obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Online Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » Livebox (= Sagem f@st 3203, wordt uitgefaseerd) » Livebox configuratie en problemen
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
Geavanceerde Setup > LB crash?
ed ter bak
Ik heb nu het onderstaande al meerdere malen (lees 10tallen) ervaren.

Wanneer ik via Firefox 2 naar me LB navigeer (192.168.1.1), zie ik altijd de welkomstpagina. Maar zodra ik naar de geavanceerde setup toe wil, (login/pass) crasht me internetverbinding en kan ik zelfs de LB niet meer vinden. Mijn snelle oplossing is dan altijd om even de stroomstekker uit de LB te halen. Na even meer dan een minuut doet hij het dan wel weer.
Ik heb dit probleem nu eigenlijk altijd al ervaren, ook na herinstallatie van windows. Het maakt ook niet uit of ik via IE of FF de LB benader. Overigens wil het wel zo nu en dan lukken om in deze geavancerde setup te komen.

Weet iemand wat hier de oorzaak van is? en uiteraard nog beter is de oplossing hiertegen.

Normaalgesproken is dit niet een probleem omdat ik niet dagelijks in de LB aan het speuren ben. Maar nu wil ik een FTP server (ServU) draaien. (wat me overigens ook niet lukt, maar die vraag stel ik wel in een ander deel van dit forum.)

Groeten Ed ter Bak
 
Optimist

Quote

ed ter bak schreef:
Weet iemand wat hier de oorzaak van is? en uiteraard nog beter is de oplossing hiertegen.

Geen idee wat de oplossing zou kunnen zijn, maar ik ervaar ook regelmatig dat de Livebox lijkt te hangen. Ik kan de Ethernet interface van de Livebox dan zelfs niet meer pingen! Overigens is het me opgevallen dat ik in die gevallen nog wel kan bellen en gebeld worden. De lampjes Internet en Telefonie branden dan ook netjes.

Succes, Optimist
 
ed ter bak
Kan dit misschien te maken hebben met de misschien brakke onboard LAN ondersteuning van onze moederbordjes?? ik heb ASROCK Dual bordje
 
Columbus
Als de geavanceerde setup niet opkomt moet je even een keiharde refresh van je browser uitvoeren. Voor de Internet Explorer is dat Ctl F5.
 
Richard
Zo keihard als vroeger is die ctrl-F5 ook niet meer jammer genoeg. Werkt niet in alle gevallen.

Maar in dit geval is er geen sprake van niet bereiken door cache maar cRash, dat ligt een beetje anders. Een ctrl-f5 heeft dan weinig zin omdat de Livebox al op z'n achterste ligt.

@Ed: Wel een leuke alias Ed.Smile

Greetings, Richard.
 
mecheltje
Dat probleem heb ik hier ook met Firefox en als ik dan explore opstart heb ik geen enkel probleem met de livebox.
Zou zeggen instal. de plugin IEtaps voor Firefox en het probleem is opgelost (bij mij tenminste)
Gewijzigd door mecheltje op 29 januari 2007, 12:22
 
ed ter bak

Quote

Richard schreef:
...

@Ed: Wel een leuke alias Ed.Smile

Ghehe
Wat dacht je van 'Dick C Normous' Grin

On-topic /
Het is me nog niet gelukt te verhelpen. Ik ga het morgen opnieuw even proberen om iets in te stellen in de LB. Ik zal de diverse suggesties dan een uitproberen. Bedankt alvast iedereen.
Of het me wel of niet lukt, zal ik dan ook doorgegeven.
 
Richard

Quote

'Dick C Normous'

Euh... zegt me effe niets, of ik probeer het verkeerd te lezen.Smile

Succes met de hernieuwde poging overigens, ben benieuwd!
Greetings, Richard.
 
ed ter bak
Ik heb de CTRL + F5 geprobeerd binnen IE, en ik moet zeggen dat ik sinds dien geen spontane crashes heb gekregen.

Wel heb ik kennelijk iets doms gedaan. Is er een mogelijkheid om de LB helemaal en volledig te resetten naar de fabrieksinstellingen? (al mijn gepruts eruit!) ?? Grin
 
Lizard
Zie de FAQ:

http://online.gebruikers.eu/faq.php?cat_id=2

Helemaal onderaan.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Geavanceerde Setup > LB crash?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Geavanceerde instellingen telefonie Huawei configuratie en problemen : 1 27 mei 2013
Email instellen na crash Email : 18 19 nov 2012
tool voor oplossen windows crash Algemeen : 8 02 sep 2010
Verbinding met Usenet een probleem na crash PC Algemeen : 6 31 jan 2010
Aanbevolen setup voor media streaming network Livebox meer apparaten aansluiten : 1 17 dec 2008
Advertentie