obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Online Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » Livebox (= Sagem f@st 3203, wordt uitgefaseerd) » Livebox configuratie en problemen
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
Installeren LB en daarna Router?
Marianne
Als ik alles weer aansluit zoals het voorheen zat, dan functioneert alles zoals altijd. Anders kon ik nu ook niet op dit forum reagerenWink

Maar ik wil eerst telefonie uitproberen, voordat ik alles los koppel, omdat ik niet alles weer terug wil plaatsen als het niet werkt. Ik heb namelijk studerende kinderen in huis en die zitten heel veel op internet. Dus dat moet gewoon werken. En ik moet onder de vloer door om kabels te trekken naar de PC toe.

Maar als ik dus in de meterkast, direct bij de inkomende telefoonlijn de LB aansluit, dus dan zit er niets anders meer achter, voor of aan, dan doet de LB het dus niet. Dan blijft alleen het @ lampje knipperen. Ook na diverse malen resetten niet. En dit vind ik dus vreemd, omdat ook het lampje van telefonie niet brand. En volgens mij moet dat dus, zonder dat de PC is aangesloten gewoon moeten werken. Of ben ik nu zo dom (blond he?Wink )

Als ik er dan een telefoon op aansluit, heb ik een hoop gekraak en bel ik gewoon met KPN.

Ik ben dus bang dat de LB kapot is. Ik heb al een mail richting de helpdesk gedaan, maar nog geen antwoord.

En bij de computerwinkel wil ik even informeren of ik de modem/router kan blijven gebruiken. Ik heb namelijk al gebeld en het zou mogelijk zijn om het modem gedeelte onklaar te maken en dan zou ik deze alleen als router kunnen gebruiken. Alleen de deskundige is er vanmiddag. Vandaar.Grin
Gewijzigd door Marianne op 08 januari 2007, 10:40
 
Optimist

Quote

Marianne schreef:
Als ik alles weer aansluit zoals het voorheen zat, dan functioneert alles zoals altijd. Anders kon ik nu ook niet op dit forum reagerenWink

Helder... dan is de DSL verbinding in elk geval in orde.

Quote

Maar als ik dus in de meterkast, direct bij de inkomende telefoonlijn de LB aansluit, dus dan zit er niets anders meer achter, voor of aan, dan doet de LB het dus niet. Dan blijft alleen het @ lampje knipperen. Ook na diverse malen resetten niet. En dit vind ik dus vreemd, omdat ook het lampje van telefonie niet brand. En volgens mij moet dat dus, zonder dat de PC is aangesloten gewoon moeten werken. Of ben ik nu zo dom (blond he?Wink )

Nee, het telefoon-lampje gaat alleen branden als je via de DSL lijn kan bellen. Als je ADSL verbinding het niet doet met de Livebox, dan gaat dat lampje dus niet branden...

Quote

Als ik er dan een telefoon op aansluit, heb ik een hoop gekraak en bel ik gewoon met KPN.

Zelfs als de Livebox / DSL het niet doet, dan zou je een kiestoon moeten krijgen. Dus, als je de Livebox aansluit en de telefoon aansluit op de Livebox moet je een kiestoon krijgen. Is dat het geval, dan heb je de Livebox in elk geval goed aangesloten.

Quote

Ik ben dus bang dat de LB kapot is. Ik heb al een mail richting de helpdesk gedaan, maar nog geen antwoord.

Ik denk dat je gelijk hebt...

Quote

En bij de computerwinkel wil ik even informeren of ik de modem/router kan blijven gebruiken. Ik heb namelijk al gebeld en het zou mogelijk zijn om het modem gedeelte onklaar te maken en dan zou ik deze alleen als router kunnen gebruiken. Alleen de deskundige is er vanmiddag. Vandaar.Grin

Ja, dat zou prima moeten werken. De Livebox kan de routering doen en de router gebruik je dan eventueel als switch om meerdere computers op aan te sluiten.

Succes; ik hoop dat het snel beter gaat!

Optimist
 
Marianne
Dank je Optimist voor de antwoorden. Dan was mijn idee toch niet zo slecht. Ik ging al aan mijn eigen technisch inzicht twijfelen. Sad En dat is normaal toch best redelijk.

En ik krijg wel een kiestoon, maar die van KPN. Dus dat functioneert wel.

Ik wacht de mail van de Helpdesk wel even af en laat, als alles functioneert, nog wel even weten hoe en wat.

En anders blijf ik jullie bestoken met vragenWink
 
Richard
Ik zou de mail van de Helpdesk niet afwachten, dat kan nogal eens duren, "een beller is sneller" is een slogan die ik zo hier en daar wel eens zie. Dat geldt zeker ook voor Orange.

Vermits niet alle lijnen bezet zijn uiteraard.

Greetings, Richard.
 
Marianne
Ik heb de mail dus al binnen. Ik heb goede ervaringen met de mail. Meestal binnen 2 dagen.

Ik kan volgens hen dus niet eerst alleen de telefonie proberen, maar moet direct alles installeren.

Ga deze week wel weer een keer proberen, maar moet eerst werken. SmileWink
 
Richard
Oh nou dat valt me dan toch reuze mee dat die mail snel beantwoord is maarreh... het is geen antwoord op het probleem van het knipperend lampje.
Je hoeft namelijk niks te installeren, en het is ook onzin dat je alles tegelijk zou moeten doen. Je livebox moet ook werken zonder een telefoon er aan gekoppeld.

Wat ik me wel kan voorstellen is dat jij misschien een livebox gekregen hebt waar de gegevens niet van voor-ingesteld zijn en dat je via de cd de Livebox eerst moet configureren.
Dat zou wel nogal afwijkend zijn, maar het zou kunnen.

Greetings, Richard.
 
mesa57
Kan me ook nog zoiets herinneren ja. Dat is wel eenmalig volgens mij.
 
Optimist

Quote

Meega schreef:
Hoi Ik ben nieuw hier .
Ook sinds een paar weken Orange family.
Maar mijn ervaring is dat je dus wel moet installeren omdat er om je gebruikersnaam en wachtwoord wordt gevraagd.
Ik had al eens gelezen dat dat niet hoeft maar als ik zomaar iets invul dan maakt de livebox bij mij geen verbinding en blijft het @ lampje knipperenSmile

Wat grappig, want ik hoefde niet te installeren! Dat had ik ook niet kunnen doen, want ik heb thuis geen Windows! Kennelijk heb ik geluk gehad en kreeg ik een Livebox met de juiste configuratie.

Optimist
 
mesa57
Moet je in de livebox niet nog dit doen : ?

"Selecteer met welk Orange abonnement de Livebox verbinding moet maken met het internet.
Zie hiervoor de bevestigingsbrief. "
 
Marianne
Ik heb verbinding.:p

Ik heb de laptop aan het hele spul gehangen en de CD-rom gebruikt. Blijkt dat ik wel moest installeren omdat ik LITE heb en geen Family. En dus eerst alles aan elkaar moest knopen, anders ging dat ook weer niet. Handig dat men mij dat gelijk heeft verteld. Had een hoop ergernis gescheeld. Heeft wel een paar minuten aan de telefoon gekost maar goed. Maar dat is nu gauw vergeten.

Ik heb nu alles weer afgekoppeld, omdat het e.e.a. aan de gewone PC moet en dan moet ik kabels gaan trekken onder de vloer. En ik moet de modem/router nog uitproberen of uitschakelen, zodat deze alleen als router fungeert. Anders heb ik een paar boze pubers in huis. Grin

Dus jullie zijn nog niet van mij af. Cool
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Installeren LB en daarna Router?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Zelf Router op glasvezel Online Alles-in-1 met Glasvezel : 1 16 sep 2020
zakelijke PC - Router gaat op standby Zyxel configuratie en problemen : 2 16 feb 2020
Vpnnord via 2e netgear router Algemeen : 1 15 jul 2019
Oude router als access point Zyxel meer apparaten aansluiten : 3 30 okt 2018
Port Forward / ZyXEL - VMG8324-B10A Router Algemeen : 3 27 okt 2018
Advertentie