obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Online Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » Livebox (= Sagem f@st 3203, wordt uitgefaseerd) » Livebox configuratie en problemen
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
Installeren LB en daarna Router?
Richard
Aha, dus bleek mijn vermoeden toch terecht.
Wel raar dat ze dat bij een deel wel preinstalled doen en bij een ander deel weer niet.
Ik zag je overigens al in het andere topic, maar daar stonden ook al wat antwoorden bij dus eens zien of dat ook op te lossen is voor je.Wink
Greetings, Richard.
 
Optimist

Quote

Marianne schreef:
Dus jullie zijn nog niet van mij af. Cool


Heu... maar dat willen we ook niet! Pas maar op, want als je niet meer op dit forum komt, dan zijn we genoodzaakt om Orange te vragen om je verbinding even uit te zetten! Shock

Succes, met die kabels onder de vloer. Dat klusje moet ik komende weekend ook nog doen!

Optimist
 
Marianne

Quote

Optimist schreef:

Quote

Marianne schreef:
Dus jullie zijn nog niet van mij af. Cool


Heu... maar dat willen we ook niet! Pas maar op, want als je niet meer op dit forum komt, dan zijn we genoodzaakt om Orange te vragen om je verbinding even uit te zetten! Shock

Succes, met die kabels onder de vloer. Dat klusje moet ik komende weekend ook nog doen!

Optimist


Hahahaha, nu durf ik niet meerGrin Maar ik voel mij zo wel welkom. En voor de kabels onder de vloer heb ik mijn personeel. Wink Maar de rest doe ik zelf. Vind ik heel leuk om te doen. Soms duurt het even, maar goed. Maar helaas kan dat niet a.s. weekend, want dan moet ik werken,Sad

En Richard, dat lag, volgens de helpdesk, aan het feit dat ik Lite heb. Maar vreemd is het wel. Ik ga nu verder zoeken voor de router, maar daar staat al een heleboel op dit forum. Ik laat het nog wel weten.
Gewijzigd door Marianne op 10 januari 2007, 07:56
 
Marianne
Nu heb ik dus nog een vraag. Hoe moet ik mijn kabels aan de router verbinden.

Mij lijkt het dat ik de kabel vanaf de LB naar de Router verbind en dan naar de PC? Klopt dat? Kan ik dan nog wel de instellingen van de router wijzigen?

En kan ik zo het modem gedeelte van de router uitzetten?

O jee, weer een heleboel vragen in een. SadShock
 
mesa57
Als je router tevens een modem is, kun je hem niet meer als router gebruiken. Waarschijnlijk werkt hij nog wel als switch c.q. hub.
Je moet dan de livebox lan aansluiting verbinden met de lan aansluiting van de router.
De router moet vooraf geconfigureerd worden zodat hij een IP heeft in het subnet van de livebox (192.168.1.x) maar met een afwijkend ip van de livebox of je pc's. In de router moet je tevens DHPC uitzetten, want anders heb je 2 DHPC servers in je net (de router en de livebox) die elkaar in de weg kunnen zitten. Zet ook de firewall uit als die er is.
En denk er dus aan : alle instellingen in de router zijn waardeloos omdat die gaan over de verbinding tussen het modem in de router en het lan. Het modem gebruik je niet meer, dus ook geen routing functies. De livebox bevat ook een router en die zal alle routing functies overnemen. Daar moet je dan ook b.v. poorten forwarden als dat nodig is.
 
Marianne
Sorry maar ik ben niet zo's hele goede cumputerdeskundige.

Wat mijn bedoeling is dat ik meerdere pc's en laptops in huis kan gebruiken en dan wel draadloos. Daar gebruikte ik dus de router voor. Alleen de hoofd pc zat met een draad vast aan de router/modem. En dat wil ik nu weer, zonder dit ik dit van Orange moet "huren". Frown Dus die 2,95 per maand extra. (Echte hollanderWink )
 
mesa57
Dan moet je dus (laten) doen wat ik mijn antwoord vertelde.
 
Marianne
Okay, dan weet ik voldoende om dat uit te gaan proberen.

Waar hebben jullie een ethernetkabel vandaan, ik heb zo'n 10 meter nodig.
 
Optimist

Quote

Marianne schreef:
Okay, dan weet ik voldoende om dat uit te gaan proberen.

Waar hebben jullie een ethernetkabel vandaan, ik heb zo'n 10 meter nodig.

Bij een computer- of electronica zaak. Vaak kan je ze tegenwoordig ook bij bouwmarkten kopen. Soms worden ze daar verkocht als 'ISDN kabel'. Let er wel even op dat er op de kabel de indicatie Cat-5 staat. Dan zit je goed.

Optimist
 
Richard
Klopt peppi, maar op die manier kan het WAN ip veranderen, dat kan nadelig werken bij port-forwards.

Dat is dus de reden dat je de router beter op die manier kunt gebruiken die hier al vaker beschreven is, ongeveer hetzelfde als jij voorstelt, maar dan met vaste ip adres op het WAN deel en vaste port-forwards vanaf de livebox naar de router.

Of anders als switch omdat dit ook makkeiljk in te stellen is voor velen.

Greetings, Richard.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Installeren LB en daarna Router?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Zelf Router op glasvezel Online Alles-in-1 met Glasvezel : 1 16 sep 2020
zakelijke PC - Router gaat op standby Zyxel configuratie en problemen : 2 16 feb 2020
Vpnnord via 2e netgear router Algemeen : 1 15 jul 2019
Oude router als access point Zyxel meer apparaten aansluiten : 3 30 okt 2018
Port Forward / ZyXEL - VMG8324-B10A Router Algemeen : 3 27 okt 2018
Advertentie