obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Online Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » Livebox (= Sagem f@st 3203, wordt uitgefaseerd) » WiFi
WiFi, draadloos internetten met je LiveBox
 Onderwerp afdrukken
Groot verschil in snelheid WEP / WPA
Jerry M
Hoi,

Ik kwam vandaag wegens wat geklooi met mn livebox het volgende tegen.
Ik maak gebruik van de draadloze verbinding en had zo mn vraagtekens bij de max snelheden die ik haal.

De laatste week flink wat speedtest gedaan en kom gem op zon 4 mb/s.
Nu merkte ik vandaag dat na de reset de snelheid bijna het dubbele was, 7 a 8 mb/s.

Wat heeft die verdubbeling dan veroorzaakt is dan de logische vraag, dus verder zoeken.
Nu is het eerste wat ik doe de beveiliging van de LB opschroeven naar WPA,
maar vandaag deed ik toevallig een speedtest zonder.
Tevens een bekabelde test die nog iets meer winst opleverde.

Ik heb graag een goede draadloze beveiliging maar halvering is me het niet waard.
Hierdoor heb ik mn verbinding nu weer op WEP ipv WPA.

Smile Ik nodig iedereen om eens uit te proberen als je altijd WPA gebruikt om eens wat test te doen met WEP Smile

Zo kunnen we kijken of dit een algemeen probleem is.
Ik vermoed dat de LB hierin de bottelnek zal zijn.

Let me know Cool
Gewijzigd door Jerry M op 13 januari 2007, 15:45
 
Excellence
op dit moment haal ik max. 5 mbps download en ik heb altijd WEP gebruikt... maarja tis wel goed dat je dit post Wink
 
Lizard
De snelheid van wireless is meestal flink omhoog te krijgen als je TCP optimizer gebruikt.
 
Richard
Zal dan wel aan de kwaliteit van de Livebox liggen, als ik met mijn Linksys Accespoint ga kijken met en zonder WPA codering is er qua snelheid nauwelijks verschil te merken.
Maar toch goed dat je dit post, het is in elk geval iets om rekening mee te houden.

Greetings, Richard.
 
Jerry M
Dat heb ik inderdaad ook gemerkt, enorme verbetering na het gebruik van TCP optimizer maar dit verschil kwam daar nog eens boven op.

Vannochtend over de 10 MB/s dat soort waardes heb ik echt nog nooit gemeten. Cool (tests dmv speedtest.net)
 
Jerry M
Ik ga nog even verder met testen.

Ik heb nu net een Linksys pcmia kaartje besteld die in de compatible lijstjes voor kwam.
Nu kan ik straks die kosten aan Orange weer uitsparen.

En natuurlijk is het 1e wat ik ook daarmee ga testen is de WPA / WEP prestaties Cool

Will keep you posted Wink
 
Dick99999
Ik heb geen LB met wifi, wel zowel een fritzbox 7050a incl ADSL modem in plaats van de LB als een netgear wifi achter de lifebox. De volgende snelheden heb ik gemeten
(voor de neatgear iets soortgelijks, dus de LB kan zonder WiFi hoge snelheden aan)

Bij aanzetten van de Fritzbox is de ADSL snelheid laag is (3mb). Deze wordt later, gedurende het gebruik soms veel beter : nu down/upload ADSL snelheid in FB: 14568/1012 kBit/s. Dat wat de ADSL snelheid betreft.

Als echte download snelheden meet ik onder Win XP met speedtest.bbned.nl/ en gebruik van de Fritzbox het volgende:
- vast ethernet: 1350..1480 Kbytese/sec.
- WLAN: 1280 .. 1380 KBytes/sec
Deze download snelheden haal ik alleen als ik in het XP register TCPWindowSize op 131k (1ffff) zet (en dan een boot). WPA-PSK staat aan. In de PC gebruik ik een 'merkloze' Airlink kaart.
Gewijzigd door Dick99999 op 05 maart 2007, 10:09
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Groot verschil in snelheid WEP / WPA', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Te lage snelheid Snelheid : 4 02 jan 2018
Vraag over snelheid Snelheid : 7 22 dec 2016
Lage snelheid met Zyxel modem Algemeen : 16 04 nov 2016
Meer snelheid, wijkcentrale? Snelheid : 10 02 mei 2016
Snelheid inperken? Huawei configuratie en problemen : 61 15 nov 2015
Advertentie