obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Online Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » Livebox (= Sagem f@st 3203, wordt uitgefaseerd) » Livebox configuratie en problemen
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
geen verbinding...
Wanabo
Nu afwachten! Als de verbinding nu niet wegvalt, dan kan het aan de beveiliging van de livebox liggen. Dit is overigens nog niet aangetoond, maar ik heb het vermoeden dat via Telnet de livebox van buitenaf te manipuleren is. Dit is een mooie testcase, blijft je verbinding goed dan kan het dus aan de verandering van de wachtwoorden liggen!
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
gijs_schouten
moet ik die poort forwarding er ook uithalen? is inderdaad wel vaag dat die erin zit.. heeft het niks te maken met telefonie???
 
Wanabo
Ik denk dat je poort 4720 bedoelt? Die schijnt gebruikt te worden voor VOIP. Zolang er geen programma's op je pc gebruik maken van die poort(en) dan maakt het niet uit.
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
gijs_schouten
Ben weer thuis... heb nog steeds verbinding....
Gewijzigd door gijs_schouten op 19 april 2006, 15:10
 
Vlokjesman
Spannend Grin
Ik ben ijdel. I know I am!
 
gijs_schouten
Tja... het was natuurlijk ook te mooi om waar te zijn... vanmiddag om een uur of twee is de verbinding weer weggevallen...
Nu dus al weer bijna 3 uur geen verbinding...
Ik denk dat we kunnen concluderen dat mijn probleem in ieder geval niet met de passwords te maken heeft...
het is natuurlijk zowieso wel een goed idee om die aan te passen Wink
 
gijs_schouten
OK... we zijn weer een paar uur verder... Ik heb weer verbinding!

Hierbij mijn waarden:
Status ADSL-lijn Verbonden
ADSL standaard G992_1_A
Upstream 160 Kb
DownStream 6368 Kb
Afname Dichtbij : 8.5 (dB)
Ver weg : 7.0 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 7 (dB)
Ver weg : 6 (dB)
HEC-teller 0
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 1
ES-teller van 1 dag 0

Mijn Upstream is hoger... mijn downstream lager (bbned speedtest 3.53 Mbps)
Maar het meest verwonderlijke: mijn Afname dichtbij en veraf zijn dik naar beneden gezakt! lijkt er dus op dat ze daadwerkelijk iets aan het doen zijn... dat of ik ben een paar honderd meter dichterbij de centrale gekomen ...
allemaal best vaag maar lijkt mij toch wel iets positiefs in te zitten.. wat jullie?
 
Vlokjesman
Waar woon je ?
Ik ben ijdel. I know I am!
 
Puma
er klopt iets zoiezo niet aan je lijn. wanadoo is daar ook van op de hoogte hoor, maak je daar maar geen zorgen over. gebruiker Hellraiser had een tijdje geleden ook het zelfde verhaal. hij maar bellen en mailen. wanadoo wist het natuurlijk wel maar om het herstel proces op gang te brengen, kost heel veel tijd als je geen KPNer bent. hij is dus heel veel tijd en geld aan kwijt geraakt en het proces is daardoor niet versneld. gewoon af en toe een mailtje sturen en het probleem lost zich van zelf wel op.
Gewijzigd door Puma op 20 april 2006, 20:17
 
gijs_schouten

Quote



ADSL standaard G992_1_A is geen adsl2+
Lijkt me dus niet goed.Sad

moet zijn ADSL standaard G992_5_A


Tja.. dat is inderdaad niet goed! Daar had ik overheen gekeken...
Weet iemand of dat invloed heeft op de afname dichtbij/veraf? die worden toch alleen beinvloed door de fysieke koperverbinding?

ik ga de stekker er even uithalen... misschien dat ie dan nu wel goed intraint...
Gewijzigd door gijs_schouten op 20 april 2006, 20:41
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'geen verbinding...', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
ZyXEL VMG8324-B10A Lan na 5min geen ip adres meer Zyxel configuratie en problemen : 2 08 jun 2020
ZyXEL VMG8324-B10A VDSL verbonden maar geen IP adres Helpdesk : 2 14 apr 2020
Overgestapt maar krijg geen IP (Opgelost) Opleveringsproblemen : 5 22 jan 2020
Overgestapt maar geen internet Algemeen : 2 05 jan 2020
Wifi verbinding voor mijn pc. WiFi : 2 03 jan 2020
Advertentie