obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Online Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » Livebox (= Sagem f@st 3203, wordt uitgefaseerd) » Livebox meer apparaten aansluiten
Waarvoor en hoe gebruik je een switch, router of een access point achter dit modem? Hoe krijg ik mijn NAS, netwerkprinter, enz. in mijn netwerk? Hoe deel ik mijn web-, smtp-, ftp-, enz. server met anderen op het internet? Hoe kan ik online spellen spelen op mijn xbox, ps3, wii, psp, enz.? Hoe sluit ik mijn iphone, ip-tv, ip-telefoon, ata, enz. aan op deze router en moet ik dan nog speciale dingen instellen?
 Onderwerp afdrukken
Faq Uitbreiden?
WickedGame
Heren,

Is het misschien handig om de FAQ betreffende router instellingen uit te breiden? Want heb toch wel gemerkt gisteren bij het instellen van een Linksys WRT300n dat de Sweex instellingen niet over te nemen zijn hierin.

Wil overigens best voor de WRT300n en een USR8054 Router een handleiding schrijven. Om het voor dergelijke routers te verduidelijken.
 
Wanabo
Graag! Ik of een van de anderen wil het dan wel bij de FAQ plaatsen.

Er is een afdeling FAQ klad in het forum. Post je handleiding daar. Vanuit FAQ klad worden de handleidingen dan in "de" FAQ geplaatst door mij of een van de andere beheerders.

Waarom eerst FAQ klad, dan kunnen anderen nog reageren of corrigeren. Daarna word het in "de" FAQ geplaatst.

Een ieder die een handleiding wil posten graag!!!!:p

Wat zou er in de handleiding tenminste moeten staan?

Merk, Type, (Firmware)

- hoe aan te sluiten als router, almede het openen van poorten, dhcp en ip instellingen.
- hoe aan te sluiten als switch, dhcp en ip instellingen.


Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
WickedGame

Quote

Wanabo schreef:
Graag! Ik of een van de anderen wil het dan wel bij de FAQ plaatsen.

Er is een afdeling FAQ klad in het forum. Post je handleiding daar. Vanuit FAQ klad worden de handleidingen dan in "de" FAQ geplaatst door mij of een van de andere beheerders.

Waarom eerst FAQ klad, dan kunnen anderen nog reageren of corrigeren. Daarna word het in "de" FAQ geplaatst.

Een ieder die een handleiding wil posten graag!!!!:p

Wat zou er in de handleiding tenminste moeten staan?

Merk, Type, (Firmware)

- hoe aan te sluiten als router, almede het openen van poorten, dhcp en ip instellingen.
- hoe aan te sluiten als switch, dhcp en ip instellingen.



Ik zal dan in de loop van volgende week een concept opstellen voor beide. Overigens is het hoogstwaarschijnlijk zo dat de WRT300n dezelfde instellingen gebruikt kunnen worden voor vrijwel alle WRT series van Linksys.

Bij US Robotics durf ik dit niet te garanderen en behoud ik het voorlopig op de 8054 versie.
 
Richard
Ik heb een compleet leekconcept klaar staan voor zo'n faq voor de Linksys.

De faq omtrent de Sweex in de Faq is ook goed bruikbaar, alleen betreft het daar een modem/router en daar moet men dan even rekening mee houden zodat men de modem instellingen achterwege laat bij een normale router (zonder modem).
Dat is niet voor iedereen even gemakkelijk.

Het concept van de Linksys is eigenlijk voor iedere router te gebruiken, omdat het soort instellingen overeen komt met bijna elke router structuur.
Aangezien men echter niet vaak op dit soort postings zoekt is het een zeer goed idee om dat bij de faq te plaatsen.


Greetings, Richard.
 
mesa57
Ik denk ook niet dat we op dit forum een handleiding voor alle type routers moeten gaan neerzetten. Eigenlijk zelfs alleen voor de livebox. Sowieso is voor ieder type router wel een forum te vinden waarin specifieke zaken voor die router gevraagd kunnen worden.
 
Wanabo
Toch blijkt op dit forum dat veel mensen naar specifieke router/modem oplossingen zoeken. Dit forum wil iedereen helpen! Door gebruikers voor gebruikers!

Wel zou je met een 'standaard' beschrijving 9 van de 10 routers af kunnen dekken, maar veronderstelt dan wel enige kennis van zaken.

De 'leek' zal prijs stellen op een stappenplan wat ie uit kan voeren voor zijn specifieke router.
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
Richard
Ik ben het wel met mesa57 eens. Kijk als je een faq goed schrijft en met bepaalde zaken rekening houdt, dan kun je in feite met 2 of 3 faqs genoeg hebben voor zowat alle bestaande routers.

De Linksys faq is te gebruiken voor de meeste gangbare routers voor thuis.
Wat we nu nog nodig hebben is een nette lekenhandleiding voor eenzelfde soort concept, maar dan om de router als switch te gebruiken.

De eventueel derde faq is dan voor hetzelfde als de switchmethode, maar dan met eventueel nog benodigde instellingen voor het WLan (draadloos) gedeelte aangezien de Livebox dat niet kan aansturen als de router in switchmode staat.

Dan ben je op die manier in feite met 3 faq's voor zeker 90% gedekt.

Greetings, Richard.
 
Wanabo
Als compromis dan de "standaard" handleidingen in het FAQ gedeelte en specifieke handleidingen in FAQ klad van het forum.
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Faq Uitbreiden?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
TG712 uitbreiden met 1Gb netwerk Thomson meer apparaten aansluiten : 3 24 dec 2010
Orange Extra (zonder Livebox) uitbreiden naar wifi Livebox meer apparaten aansluiten : 9 16 mei 2008
ADSL Extra (geen livebox) met Speedtouch 546 uitbreiden naar wifi WiFi : 20 14 mei 2008
Advertentie