obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
VIGOR 2800 modem/router werkt niet met ORANGE??
mesa57
Van de helpdesk via tweakers gelezen :

Quote

Als ik de nieuwe modem aansluit heb ik geen internet, sluit ik de oude aan heb ik binnen een minuut internet maar zoals reeds eerder aangegeven is deze niet stabiel. Tijdens het typen van deze mail heb ik de modem twee maal opnieuw aangesloten.

De meneer van de helpdesk gaf gisteren aan dat ik minimaal 24 uur moest wachten op een mac release voor het aansluiten van een nieuwe modem. Dat mijn oude modem direct werkt getuigd van een nog niet vrijgegeven modem/mac adres. Ik wil u derhalve verzoeken alles in gang te zetten mijn verbinding werkende te krijgen


Frown
 
Richard
Nja, misschien eens in een andere thread over van gedachten wisselen, in deze tekst staat namelijk ook dat het ip op mac adres geblokkeerd is 24 uur.
Da's leuk, want ander modem = ander mac-adres dus in feite nieuwe aanvraag. Dan vermoed ik dat ze het op een of andere manier gekoppeld hebben met de gebruikersnaam of iets anders zodat er geen nieuw ip wordt vrijgegeven bijv. als je nieuwe klant zou zijn. Dus zeg maar een methode gevonden om dat dhcp te koppelen aan een vaste plaats.
Interessante ontwikkeling.Smile
Greetings, Richard.
 
daktary
Jullie vinden het toch niet erg dat ik er nu helemaal niets meer van snap. Feit blijft, ik heb hem 24 uur online gezet met de instellingen die zouden moeten en er gebeurd niets. Zet ik de LB er weer op dan is alles weer O.K.
SadSadSadSadSadSadSadSad
 
Richard
Sorry is ook een beetje mijn fout Daktary.
Wat eigenlijk de bedoeling is, is dat de livebox 24 uur van het netwerk af moet blijven, daarna heb je misschien meer kans dat je Vigor wel een ip krijgt, dat is eigenlijk de strekking van het verhaal.

Het tussenliggende was iets wat ik mij afvroeg en waar ik antwoord op kreeg van Mesa dus door mijn schuld is het waarschijnlijk wat onduidelijker geworden.

Maarja, als je het al 24uur (of nog liever iets langer) geprobeerd hebt en het lukt nog steeds niet, dan zou ik het ook niet meer weten.

Greetings, Richard.
 
mesa57
Ik vind het toch maar een vreemd verhaal. Als je een nieuwe livebox zou krijgen, zou je dan ook 24 uur moeten wachten ?
@Daktary : die vaste ip instellingen zijn natuurlijk ook een oplossing, maar als internet opeens niet meer werkt moet je wel gaan zoeken naar de oplossing.
Gewijzigd door mesa57 op 31 januari 2007, 22:03
 
Richard

Quote

Ik vind het toch maar een vreemd verhaal. Als je een nieuwe livebox zou krijgen, zou je dan ook 24 uur moeten wachten ?

Ja ik ook maar jij kwam er zelf mee. Ik vermoed dat ze bij een nieuwe Livebox meteen al het mac-adres van de LB in de dhcp server reserveren zodat die meteen een lease krijgt als hij aangekoppeld word.


Greetings, Richard.
 
mesa57
Modemdiscriminatie Shock
 
daktary

Quote

mesa57 schreef:
Modemdiscriminatie Shock


Kan wel wezen! Maar zo lang er ADSL is heb ik ADSL en verschillende providers gehad en even zoveel modem/routers, nog nooit heb ik moeten tobben met een router ook heb ik een Vigor gehad maar dit modem VIGOR2800 werkt NIET. Hij kom nieuw uit doos dus daar zou het niet aan kunnen liggen.
Ik weet natuurlijk niet of dit aan de Vigor of Orange ligt, maar de LB werkt perfect en daarmee ook Orange. Nu de VIGOR2800 nog.
SadSadSadSadSadSadSadSadSadSadSadSadSadSadSadSadSadSadSadSadSadSadSadSadSadSadSadSadSadSadSadSadSadSad
 
mesa57
Als je de gegevens vast invult werkt de vigor toch volgens je eigen zeggen ?
 
daktary

Quote

mesa57 schreef:
Als je de gegevens vast invult werkt de vigor toch volgens je eigen zeggen ?


Ja, ik krijg een WAN en LAN verbinding maar ik zou ook graag het internet opgaan. Altans daar is volgens mij een modem/router toch voor.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'VIGOR 2800 modem/router werkt niet met ORANGE??', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritzbox 7590 Telefonie werkt niet Eigen modem configuratie en problemen : 5 05 feb 2022
paar keer per dag wifi uitval met zyxel VMG8324-B10A modem Algemeen : 2 13 jan 2021
e-mail komt niet binnen Email : 1 12 jan 2021
Zyxel modem. Slechte wifi? WiFi : 1 06 okt 2020
Zelf Router op glasvezel Online Alles-in-1 met Glasvezel : 1 16 sep 2020
Advertentie