obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Geen verbinding met internet. Meld hier storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Onderwerp afdrukken
Raar bridge probleem met livebox
Quindor
Beste Mensen,

Ik ben al sinds ongeveer april 2006 een blije gebruiker van Wanadoo Family in combinatie met de livebox. Ik gebruik puur en alleen internet en geen telefonie ofzo.

Ik heb zelf een aardig netwerk thuis liggen voor verschillende doeleinden en maak dan ook gebruik van een server met hierop een ISA2004 firewall.

Dit heeft altijd *PERFECT* gewerkt. Inloggen op de livebox, ding in bridge mode zetten, en hoppa, perfect, nooit ergens last van gehad. Netjes om de zoveel maanden het ding een keer een reset gegeven, etc.

Dit werkte echt uit de kunst, 24/7, etc. Tot laatste zaterdag (20jan2007). Ik had stroom uitval (voeding spontaan dood, aardlek, etc.) Nou, daarmee is alles weer prima, voeding vervangen + 2 hdd's, etc. Geen data-loss door een hdd uit een mirror en een raid5.

Maar goed, sinds die tijd, kreeg ik geen contact meer met internet. De livebox opzich wilde niet meer verbinden. Meteen de helpdesk gebelt, maar die vonden dat ik mijn modem moest resetten, vervolgens 45 minuten of een uurtje wachten. Nou, ik dat netjes gedaan, hielp uiteraard niets. Sad

Dus ik probeer ze terug te bellen om 16:15... wat blijkt... de helpdesk gesloten. Nou, dat wisten ze dus HEEL goed toen ze me dat vertelde. Daar voel ik me dan ook enigsinds genaaid over.

Maar goed, zondag avond deed de livebox het ineens. Maar, ik het ding in bridge mode proberen te zetten, no suck luk.

Ik heb het nu al enkele keren geprobeert, maar ik krijg het gewoon niet meer voor elkar. Als ik de livebox instel en vervolgens een dhcp request doe op mijn firewall, krijg ik gewoon GEEN ip meer, ook al wacht ik uren, reset ik een paar keer, etc. etc.

Reset is de livebox weer, dan werkt deze praktisch meteen weer in NAT modus. Ernstig vervelend omdat dan al mijn regels niet meer werken. :S

Ik heb opzich aardig verstand ervan enzo, maar heeft iemand een idee? Iemand hetzelfde mee gemaakt? Etc.?

3202WNLB_22204A <-- huidige software versie livebox.

Quindor
 
Quindor
Eindelijk iemand anders die er ook last van heeft. Opzich natuurlijk niet echt fijn nieuws, maar toch.

Maar goed, het ligt dus wel aan de software. Ik heb zelf ook de helpdesk gebeld en toen zeiden ze dat het daar niet mee te maken kon hebben, nou, wel dus. Sad

Ik ben inderdaad ook bang dat er steeds meer mensen zullen komen die het als een probleem gaan ondervinden.

Ik ga nog wel eens proberen of ik met een mac verandering of dhcp client naam ofzo het voor elkaar krijg. Maar het is wel erg zonde allemaal, het werkte werkelijk waar perfect in bridge mode.

Wat ik me dan afvraag, is of een andere modem nog wel steeds werkt?

Want nu is het echt gewoon slecht. FTP's, vpn's en andere zaken werken gewoon ERG slecht met 2x nat. En mijn ISA server gaat echt niet de deur uit.

Als iemand nog meer info heeft, posten maar!
 
Richard
Quindor: heb je niks aan de alternatieve methode?
Gewoon alle poorten van de Livebox forwarden naar je server met die ISA2004 firewall en deze server gewoon verder alle routing en firewalling laten regelen?
Heb ik ook hier thuis op deze manier, alleen dan met een Linux server en dat werkt perfekt.

Je hebt dan alleen geen extern ip adres op je inkomende interface, maar als je firewall dat geen probleem vindt heb je in feite ook een soort van bridgemode.
Enige uitzondering met echter bridge is dan dat externe ip, toch?

Greetings, Richard.
 
redyak
Ik heb inderdaad het zelfde probleem.
Vrijdagochtend hadden we een stroomstoring en dus BOX weigerde verbinding te maken. @0 minuten mobiel met de helpdesk moeten bellen en dan hoor je de TD gaat er naar kijken. Nu zondag spontaan om 3 uur snacht werkt hij weer met nieuwe firmware en idd geen bridge meer mogelijk.
Nu kan ik geen Catan meer hosten.
Daarnaast wil ik zo blijven werken want mijn draytek met onafhankelijk portforwarding en VOIP werkt tenmiste.
Waarom moet die livebox toch een router zijn. Casema was een bridge , speedtouch kan in Bridge maar nee de livebox niet.
Als iemand een tip heeft hoe ik poorten kan openzetten naar mijn draytek vanaf die box graag.
 
Richard
@Redyak: Je hoeft maar te kijken hoe je het doen moet in mijn faq over het plaatsen van een Linksys (en andere routers) achter de Livebox, WAN methode.

Het stelt in feite weinig voor.
http://online.gebruikers.eu/faq.php?cat_id=8 en dan de 4de faq.

Greetings, Richard.
 
Optimist
@redyak: probeer de tip van Richard eens uit. Het levert materieel hetzelfde op als bridge mode en het werkt prima. Zoals Richard, forward ik alle poorten netjes naar mijn firewall (dat kan ook een router/access point zijn ofzo).

Optimist
 
redyak
ik heb de tip uitgevoerd en IDD het werkt.
Ik weet niet hoe ik hier overheen heb kunnen kijken.
Ik heb elke keer in advanced lopen kloten maar ik moet het nu 2x invoeren (draytek en LCool maar het werkt prima
Erg bedankt, zo zie je maar soms moet iemand je even met een andere bril laten kijken (want ik wist echt wel hoe je moest forwarden)

Thanks Thanks
 
Richard
Als je alle poorten forward zoals in de faq, hoef je elke poortforwardings die je maakt nog maar 1x in te voeren, in feite regel je dan alles via de Draytek en is de Livebox gedegradeerd tot een doorgeefdoos.Smile
Leuke is dat deze optie bij een herstart of firmware upgrade gewoon blijft, hoef je niet telkens te doen, alleen bij een harde reset verdwijnen deze instellingen.
Greetings, Richard.
 
redyak

Quote

Richard schreef:
Als je alle poorten forward zoals in de faq, hoef je elke poortforwardings die je maakt nog maar 1x in te voeren, in feite regel je dan alles via de Draytek en is de Livebox gedegradeerd tot een doorgeefdoos.Smile
Leuke is dat deze optie bij een herstart of firmware upgrade gewoon blijft, hoef je niet telkens te doen, alleen bij een harde reset verdwijnen deze instellingen.


Ik begrijp er niet meer van gisteravond doet alles het spontaan niet meer. Ik heb alle poorten geforward en alle firewall gesloopt maar ik kan niet hosten met Catan en ook niet VNC gebruiken.

Ik heb een LB met een Draytek 2200 erachter. Die draytek heeft portforwarding aanstaan en openport vanuit de tijd dat de LB nog bridge was. Alles werkt perfect. Nu is de LB een Router met poort 1-65000 open en er gebeurt geen hol. Wat doe ik toch fout?
 
Richard
Was laatst ook bij iemand anders, kan zijn dat de Livebox toch weer kuren vertoont, bij mij moest ik hem nadien ook nog eens herstarten of resetten en opnieuw invoeren voordat hij eindelijk bleef werken.

Dus dat kun je eens proberen, herstart die livebox eens, of reset hem eens en doe de boel nog eens opnieuw, DHCP ook uitzetten in de livebox. Dat wil nog wel eens helpen.

Greetings, Richard.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Raar bridge probleem met livebox', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Glasvezel abonnement fritz box 5490 Bridge Mode Eigen modem configuratie en problemen : 2 21 apr 2021
Bridge modus Support Zyxel meer apparaten aansluiten : 3 06 apr 2020
Geen interactie tv Canal Digitaal! Bekend probleem online.nl Onopgeloste aangemelde problemen bij Online : 1 27 jul 2019
Modem in Bridge mode voor internet en TV Zyxel meer apparaten aansluiten : 3 05 mei 2019
Werkende Bridge Modus Zyxel meer apparaten aansluiten : 8 14 mrt 2019
Advertentie