het maar boven de 'aanvaardbare limiet' blijft. Maar wat is die limiet dan ?
 
crazybull
ook ik ben sinds 1 januari mijn snelheid kwijt de live box de lijn is tot op heden zo traag als dikke stront tegen de muur op ben ook al vanaf 1 januari aan het bellen maar ze weten niks te vertellen wat er nu precies aan de hand is , hij valt steeds uit ook de telefonie daar baal ik ontzettend van ik heb ook nog geen reactie gehad van orange valt me echt een beetje tegen Sad
 
knossos
Ik heb een tweede klacht gestuurd naar Orange. Ik heb vandaag van een telefoontje gekregen van een Orangemedewerker, dat het probleem niet te verhelpen is ze boden me aan om het abbonnement per direct te beƫindigen

Er schijnt ondrgronds iets niet te kloppen en men wil dit waarschijnlijk niet oplossen (misschen te duur) Mijn snelheden staan ook in dit onderwerp vermeld. Ik weet eigenlijk niet meer wat ik moet doen.
Gewijzigd door knossos op 09 januari 2007, 19:13
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Ook mijn snelheid kwijt', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Wifi verbinding voor mijn pc. WiFi : 2 03 jan 2020
Wat is deze firmware in mijn modem? Eigen modem configuratie en problemen : 5 22 okt 2019
Geen twee toestellen mogelijk op mijn Zyxel? Zyxel configuratie en problemen : 8 27 nov 2018
Mijn ervaringen met de M7 MZ-101 ontvanger Digitale TV. Hoe sluit ik mijn digitale ontvanger aan? : 2 22 apr 2018
Te lage snelheid Snelheid : 4 02 jan 2018
Advertentie