obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
VIGOR 2800 modem/router werkt niet met ORANGE??
mesa57
Ik zag dat je op tweakers ook aardig bezig was.
Als je de vigor weggooit, stuur 'm dan naar mij, dan kijk ik of ik hem aan de praat krijg.
Ik vermoed dat het gaat om het 24-uurs lease probleem.
Zou met mac spoofing op te lossen zijn.
 
mesa57
Ben benieuwd. Er zou 24 niks op de lijn mogen zitten voordat het werkt.
 
Richard
Hmz... beetje erg laat maar mij valt net op dat deze post eigenlijk verkeerd staat en thuis hoort in "orange zonder livebox".
Dus als jullie deze post morgen ofzo zoeken, dan weten jullie in elk geval waar hij weer terug te vinden is.Smile

Greetings, Richard.
 
daktary

Quote

Richard schreef:
Hmz... beetje erg laat maar mij valt net op dat deze post eigenlijk verkeerd staat en thuis hoort in "orange zonder livebox".
Dus als jullie deze post morgen ofzo zoeken, dan weten jullie in elk geval waar hij weer terug te vinden is.Smile


Ik denk dat het dadelijk VIGOR2800 wordt zonder ORANGE !!!!!!!!!!

Ik krijg stellig de indruk dat het niet aan de Vigor ligt maar aan Orange, ik heb het modem elders laten uitproberen met XS4ALL en geen centje pijn. Dus conclusie modem 100% goed, nu Orange nog, als ik wil ben ik er augustus vanaf.

Even terugkomen op waarom ik verondersteld dat ik een WAN en LAN verbinding heb, binnen het modem kan je de verzonden en ontvangen packets volgen en die zie ik veranderen als ik aanslagen op het toetsenbord geeft. Ook heb ik een keer gezien dat hij de mail binnenhaal van mijn domeinnamen (niet Orange). Wat ik vreemd vind maar heb dat meerdere keren gezien. Maar ik kan niet op het internet, die met verschillende explorer uitgeprobeerd, Explorer, AvantBrowser en Opera.
SadAngrySad
 
mesa57
Ik blijf erbij dat het dhpc lease probleem is dat je alleen kunt oplossen middels mac spoofing.
Ik vraag me trouwens af wat je met een modem van rond de € 250 wilt bereiken t.o.v. de livebox ?
Gewijzigd door mesa57 op 11 februari 2007, 16:59
 
mesa57
En bij Draytek geven ze toch leuke support :

http://www.draytek.nl/pages/Support/internettoegang/main/manual.php?product=61&aanbieder=22&abonnement=183&submit=Genereer+Handleiding

Selecteer mac address eens en vul daar de mac die op je
livebox geprint is in.
 
mesa57
@Remz : heb je heb mac adres van de livebox gecopieerd ?
 
Optimist

Quote

mesa57 schreef:
@Remz : heb je heb mac adres van de livebox gecopieerd ?

Mijn ervaring is dat als je het MAC adres kunt clonen, je meteen een verbinding hebt.

Optimist
 
daktary
Ik vraag me trouwens af wat je met een modem van rond de € 250 wilt bereiken t.o.v. de livebox ?[/quote]

Dat heb ik al eens uitgebreid verteld! Ik moet veel verschillende poorten kunnen bedienen ivm gebruik Dreambox sat.ontvanger.
LB veel te beperkt, ook de beveiliging laat te wensen over.
SadSadSadSadSad
 
daktary

Quote

mesa57 schreef:
En bij Draytek geven ze toch leuke support :

http://www.draytek.nl/pages/Support/internettoegang/main/manual.php?product=61&aanbieder=22&abonnement=183&submit=Genereer+Handleiding

Selecteer mac address eens en vul daar de mac die op je
livebox geprint is in.


Dit werkt dus echt niet, hier zitten al vele avonden in, ook mensen die er verstand van hebben hebben geholpen ook online via dit en tweakers forum. Ook Draytek gebeld en die gaf de schuld aan Orange.
SadSadSadSad
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'VIGOR 2800 modem/router werkt niet met ORANGE??', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritzbox 7590 Telefonie werkt niet Eigen modem configuratie en problemen : 5 05 feb 2022
paar keer per dag wifi uitval met zyxel VMG8324-B10A modem Algemeen : 2 13 jan 2021
e-mail komt niet binnen Email : 1 12 jan 2021
Zyxel modem. Slechte wifi? WiFi : 1 06 okt 2020
Zelf Router op glasvezel Online Alles-in-1 met Glasvezel : 1 16 sep 2020
Advertentie