Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
DHPC leasetijd
Richard

Quote

Iedereen mag gebruik maken van deze privé adressen, en daardoor kan je vreemde effecten bereiken indien deze IP adressen ook via het Internet gerouteerd worden, ook als dit alleen een enkele ISP betreft.

Dat klopt, maar dan vraag ik me af of het wel via internet gerouteerd word of dat het ofwel een tunnel betreft, ofwel het interne Orange netwerk betreft, dus dat we feitelijk allemaal een beetje in een werkgroep hangen van Orange, net zoals dat bij @home het geval is of was en van daaruit internet op gaan.
In dat geval zou de routering intern bij de provider blijven (evt. via tunneling) met zijn klanten en niet via internet gaan. Maar ik durf niet met zekerheid te stellen of het klopt wat ik nu vertel.

Ik neem tenminste aan dat geen isp zo dom is om 10 range adressen over internet te gaan routeren. Want dan kun je inderdaad leuke effecten gaan krijgen.

Greetings, Richard.
 
Optimist

Quote

Richard schreef:

Quote

Iedereen mag gebruik maken van deze privé adressen, en daardoor kan je vreemde effecten bereiken indien deze IP adressen ook via het Internet gerouteerd worden, ook als dit alleen een enkele ISP betreft.

Dat klopt, maar dan vraag ik me af of het wel via internet gerouteerd word of dat het ofwel een tunnel betreft, ofwel het interne Orange netwerk betreft, dus dat we feitelijk allemaal een beetje in een werkgroep hangen van Orange, net zoals dat bij @home het geval is of was en van daaruit internet op gaan.

De IP adressen zijn alleen binnen het autonoom systeem van Orange routeerbaar. Ik vond zojuist informatie dat dit inderdaad toegestaan is (!). Dit geeft alleen problemen als er klanten van Orange zijn die toevallig dezelfde RFC 1918 IP range gebruiken als Orange, want dan ontstaan er mogelijk routeringsproblemen. Zelfs in dat geval zou NAT de meeste problemen moeten kunnen vermijden. Smile

Quote

Ik neem tenminste aan dat geen isp zo dom is om 10 range adressen over internet te gaan routeren. Want dan kun je inderdaad leuke effecten gaan krijgen.

En zelfs als Orange de routering zou aanbieden aan andere providers, dan zouden die de routering toch wel wegfilteren, neem ik aan!

Optimist
 
Richard

Quote

En zelfs als Orange de routering zou aanbieden aan andere providers, dan zouden die de routering toch wel wegfilteren, neem ik aan!

Ik mag toch hopen van wel ja.Smile

Thuis draait hier overigens ook een 10 range en binnenkort wilde ik, om wat er van te leren, eens wat gaan testen met VPN. Voor alle zekerheid zal ik dan maar een ander stukje van het 10 gebeuren gebruiken als Orange hier voor zijn Bootp gebruikt, men wete maar nooit.Wink
Greetings, Richard.
 
Optimist
Gisteren heb ik een vervangende Livebox gekregen omdat Orange er vanuit gaat dat het probleem dat ik heb in de Livebox zit. Na het aansluiten van de Livebox zag ik dat het '@' lampje eerst snel, en daarna langzamer ging knipperen. Het bleef echter knipperen en ik had dus geen verbinding.

Ik heb de Livebox de hele nacht aan laten staan, maar vanochtend was de status hetzelfde.

De helpdesk gebeld en de medewerker kon me vertellen dat de Livebox inderdaad gesynchroniseerd was (interessant, want ik ging er vanuit dat zolang het lampje knippert, er geen verbinding is!), maar dat de beveiliging het nog niet toestaat dat de Livebox verbinding maakt met het netwerk. De medewerker vertelde mij dat ik de Livebox 24 uur aan moest laten staan, gekoppeld aan de DSL lijn.

Dat lijkt verdacht veel op de MAC timer van 24 uur!

Ik kan mijn verbinding, zeker in het weekend, niet 24 uur missen, en ik vind het raar dat een helpdesk medewerker niet in staat is om in te grijpen en het probleem op afstand op te lossen... Hmmm...

Optimist
 
mesa57
Er is inderdaad onderscheidt tussen snel knipperen (geen adsl connectie) en langzaam knipperen (geen dhpc lease). Interessant om aan posters te vragen die zeggen geen internet te hebben en een @ lampje dat knippert.
 
Optimist
Ik vind het jammer dat de helpdesk niet in staat lijkt te zijn om de wijziging van het MAC adres te forceren zodat je als klant niet een etmaal hoeft te wachten. Zoals het nu lijkt te zijn moet iedereen een dag zonder Internet zitten als de Livebox onverhoopt moet worden uitgewisseld.

Overigens kreeg ik de Livebox zonder verdere instructie toegestuurd. Ik weet dus ook niet wat ik met de oude Livebox moet doen.

Hebben anderen ervaring met het verwisselen van de Livebox?

Optimist
 
mesa57
De helpdesk is daar wel toe in staat, dat blijkt uit verschillende berichten (ook op tweakers). Alleen de persoon die jij toevallig aan de lijn had, snapte het weer niet of had er geen zin in.
 
Optimist
@mesa57: bedankt voor de reactie, dat ga ik dan morgen even navragen bij de helpdesk. Misschien dat mensen in de weekenddienst weinig ingrepen kunnen doen.

Ik had me er al een beetje bij neergelegd dat ik de verbinding voor 24 uur kwijt zou zijn. Ik laat hier wel even weten of het toch op een andere manier gelukt is.

Optimist
 
mesa57
Als je goed leest gaat de expire over het IP adres. En niet over het MAC adres.
 
mesa57
Nee, niet echt. Eerder gekoppeld aan de fysieke lijn.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'DHPC leasetijd', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
DHCP leasetijd Speedtouch 706 configuratie en problemen : 11 30 Dec 2014
Advertentie