obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Hier kun je zaken kwijt over de Livebox en telefonie. Bijvoorbeeld een eigen thuiscentrale, een alarmcentrale.
 Onderwerp afdrukken
clonen van het lifebox macadress
ael
voor telefonie (VOIP) wordt het macadres van de lifebox gebruikt.
Zijn er ook modems waar je dit adres kan clonen?
 
Vlokjesman
het is mogelijk om op een modem/router het mac adres aan te passen.
Ik ben ijdel. I know I am!
 
mischa
Het is ons nog steeds niet duidelijk, hoe wanadoo de telefonie koppelt.
Maar ik denk dat het gebeurt op adres en niet op het macadres van de LB. (op de zelfde manier als bij kabel)
Als je een andere LB plaatst werkt de telefonie gelijk, wanadoo weet volgens mij niet van te voren welk mac adres er in de LB zit die naar je opgestuurd wordt.


Quote

ael schreef:
voor telefonie (VOIP) wordt het macadres van de lifebox gebruikt.
Zijn er ook modems waar je dit adres kan clonen?


Of weet jij meer dan ik, of neem je gewoon aan dat het op het mac adres gekoppeld wordt.

mischa
Livebox + telefonie /SMC modemrouter + WIFI als switch en accesspoint in gebruik / 16 poorts 100Mbit switch / AMD AThlon 2800+ + 2GB + 200GB SATA + ATI X800
 
Richard

Quote

wanadoo weet volgens mij niet van te voren welk mac adres er in de LB zit die naar je opgestuurd wordt.

Dat durf ik niet zo met zekerheid te stellen. Diverse mensen (waaronder ik) hoefden bijv. al niet meer de abonnementsvorm en usernaam/wachtwoord in te voeren in de Livebox. Ding werd werkend geleverd. Daarnaast kunnen ze van bij hun uit het mac-adres gewoon uitlezen.
Misschien heb je wel gelijk, alleen zou ik het zo stellig niet durven zeggen.

Alhoewel ik ook vermoed dat het gekoppeld word aan je ip. Dat gaat nog een leuk probleem geven met die geruchten omtrent de nieuwe firmware waar je de zaak mee in bridge-mode zou kunnen zetten.
Dan komt namelijk je externe ip op je netwerkkaart van de pc. Dus ook telefonie als het met ip gekoppeld is en niet met macadres.
M.a.w. dan zou je toch alleen maar weer bridge-mode kunnen gebruiken als je geen telefonie hebt.Sad
Maarja, da's hier off-topic.Smile
Greetings, Richard.
 
Wanabo
Is het niet zo dat de livebox gekoppeld is aan een apparaat in de telefooncentrale? Er is dus een een op een verbinding. Het apparaat in de telefooncentrale bevat dan alle noodzakelijke info voor telefoonnummer en ipnr. De koperdraadjes (telefoonlijn) zijn dus aan een vast apparaat gekoppeld (paired).
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
Vlokjesman
Het zit als volgt...

De livebox krijgt een mac-adres die gekoppeld is aan je telefoon.
Al jij met een ander mac-adres inlogt zul je nooit met het zelfde nummer bellen.

Dit geld ook voor internet.
zie verhaal boven.

natuurlijk ben je dan wel afhankelijk van allocated ( plek in de centrale ) als die niet aan is dan kun je ook niet bellen nog internetten.

dus.. Grin

Mac-adres is telefoon nummer = livebox =gekoppeld
mac-adres is internet =livebox =gekoppeld

krijg jij een ander livebox thuis .. dan krijg je een ander mac en kans op een ander ip-adres.
Ik ben ijdel. I know I am!
 
Richard

Quote

krijg jij een ander livebox thuis .. dan krijg je een ander mac en kans op een ander ip-adres

Euh... dat is sowieso vrij logisch, dat doet zowat elke dhcp server op die manier, heeft dus weinig met een koppeling te maken.Smile

Maar het lijkt mij ook wel het meest logische dat ze telefonie koppelen aan het macadres van de Livebox, want dat is het handigst.
Ik heb echter het vermoeden dat jij er meer van weet.Smile
Greetings, Richard.
 
Vlokjesman
hehe

dont fix it until its broken Pfft

ik weet ook niet alles maar ik weet wel dat je nieuwe livebox altijd een ander mac-adres heeft.
Ik ben ijdel. I know I am!
 
Richard

Quote

ik weet ook niet alles maar ik weet wel dat je nieuwe livebox altijd een ander mac-adres heeft

Ja oke, het zou me ook al verbazen als ie dat niet zou hebben. Het blijft een veredelde netwerkkaart.Grin
Greetings, Richard.
 
Vlokjesman
hehe precies Grin
Ik ben ijdel. I know I am!
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'clonen van het lifebox macadress', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Vervaning van Lifebox door Linksys WAG320N Eigen modem configuratie en problemen : 8 07 jun 2010
mac en pc op de lifebox Frequently Asked Questions : 4 18 jun 2009
lifebox valt in slaap (vaak resetten) Algemeen : 2 23 mrt 2008
lifebox configuratie Algemeen : 6 29 jan 2008
nieuw record uptime lifebox!! Algemeen : 3 06 nov 2007
Advertentie