obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Online Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » Livebox (= Sagem f@st 3203, wordt uitgefaseerd) » Livebox meer apparaten aansluiten
Waarvoor en hoe gebruik je een switch, router of een access point achter dit modem? Hoe krijg ik mijn NAS, netwerkprinter, enz. in mijn netwerk? Hoe deel ik mijn web-, smtp-, ftp-, enz. server met anderen op het internet? Hoe kan ik online spellen spelen op mijn xbox, ps3, wii, psp, enz.? Hoe sluit ik mijn iphone, ip-tv, ip-telefoon, ata, enz. aan op deze router en moet ik dan nog speciale dingen instellen?
 Onderwerp afdrukken
ISRA > LB > PC + FTP Server (again)
ed ter bak
Ik weet dat dit onderwerp al diverse malen voorbij is gekomen, maar het wil mij niet lukken a.d.h.v. de gegeven draadjes. Vroeger (zonder livebox) ging dit wel, maar nu wil het niet meer lukken.

Ik heb dus de meest eenvoudige opstelling die je maar kunt bedenken. ISRA > LiveBox > 1 PC (XP)
Het zou danook vrij eenvoudig moeten werken om een FTPserver te laten draaien.
Ik denk dat er drie dingen zijn die goed gezet moeten worden.
- LiveBox
- PC / Serversoftware
- testen server

Wat wil ik en wat heb ik gedaan:
Ik wil een FTP server welke luisterd naar poort 999 (whatever; ik neem 999 aan)
Ik gebruik ServU 6.1. Hierin heb ik een account gemaakt. ServU luisterd ook naar 999

In de LiveBox (ip 192.168.1.1) moet ik volgens mij bij 'Firewall' een de poort open zetten voor ServU. Ik heb aangemaakt. "ServU ; TCP ; prt van 999 / tot 999 ; 192.168.1.10 ; mer0". Volgens mij ben ik nu klaar in de LB.
Maar als ik nu een FTP programma gebruik (ik gebruik FlashFXP) om in te loggen doet hij het niet op poort 999. (Connection Refused / Pasv of niet). Ik kan overigens externe IP gebruiken, en de interne IP.
Hierom is het misschien goed om voor mij uit teleggen hoe ik hier een orangeproxy kan gebruiken om te testen of de opstelling werkt.

Als ik dingen vergeten ben, kun je dan vertellen wat ik ben vergeten en hoe ik dit moet verhelpen?

Alvast hartstikke bedankt voor jullie hulp.
 
Tequila
Even een paar dingen:

je zet poort 999 open op 192.168.1.10: ik neem aan dat jou PC dat adres heeft gekregen? Als dat zo is moet het gewoon werken, anders probeer je een ander poort.

Heb je verder nog een andere firewall draaien?
 
mesa57
Je ftp programma moet gewoon werken, want dan kom je geeneens langs de livebox !
Je moet dus ook ftp-en naar 192.168.1.10
En lokaal testen of je externe verbinding werkt, kan niet met je ftp programma.

Met deze site kun je extern wel testen : http://web2ftp.com/
Gewijzigd door mesa57 op 28 januari 2007, 17:03
 
Optimist

Quote

ed ter bak schreef:
Als ik dingen vergeten ben, kun je dan vertellen wat ik ben vergeten en hoe ik dit moet verhelpen?

Je moet nu nog twee dingen doen:

1. Naast de poort voor de commando's moet je tevens een poortreeks configureren in het FTP server programma (is ook een optie in de door jou gebruite software -- even zoeken dus) voor bestandsoverdracht. Let erop dat je genoeg poortjes open zet, in principe geeft een reeks van 10 poorten maximaal 10 parallelle sessies;
2. Deze poorten vanaf de Livebox forwarden naar de FTP server.

En dan zou het goed moeten werken!

Succes, Optimist
 
ed ter bak

Quote

mesa57 schreef:
Je ftp programma moet gewoon werken, want dan kom je geeneens langs de livebox !
Je moet dus ook ftp-en naar 192.168.1.10
En lokaal testen of je externe verbinding werkt, kan niet met je ftp programma.

Met deze site kun je extern wel testen : http://web2ftp.com/


192.168.1.10 is inderdaad het IP van de pc zelf. De firewall heb ik nu voor de gelegenheid even uit gezet. (incl xp firewall) Het onderstaande is het resultaat.

Bedankt voor die site. ik heb het nu een paar keer geprobeerd. Hij logt in, maar de listing duurt minuten, en is dusleeg (wat hij niet is).
Waarschijnlijk is dit een ServU probleem.
Volgens mij is het onderliggende probleem dus opgelost. Nu mijn finetuning nog.

Bedankt beide!
Gewijzigd door ed ter bak op 28 januari 2007, 21:35
 
Optimist
Ed: die listing lijkt leeg omdat er geen DATA verbinding tot stand kan worden gebracht. Zelfs de directory listing wordt door middel van bestandsoverdracht verstuurd, en dat gaat in jouw configuratie nog niet.

Zodra je de aanpassingen gemaakt hebt, en je de directory kunt 'zien', dan zit je goed.

Optimist
 
ed ter bak

Quote

Optimist schreef:
Ed: die listing lijkt leeg omdat er geen DATA verbinding tot stand kan worden gebracht. Zelfs de directory listing wordt door middel van bestandsoverdracht verstuurd, en dat gaat in jouw configuratie nog niet.

Zodra je de aanpassingen gemaakt hebt, en je de directory kunt 'zien', dan zit je goed.

Optimist


Hmm.. het wil ook nog niet lukken. Ik ga even zoeken hoe ik het in ServU 6.1 kan instellen. Ik weet namelijk niet echt naar wat voor term ik moet zoeken.
Daarna: Hoe en waar moet ik precies die poorten dan forwarden?

Dank je Optimist Grin
Gewijzigd door ed ter bak op 28 januari 2007, 21:44
 
Optimist
Onder 'Setting' --> 'Advanced'. Vul bij PASV Port Range de start- en eindport in. Deze poorten ook forwarden in je Livebox, zoals je met de command-port gedaan hebt.

Klaar! Smile

Optimist
 
ed ter bak

Quote

Optimist schreef:
Onder 'Setting' --> 'Advanced'. Vul bij PASV Port Range de start- en eindport in. Deze poorten ook forwarden in je Livebox, zoals je met de command-port gedaan hebt.

Klaar! Smile

Optimist


ServU heb ik nu zo ingesteld als je zegt. Maar onder welk menutje in de LB moet ik nu de forwards zetten van bijvoorbeeld poort 998 - 1000. Zit deze in de standaard of geavanceerde menu?

Bijna Klaar! Grin ghehe
 
Optimist
Advanced --> Firewall --> Policies --> Toevoegen

Succes, Optimist
Gewijzigd door Optimist op 28 januari 2007, 22:18
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'ISRA > LB > PC + FTP Server (again)', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Overstappen van Stipte, gebruik fritz box als disk/print/voip server Algemeen : 4 30 jun 2019
Wat is het adres van de DHCP server van Online.nl? Zyxel configuratie en problemen : 1 08 jan 2018
ftp server Huawei configuratie en problemen : 4 14 feb 2016
Teamspeak 3 server poortforwarden mislukt steeds? Algemeen : 4 29 dec 2015
geen verbinding met server Storing : 42 19 okt 2015
Advertentie