obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Hier kun je zaken kwijt over de Livebox en telefonie. Bijvoorbeeld een eigen thuiscentrale, een alarmcentrale.
 Onderwerp afdrukken
clonen van het lifebox macadress
mischa

Quote

Vlokjesman schreef:
hehe

dont fix it until its broken Pfft

ik weet ook niet alles maar ik weet wel dat je nieuwe livebox altijd een ander mac-adres heeft.


Das wel waar, maar hoe verklaar je dan dat als mensen een nieuwe LB krijgen ze meteen kunnen bellen en internetten?
Livebox + telefonie /SMC modemrouter + WIFI als switch en accesspoint in gebruik / 16 poorts 100Mbit switch / AMD AThlon 2800+ + 2GB + 200GB SATA + ATI X800
 
Wanabo
Ik denk zoals ik een paar posts eerder heb geschreven;"Er is een 1 op 1 koppeling tussen livebox thuis en een apparaat in de telefooncentrale. Die laatste bevat de gegevens voor je ip en telnr."
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
Richard
Tja eerlijk gezegd geloof ik daar niet in. Bij Tweak kon ik bijv. mijn ip adres laten vastzetten. Dat gebeurde gewoon in hun eigen dhcp server. En ook daar kon ik voip nemen.
Daarom dat ik het vermoeden heb dat de enige koppeling in de telefooncentrale de koppeling tussen jouw telefoonnummer en de provider is.

Quote

Das wel waar, maar hoe verklaar je dan dat als mensen een nieuwe LB krijgen ze meteen kunnen bellen en internetten?

Het meteen kunnen bellen en internetten kan met de manier van aanmelding te maken hebben.
Bij Tweak hoefde je ook alleen een modem en geen usernaam en wachtwoord meer. Modem kon je ook zelf kopen dus ook daar zit het hem niet in.
Enige benodigde waren de juiste vpi/vci instellingen en het werkte.
Daarom lijkt me ook dat de koppeling plaats vind op basis van telefoonnummer, dat is immers ook het enige wat een telefooncentrale begrijpt.

Wat dat betreft vind ik het wel jammer dat ik niet meer bij Tweak zit, daar zitten echt deskundigen bij de helpdesk, daar zitten ook gasten bij die je precies kunnen vertellen hoe dat geschakeld wordt etc.
Maar wie weet, komt er hier ook nog wel een gebruiker die daar de technische kennis van heeft en het exact wil vertellen.
Greetings, Richard.
 
Vlokjesman

Quote

Richard schreef:
Tja eerlijk gezegd geloof ik daar niet in. Bij Tweak kon ik bijv. mijn ip adres laten vastzetten. (
Dat gebeurde gewoon in hun eigen dhcp server. En ook daar kon ik voip nemen.
Deze is bij Wanadoo ook zo .

Daarom dat ik het vermoeden heb dat de enige koppeling in de telefooncentrale de koppeling tussen jouw telefoonnummer en de provider is.
Dat is je telefoon nummer + je mac-adres van de livebox

Quote

Das wel waar, maar hoe verklaar je dan dat als mensen een nieuwe LB krijgen ze meteen kunnen bellen en internetten?

Dan is er al een omzetting geweest van mac-adres!
Het meteen kunnen bellen en internetten kan met de manier van aanmelding te maken hebben.
mac-adres is aanmelding (+ kpn nummer )
Bij Tweak hoefde je ook alleen een modem en geen usernaam en wachtwoord meer.
Bij Wanadoo heb je ook geen gebruikers naam en wachtwoord nodig.

Modem kon je ook zelf kopen dus ook daar zit het hem niet in.
Alleen sluit je het aan .. geen support.
Wil je soms dat Wanadoo helpdesk alle modem gaat supporten ... ?
: Chaotisch

Enige benodigde waren de juiste vpi/vci instellingen en het werkte.
Klopt.

Daarom lijkt me ook dat de koppeling plaats vind op basis van telefoonnummer, dat is immers ook het enige wat een telefooncentrale begrijpt.
Wink
Als je irritant bent is alleen het mac-adres uitschakelen al meer dan genoeg. Pfft

Wat dat betreft vind ik het wel jammer dat ik niet meer bij Tweak zit, daar zitten echt deskundigen bij de helpdesk, daar zitten ook gasten bij die je precies kunnen vertellen hoe dat geschakeld wordt etc.

De jongens van Wanadoo helpdesk weten precies hoe alles werkt, met wat ze allemaal van de klanten mee krijgen heb ik meer respect voor hun dan voor mensen die een 10+ halen met hun bedrijf. "Klanten kunnen soms het bloed onder je nagels vandaan halen als 3x bellen voor het zelfde en dan nog durven te zeggen dat ze niet goed geholpen " Het alleen maar neer komt op druk, druk druk, mensen die bellen hebben vaak een grofe mond en of zijn heel onduidelijk met hun woorden of praten over wat ze denken omdat "ze verstand hebben van ICT", waarna ze een weestand gesprek kirjgen als je ze vraagt wat het woordje ICT betekent, O

Maar wie weet, komt er hier ook nog wel een gebruiker die daar de technische kennis van heeft en het exact wil vertellen.

Wie weet niet Wink
Zou hij/zij zich onder ons bevinden?


Ik ben nu thuis en ik heb dit snel genoteerd en het niet meer nagekeken
Dus alle type fouten, verkeerd of niet begrijpelijke zinnen onder voorbehoud.
Soms weten mensen wat ze willen zeggen of Kunnen zeggen
Gewijzigd door Vlokjesman op 17 april 2006, 20:43
Ik ben ijdel. I know I am!
 
Richard
Oh, het was even zoeken, maar je hebt een complete quote genomen en daar je antwoorden tussen geplaatst, was me effe onduidelijk.
Even opnieuw lezen.Smile
Gewijzigd door Richard op 19 april 2006, 01:37
Greetings, Richard.
 
Richard
Ik heb even opnieuw gelezen en nu zie ik de antwoorden ook, maar ik zal op een iets overzichtelijker wijze proberen te antwoorden.
In elk geval alvast bedankt voor je snelle antwoorden en geen probleem, op spelfouten let ik niet echt en als iets niet duidelijk is door een wat te snel getypte zin wegens tijdgebrek ofzo, vraag ik het wel effe opnieuw, neem ik niemand kwalijk.Smile

Quote

Dan is er al een omzetting geweest van mac-adres!

En bij Tweak dan? Die wisten mijn mac-adres niet eens van het andere modem en toch werkte dat ook gewoon. Is toch ook adsl?

Quote

Als je irritant bent is alleen het mac-adres uitschakelen al meer dan genoeg. :p

Ja, bij de provider, maar wat ik dus veronderstel is dat dus niet in de telefooncentrale. We spreken toch over de koppeling in de telefooncentrale zelf? Je schreef immers net dat het klopte dat je alleen de vpi/vci instellingen nodig hebt voor een verbinding.

Quote

De jongens van Wanadoo helpdesk weten precies hoe alles werkt, met wat ze allemaal van de klanten mee krijgen heb ik meer respect voor hun dan voor mensen die een 10+ halen met hun bedrijf.

Sorry, maar er zitten er maar een paar die iets weten.
De eerste 2 die ik sprak bleven botweg volhouden dat smtp verkeer niet geblokkeerd werd bijv. De derde had totaal geen idee van wat smtp was of dat je iets nodig had om mail via externe domeinen te versturen.
En de vierde die wist dan eindelijk wel wat smtp was en wist ook te vertelen dat dit voor alle klanten zo was.
Ik heb zelf op een paar helpdesken gewerkt, waaronder ook ICT en GSM en ook tijdens de start van prepaid bellen. Je wilt niet weten wat je dan over je heen krijgt. Wat dat betreft ben ik het wel met je eens.

Doch ik ben iemand met kennis en als ik dan 4 mensen gesproken heb en dan 1 heb die weet wat smtp is dan is dat ernstig te noemen.
Temeer als er eentje klakkeloos vol blijft houden dat de fout bij mij ligt en mijn DNS wel het probleem zal zijn (die niet eens aanstond) of Livebox instellingen en weigerde me door te verbinden naar een collega met meer verstand of er een call van te maken ofzo.
Wanadoo heeft een slechte naam qua helpdesk. Misschien werk jij er, sorry dan, maar het is zo. Dan zal jij net een van die uitzonderingen zijn.

Doch je hebt ook weer gelijk, er werken heel veel mensen en je kunt niet van iedereen eenzelfde niveau verwachten. Maar iets weten over afgesloten poorten door Wanadoo en weten wat smtp en mailen is, is toch wel een basisvereiste lijkt me.Smile

Quote

Wie weet niet Wink
Zou hij/zij zich onder ons bevinden?


Volgens mij wel, daarom lokte ik zo ook een antwoord uit, als ik vermoed had dat er hier niemand zou zitten met die kennis, dan had ik de vraag wel op een ander forum gesteld.Grin
Gewijzigd door Richard op 19 april 2006, 01:50
Greetings, Richard.
 
Vlokjesman
zie je maar weer welke reactie er terweeg worden gebracht
Ik ben ijdel. I know I am!
 
Richard
Precies, en da's toch fijn. Ik heb bijv. weer wat kennis kunnen opdoen hier van telefooncentrales, waarvoor nog dank voor die mooie foto's, hebben we dat ook eens van binnen kunnen zien.
Machtig interessant!
Greetings, Richard.
 
darkfader
Andere LiveBox -> Andere MAC -> Hetzelfde IP adres.
De gegevens voor VoIP worden volgens mij automatisch opgehaald maar ik heb het eigenlijk nog niet zien langkomen. (Subscription Id, Password, Gatekeeper Id en IP).
De combinatie van het MAC-adres en serienummer wordt o.a. gebruikt wordt om het ding te identificeren.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'clonen van het lifebox macadress', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Vervaning van Lifebox door Linksys WAG320N Eigen modem configuratie en problemen : 8 07 jun 2010
mac en pc op de lifebox Frequently Asked Questions : 4 18 jun 2009
lifebox valt in slaap (vaak resetten) Algemeen : 2 23 mrt 2008
lifebox configuratie Algemeen : 6 29 jan 2008
nieuw record uptime lifebox!! Algemeen : 3 06 nov 2007
Advertentie