obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Help de helpdesk!
 Onderwerp afdrukken
poort 25 probleem: postfix + smtp.wanadoo.nl
Colin
Hallo Richard, allemaal,

Wat blijkt nou is dat na dat ik één mail gestuurd had met @orange.nl als verzendadres, smtp.wanadoo.nl, in een bepaalde manier, ontgrendeld is (?!?); ik kan nu eindelijk berichten versturen met eigen domeinnaam, ook via postfix.

Het probleem met gmail is ook opgelost: een van mijn filter's de berichten intercepterden. (mijn schuld dus).

Quote

Richard schreef:
Ik begrijp echter nog niet helemaal de oplossing, want je schrijft nu dat je het verzendadres van Orange geprobeerd had, maar die werd toch sowieso al gebruikt in je postfix omdat je daar die relay regel van smtp.wanadoo.nl in had opgenomen?


Nou het is wel zo Postfix geeft door als verzendadres de domeinnamen die JIJ ingesteld heb. In main.cf heb ik noet orange.nl gezet maar mijn eigen domein uiteraard. Daarmee sendmail/postfix zich identificeren bij het aanleggen van een transactie bij de smtp server. Ik neem aan dat iets MUA als Thunderbird doet ook zoiets.

Maar op een bepaalde manier dat ik niet goed begrijpen doet smtp.wanadoo er vervelend over. Bijvoorbeeld onder Ubuntu is de default de hostname van de computer naam. Als Sendmail/Postfix mail verstuurt, is in de form name@hostname. Dat weigert-ie, eveneens de default onder Fedora, name@localhost.localdomain.

Dat zijn inderdaad "interne" namen en eigenlijk zou je ze niet moeten gebruiken in het wijd wereld, de bedoeling is echter ze in scripts te gebruiken. Nu zijn helaas al mijn scripts gebroken die mail versturen, maar ik ben nu aan het uitzoeken hoe ze best kan aanpassen.

Maar zelfs met kmail waren er problemen tot dat ik één keer orange@.nl gebruikt, zoals ik al zei.

Ik begrijp heus wel dat een bedrijf als Orange maatregel moet nemen tegen de plaag van spam, maar het is allemaal zo ondoorzichtig. We zitten hier uren te puzzelen over wat wel of niet werkt. Hoeveel tijd zou het ons besparen als dit informatie gewoon ergens op een webpagina te vinden was? Met duidelijk uitleg over de poort 25 problematiek, zodat we weten waar we aan toe ben vóór dat we beginnen.

Tot slot, een vraag: zijn er andere die mensen die mail versturen met een eigen domein als verzendadres (geen @orange.nl dus)? Wat zijn jullie ervaringen?
 
Richard

Quote

Wat blijkt nou is dat na dat ik één mail gestuurd had met @orange.nl als verzendadres, smtp.wanadoo.nl, in een bepaalde manier, ontgrendeld is (?!?)


Ja da's wat ik wat hogerop ook al schreef.

Quote

Soms lijkt het erop alsof hij even "open" gezet moet worden, zou beste wel eens veroorzaakt kunnen worden door een soort van "pop-before-smtp" beveiliging


Het is een vaagheid, maar soms werkt het zo bij Orange, heel vreemd eigenlijk.
Ik meen uit je emails begrepen te hebben dat je inderdaad een FDQN domeinnaam moet gebruiken.

Als je zoekt naar mensen die mail versturen met een eigen domein als verzendadres kun je gelijk weer bij me terecht, want ik heb 3 domeinen draaien en alle 3 stuur ik ze gewoon met hun eigen verzendadres, maar wel middels die relay regel.
Wel moet ik erbij zeggen dat het bij alle 3 deze domeinen FDQN domeinnamen zijn en de MX adressen ook zijn aangegeven alles netjes zoals het hoort.

Een van deze domeinen betreft een dhs.org domein (waar je naar gemailed hebt) en ook daar kun je een MX ip invullen.
Misschien dat het daaraan ligt, maar het moet kunnen.

Het is overigens wel een goed idee dat we het geheel nog maar eens in een FAQ zetten alhier, met de mededeling erbij dat het ook verstandig kan zijn om minstens een keer via het eigen @orange.nl email adres mail te versturen.
Ook in andere threads zijn we dat al een of twee keer tegen gekomen.

Feit blijft echter dat dit eigenlijk werk van Wanadoo/Orange moet zijn om zoiets in een faq te plaatsen en mensen niet zolang te laten emmeren en zoeken.
Wat dat betreft zijn er nogal wat verbeterpunten, zeker nu blijkt dat het bij nieuwe abo's niet consistent word ingeregeld en bij sommigen poort 25 gewoon geheel open staat.

Greetings, Richard.
 
Colin

Quote

Richard schreef:

Ja da's wat ik wat hogerop ook al schreef.

Quote

Soms lijkt het erop alsof hij even "open" gezet moet worden, zou beste wel eens veroorzaakt kunnen worden door een soort van "pop-before-smtp" beveiliging

Ja, zag ik ook; ik ken deze aanpak. Bij mijn webhost in de VS gebruiken ze deze "pop-before-smtp" beveiliging op hun smtp relay server. De autorisatie is geldig voor 45 minuten. Maar als het vervallen is krijg je een heel duidelijk fout melding. En het is ook duidelijk aangekondigd op de website. Geen zwarte gaten.
 
Richard
Ja dat klopt, daarom schrijf ik "een soort van", omdat het normaliter precies gaat zoals jij schrijft. Je "popt" en dan blijft een bepaalde tijd je gegevens opgeslagen en kun je verzenden, na die tijd moet je opnieuw "poppen".
Ik geloof wel dat je dit bij bepaalde pop-before-smtp op "voor altijd" kunt instellen, maar dan heeft die hele pop-before-smtp eigenlijk totaal geen nut.

Het zal dus ongeveer zoiets zijn, maar wat is het dan precies en waarom? Daar ben ik ook nog niet achter. Wordt er echter wel steeds nieuwsgieriger naar.
Greetings, Richard.
 
funkyduck
Mijn mail.gmx.net wordt ook geblocked.
Erg irritant van Orange...
 
mesa57

Quote

funkyduck schreef:
Mijn mail.gmx.net wordt ook geblocked.
Erg irritant van Orange...

Funkyduck : je moet bij pop3 server gewoon de mail.gmx.net invullen, maar bij de smtp server smpt.orange.nl. En ook de authenticatiegevens voor de smtp server apart invullen. Dan werkt het weer. Ik kan wel bij andere smtp server, maar die weigeren connectie met mij omdat ik via een ander netwerk kom.
 
Richard

Quote

ook de authenticatiegevens voor de smtp server apart invullen.

Oh? Ik neem aan dat dit er dan ook maar aan ligt waarop je aangesloten zit, want ik hoef bij de smtp geen authenticatiegegevens in te vullen.

@Funkyduck: mocht je problemen krijgen met de smtp kun je ook nog smtp.wanadoo.nl proberen, over het algemeen werkt die wat stabieler.

Greetings, Richard.
 
funkyduck
Via SMTP.orange.nl werkt het natuurlijk wel voor dat account, maar het is zo dat toen ik nog bij Fiberworld zat ik gewoon via de SMTP van GMX kon e-mailen, waar Orange dit blijkelijk blokt.
 
mesa57

Quote

funkyduck schreef:
Via SMTP.orange.nl werkt het natuurlijk wel voor dat account, maar het is zo dat toen ik nog bij Fiberworld zat ik gewoon via de SMTP van GMX kon e-mailen, waar Orange dit blijkelijk blokt.

Dat is de vraag of orange het blokt. Maar je kunt gewoon met je GMX account mailen via de smtp server van orange hoor.
Ik heb 3 verschillende accounts via 3 providers en mail alles via de smtp server van orange.
Gewijzigd door mesa57 op 10 januari 2007, 18:59
 
funkyduck

Quote

mesa57 schreef:

Quote

funkyduck schreef:
Via SMTP.orange.nl werkt het natuurlijk wel voor dat account, maar het is zo dat toen ik nog bij Fiberworld zat ik gewoon via de SMTP van GMX kon e-mailen, waar Orange dit blijkelijk blokt.

Dat is de vraag of orange het blokt. Maar je kunt gewoon met je GMX account mailen via de smtp server van orange hoor.
Ik heb 3 verschillende accounts via 3 providers en mail alles via de smtp server van orange.


hihi.. ja ik weet dat ik kan mailen via de smtp van orange.
maar bij mijn andere provider kon ik dat ook met de smtp van gmx.
nu kan dat niet meer.

pfff, wat irritant die popup van dit forum :p
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'poort 25 probleem: postfix + smtp.wanadoo.nl', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Geen interactie tv Canal Digitaal! Bekend probleem online.nl Onopgeloste aangemelde problemen bij Online : 1 27 jul 2019
Poort niet meer open te zetten Zyxel configuratie en problemen : 2 19 dec 2018
probleem TV Algemeen : 3 13 jan 2018
Poort 53 UDP geblokkeerd? Storing : 2 05 aug 2017
poort openen Huawei meer apparaten aansluiten : 8 08 dec 2016
Advertentie