obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Online Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » Livebox (= Sagem f@st 3203, wordt uitgefaseerd) » Livebox configuratie en problemen
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
Installeren LB en daarna Router?
Marianne
Ik blijf vragen, hoorWink

Moet ik de router tussen de LB en de PC zetten of moet de LB direct aan de PC met een kabel door naar de router?
 
mesa57
De RT komt tussen de LB en de PC's.
Dus :
LB ----> RT -- wan --> PC1
De pc die je met een draad verbindt mag zowel op de router (als daar nog een stekker vrij is) als op de livebox
Gewijzigd door mesa57 op 11 januari 2007, 19:29
 
Richard
@Peppi: Klopt, maar "altijd aan" is een illusie, denk bijv. aan resets vanwege storingen, herstarts wegens firmware updates etc.
Dan is vastzetten gewoon gemakkelijker.
Greetings, Richard.
 
Richard

Quote

verder geen pc's ofzo aan de livebox dan krijgt je router altijd hetzelfde ipadres van de livebox. of je hem nou reset of niet.

Kijk en da's nu precies waar ik het over heb. Ik heb die ervaring namelijk wel. Heb namelijk geen pc's aan de livebox hangen alleen de router, maar bij een reset heeft mijn pc al 192.168.1.5 gehad, 192.168.1.10 en 192.168.1.13.
Daarom blijf ik bij mijn stelling: waarom risico's lopen indien dat niet nodig is. Maar iedereen moet dat natuurlijk voor zichzelf weten.

Greetings, Richard.
 
Marianne

Quote

Optimist schreef:

Quote

Marianne schreef:
Okay, dan weet ik voldoende om dat uit te gaan proberen.

Waar hebben jullie een ethernetkabel vandaan, ik heb zo'n 10 meter nodig.

Bij een computer- of electronica zaak. Vaak kan je ze tegenwoordig ook bij bouwmarkten kopen. Soms worden ze daar verkocht als 'ISDN kabel'. Let er wel even op dat er op de kabel de indicatie Cat-5 staat. Dan zit je goed.

Optimist


Heel fijn. 10 meter ISDN kabel cat-5 gekocht, onder de vloer doorgetrokken en het werkt dus niet. Als ik de kabel, die ik bij het pakket heb gekregen9 die van 1 meter) in de laptop doe, dus in de meterkast, dan werkt het allemaal wel. Shit, en zo ben ik al dagen aan het kl**ten. Ik zit dus nog steeds via de kpn lijn te bellen en internetten.
 
mesa57
Controleer van beide stekkertjes of de kleuren draadjes van links naar rechts in dezelfde volgorde zitten. Anders heb je een crossover kabel en die werkt inderdaad niet.
 
Marianne
2 rode aan de buitenkant en 2 blauwe middenin. Het lijkt wel of het mij niet gegund is, maar goed, we gaan rustig door.Smile

Ga straks even kijken of er geen breuk in de kabel zit.
 
Marianne
Net dus de kabel doorgemeten, maar die is goed. Toen hebben we de kabels eens naast elkaar gelegd en de ene heeft 4 aansluitstripjes en de andere heeft er 8. Mogelijk is dit het probleem?? Morgen ga ik wel even naar een pc winkel.
 
Wanabo
Dat lijkt mij het probleem te zijn!

Nu je toch aan het vergelijken bent, de korte kabel (met 8 aders) zijn die aders 1 op 1 aangesloten op de stekkers?

Zit er een 'draai' in de kabel dan heb je een twisted of crossover cable. Is die er niet dan heb je een straight cable.

Het beste kun je je korte werkende kabel meenemen en zeggen dat je die in een 10 meter formaat wilt hebben.

Voor meer info over kabels kijk ook hier. http://www.patchkabel.nl/schema/

Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
Richard
Kijk vooral even goed naar het schema op de link van Wanabo, want de termen die gebruikt worden nu (1:1 bijv.) kun je op 2 manieren uitleggen. Net zoals twisted, want elke UTP kabel is normaal twisted. Bij een crossover spreek je niet over twisted maar over crossover of crosslink.
Wel zitten de kabeltjes in de plug bij een crossover kabel verdraait, maar als je het naar het schema kijkt op de link dan word alles een stuk duidelijker.

Greetings, Richard.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Installeren LB en daarna Router?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Zelf Router op glasvezel Online Alles-in-1 met Glasvezel : 1 16 sep 2020
zakelijke PC - Router gaat op standby Zyxel configuratie en problemen : 2 16 feb 2020
Vpnnord via 2e netgear router Algemeen : 1 15 jul 2019
Oude router als access point Zyxel meer apparaten aansluiten : 3 30 okt 2018
Port Forward / ZyXEL - VMG8324-B10A Router Algemeen : 3 27 okt 2018
Advertentie