obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Meld hier je ervaringen met monteurs, vertragingen in de oplevering van je verbinding.
 Onderwerp afdrukken
Livebox maakt nog steeds geen verbinding
engelina
Op 11 januari zijn alle spullen geleverd voor Orange ADSL Family. Alles aangesloten en geinstalleerd. Het @ lampje bleef echter knipperen en de rest deed niets. Diverse malen met de HD gebeld maar dat resulteerde in niets. Resetten en alle andere mogelijkheden om het aan de praat te krijgen hielp niet.

Uiteindelijk belde een HD medewerker ons terug en liep alles nog eens door. Het bleek goed aangesloten te zijn en ook de software was goed geinstalleerd. Deze man nam echt de tijd om ons te helpen. Hij constateerde dat de LB stuk was en liet een nieuwe opsturen.

Gisteren nieuwe LB binnen gekregen, maar deze doet precies hetzelfde. Het @ lampje blijft langzaam knipperen en de rest doet niets. Nog steeds GEEN internet verbinding. We hebben ook telefonie en dat werkt wel.

Gisteren weer ruim 20 minuten aan de telefoon gehangen maar uiteindelijk werd ik eruit gegooid omdat er teveel wachtenden voor mij waren. Inmiddels al voor bijna 30 euro gebeld maar geen stap verder gekomen.
Heeft iemand nog een tip hoe wij dit kunnen oplossen?

Bedankt alvast! Shock
 
geekin
als de @ lampje knippert betekent geen adsl signaal over je lijn. Heb ik ook gehad sinds 12 jan. Tot gisteren eindelijk signaal op mijn lijn.

(Bleek een KVD=Kabelverdeler ? in de centrale te zijn)

Suc6. Gaat je wat dagen overheen :S
 
engelina

Quote

geekin schreef:
als de @ lampje knippert betekent geen adsl signaal over je lijn. Heb ik ook gehad sinds 12 jan. Tot gisteren eindelijk signaal op mijn lijn.

(Bleek een KVD=Kabelverdeler ? in de centrale te zijn)

Suc6. Gaat je wat dagen overheen :S


Bedankt voor je antwoord. Ik zal straks eens bij de Orange winkel langsgaan en dit ter sprake brengen. Jammer genoeg kunnen ze dan pas maandag (werkweek) weer contact opnemen met de mensen van de 'echte' helpdesk. Smile
 
geekin
eigenlijk als je ook niet kan bellen = geen signaal.

kan je ook checken dmv inloggen op livebox / en adsl statestieken gaan. En kijken wat je adsl lijn gegevens zijn. Als je geen signaal heb dan zie je overl 0 dbm. etc.

dan heb je zeker geen signaal..


Al weet ik zo gauw niet of je ze kan helpen in de Orange shop.

suc6
 
engelina

Quote

geekin schreef:
eigenlijk als je ook niet kan bellen = geen signaal.

kan je ook checken dmv inloggen op livebox / en adsl statestieken gaan. En kijken wat je adsl lijn gegevens zijn. Als je geen signaal heb dan zie je overl 0 dbm. etc.

dan heb je zeker geen signaal..


Al weet ik zo gauw niet of je ze kan helpen in de Orange shop.

suc6


Bellen kan dus wel. En voor het eerst dat nummerweergave werkt, dat deed het voorheen niet. Er is dus wel iets veranderd.

De HD medew. heeft het signaal geprobeerd en kwam tot de conclusie dat hij 1 sec. verbinding zag die meteen weer werd verbroken.
Kabeltje is 40 cm. tot aansluitpunt en geen splitter gebruikt.

Misschien moet er toch even iemand kijken naar het kastje buiten of daar de knop wel is 'omgedraaid'.

Thx 4 all!
Grin
 
engelina
Ik kwam zondagmiddag thuis en zie opeens 2 lampjes continu branden. Yes, eindelijk verbinding! Mijn man geroepen en hij had in no time de linksys router ook aan de praat. (mede dankzij topics op deze site, waarvoor dank).

Mails opgehaald (459 stuks) en daarna gegeten. 's Avonds hebben wij weer even de pc's aangezet en surfden met een supersnelheid over het net.

Vanmorgen wilde ik beginnen met het beantwoorden van de achterstallige mails. Helaas.....daar was het @-tje weer. Knippert er vrolijk op los. Reset, stroom eraf, het mag allemaal niet baten. We zijn weer terug bij af.

Helpdesk gebeld en die zouden het doorgeven. Ik wordt er een beetje (erg) moedeloos van.

Sad
 
Lizard
Als de lampjes gaan knipperen is de livebox met een firmware update bezig. Dit moet je zeker NIET onderbreken.
(De nieuwe firmware is vanaf 18 januari beschikbaar.)

Dit staat ook vrij duidelijk in de handleiding.

Waarschijnlijk heb je de livebox zelf om zeep geholpen.

Dus echt wanperstatie zou ik het (op dit moment) niet willen noemen.
 
Lizard
Die zijn helaas ook niet alwetend...

Ze zouden ook moeten weten dat de livebox aan het updaten is, als alle lampjes knipperen.

Ik zou de helpdesk bellen en een vervangende livebox proberen te regelen.
 
Lizard
klopt.

Maar het klinkt alsof de firmware update fout is gegaan.
(Je zegt zelf dat alle lampjes knipperden en dat je dat onderbroken hebt.)

Daardoor weet de livebox nu niet meer hoe die online moet komen.
 
Lizard
Hmmm, dan lijkt het toch iets anders te zijn dan een kapotte livebox.

En dan zal Orange het moeten oplossen.
(Of de KPN, indien er iets in de bekabeling naar de centrale stuk is.)
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Livebox maakt nog steeds geen verbinding', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
ZyXEL VMG8324-B10A Lan na 5min geen ip adres meer Zyxel configuratie en problemen : 2 08 jun 2020
ZyXEL VMG8324-B10A VDSL verbonden maar geen IP adres Helpdesk : 2 14 apr 2020
Overgestapt maar krijg geen IP (Opgelost) Opleveringsproblemen : 5 22 jan 2020
Overgestapt maar geen internet Algemeen : 2 05 jan 2020
Wifi verbinding voor mijn pc. WiFi : 2 03 jan 2020
Advertentie