obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Geen verbinding met internet. Meld hier storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Onderwerp afdrukken
Om gek van te worden..
Aristoles
Dag luitjes,

Ik hoop hier iets van herkenning te kunnen vinden want ik ben helemaal radeloos. Op dit moment zweef ik mee op een onbeveiligd WiFi signaal en kan dus nog iets internetten.

Ik heb sinds Aug. 2006 Orange family 20mbit met telefonie.
Op 22 Januari, s'nachts om 3:00 uur precies, viel alles uit. De Livebox maakte telkens een schakelend geluid wat duid op de interne splitter. Ook het @ lampje bleef maar knipperen. Na veel prutsen, reset/herinstallatie/aansluitingen nakijken zit ik nog steeds zonder signaal. Geen internet en telefonie meer.

Nu heb ik Orange gebeld over dit probleem. Samen met de helpdesk medewerker alles nagelopen en geen fout ontdekt. Zelf zeiden ze wel een signaal te zien tot aan mijn Livebox. Of ze dit werkelijk ook kunnen zien weet ik niet maar ik moet er maar op vertrouwen.
Om dat ik geen mobiel heb, ik weet het is uniek tegenwoordig, ben ik dus erg afhankelijk van mijn telefoon. Stel je voor dat ik 112 moet bellen. Kan dus niet. En het vreemde is dat de helpdesk daar niet zo van onder de indruk was. Behoorlijk beschamend.

Na wat gehannes over en weer met de helpdesk hebben ze mij een nieuwe Livebox gestuurd. Het schakelende geluid in de Livebox moest erop duiden dat de splitter defect zou zijn.
Maar ook met de nieuwe Livebox, die trouwens lelijker is dan die van Wanadoo, heb ik geen internet en telefoon.

Weer de helpdesk gebeld en dit medegedeeld.
Het werd dan nu maar eens tijd voor een onderzoek naar de lijn en daarom zouden ze een montuer sturen. Ik heb tot 4x toe duidelijk verteld dat ze mij een email moesten sturen voor een eventuele afsrpaak en ik zou er dan rekening mee houden en thuis zijn. Maakte mij niet uit wanneer. Ik kan namelijk met die WiFi al mijn emails gewoon ontvangen maar helaas niets versturen. Dat was geen probleem volgens de helpdeskmedewerker.

Na 3 dagen niets vernomen te hebben heb ik maar weer gebeld (via de telefoon van mijn ouders). Nu kreeg ik te horen dat ze mij diverse malen gebeld hadden om een afspraak te maken maar mij niet konden bereiken. Tjongejonge... de jeugd van tegenwoordig maakt zich ook nergens meer druk zeg. Wat een niveau...
Dus nogmaals maar weer gezegt dat ik enkel mail kan ontvangen en hij vertelde me dat daar geen melding van was.
(ik wou dat ik eens mocht rondlopen op die helpdesk om die arrogante lakse jeugd de koppen te elkaar te slaan)

Enfin... Weer 2 dagen later gebeld dat ik nog steeds geen mail ontvangen had. Nu bleek er een brief onderweg te zijn van de monteur. Die was misschien net binnen of zou een dag later komen.
En ja hoor. En dag later was er een brief van Orange. En raad eens wat er in stond?
"We betreuren dat u problemen heeft met uw verbinding en zullen u de kosten van het offline zijn niet in rekening brengen"... blablabla..
Maar geen afspraak.

Dat kon 2 dingen betekenen. Of ze zijn zo stom als het achtereind van een varken of ze hebben het probleem inmiddels opgelost.
Ik had het even geprobeert maar geen resultaat. Helaas had ik geen tijd om die helpdesk vierkant uit te schelden, want ik was het lakse gedrag nu wel spuugzat, omdat ik weg moest.

Maar gisteren laat op de avond toen ik thuis kwam stopte ik de stekker van de Livebox weer eens in de stekkerdoos. Al verwachtend dat het niet zo werken sloeg ik er geen acht op. Maar een half uur later toen ik wat drinken wilde pakken viel het me op dat er 2 lampjes branden en bleven branden! En verdomd, ik had alles weer.
Snel wat mensen die ik nog zo laat kon bellen even gebeld dat ik weer beriekbaar was.
Daarna het internet getest en dat werkte ook. Alhoewel de verbinding flink in snelheid geslonken was (ik had voorheen rond de 1800Kb/sec en nu rond de 1000Kb/sec) was ik toch blij.
En zucht van opluchting.

Maarja... deze morgen werd ik wakker om wat werk te verzetten en wilde eerst eens wat mensen bellen.
Je raadt het al. De lijn was dood.
Even de Livebox checken en jawel... het was weer zoals voorheen. Het @ lampje knipperde en ik heb weer hetzelfde probleem als voorheen.

Het viel me nu wel op dat het klik-geluid niet meer te horen was. Omdat ik vermoedde dat het probleem nu ietsjes anders kon zijn dan mijn eerder probleem ben ik eens de Livebox ingedoken of ik iets kon bespeuren. En toen viel er me iets op.

Als ik in de Livebox op het linkermenu op de optie "Internetverbinding" klik, zie ik deze gegevens:

Status internetverbinding
Status ADSL-lijn : niet verbonden
U bent momenteel : niet verbonden met het internet.
Uw IP-adres : onbekend
U bent verbonden gedurende : 00:00 uur

Maar ga ik naar "Geavanceerd --- Statistieken --- ADSL statistieken", dan zie ik het volgende:


Status ADSL-lijn Verbonden
ADSL standaard G992_1_A
Upstream 1120 Kb
DownStream 9024 Kb
Afname Dichtbij : 22.0 (dB
Ver weg : 10.5 (dB
SNR-marge Dichtbij : 6 (dB
Ver weg : 10 (dB
HEC-teller 306
Firmware 0xe15080a
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 476
ES-teller van 1 dag 0


Dus de ene optie geeft aan dat ik geen verbinding heb, de andere weer wel en zelfs de sterkte van de verbinding.
Nu breekt mijn klomp.

Ik heb inmiddels geen vertrouwen meer in de helpdesk mede door die lakse houding. Krijg de indruk dat ze er zitten om hun uren vol te maken maar dat het ze voor de rest niets intresseert.

Wie heeft enig idee wat hier aan de hand kan zijn? Het komt bij mij over dat het spookt.
 
Aristoles
Ik moet er even bij vertellen dat als ik beide Liveboxen aansluit het @lampje knipperd en er 10 minuten lang activiteit is met het internetactiviteitslampje. Die knippert wild en onregelmatig.
Na een goed half uur doet dat internetactiviteitslampje niets meer en blijft het @lampje knipperen...
 
Wout
Het kan zijn dat een mislukte firmware update de oorzaak is.

Probeer eens de reset methode uit de FAQ, staat onderaan.
http://online.gebruikers.eu/faq.php?c...p?cat_id=2

Als er een firmware update plaats vind laat dan het modem een half uur met rust.
 
Aristoles

Quote

Wout schreef:
Het kan zijn dat een mislukte firmware update de oorzaak is.

Probeer eens de reset methode uit de FAQ, staat onderaan.
http://online.gebruikers.eu/faq.php?c...p?cat_id=2

Als er een firmware update plaats vind laat dan het modem een half uur met rust.


Dit heb ik nu 2x geprobeert met beide modems. Ben intussen al een dikke 6 uur verder met al dit geprobeer etc.
Bedankt voor je tip maar ben inmiddels helemaal uitgemolken.
 
Richard
Zou ook nog eens kunnen liggen aan een instabiele aansluiting in de centrale, en dan kan ik het hele verhaal wel begrijpen.
Monteur moet komen, monteur van Orange mag niet alles in de centrale van kpn. Dan moet kpn weer komen, die vinden dan weer dat die van Orange iets fout hebben gedaan en dat Orange daarvoor op moet draaien, die zijn het daar dan weer niet mee eens etc. Dat zorgt allemaal voor vertraging.

Althans... dat is een mogelijkheid, hoeft echter niet het geval te zijn.
Doch als ik zo hoor van "dan wel en dan niet" begint het er op te lijken aangezien een nieuwe Livebox al geprobeerd is of misschien piekspanningen op de telefoonlijn die de Livebox gewoon weer stuk maakt, kan ook maar ook dat is een lijnprobleem.

Kun je eens de storingslijn van KPN bellen en zeggen dat je problemen hebt ondanks nieuwe apparatuur en of ze een lijnmeting willen uitvoeren? Dat is over het algemeen gratis zo'n lijnmeting en daar kunnen ze vaak het nodige op zien.

Ik weet het, je vult er geen holle tand mee, maar niet geschoten is altijd mis.
Greetings, Richard.
 
mesa57
Ik vroeg me af of het @ lampje ook blijft knipperen als je wel verbinding met de centrale hebt, maar geen ip adres hebt toegewezen gekregen ? (dat is nml. de status van de internet verbinding).
 
Lizard
Dat is me onlangs een keer opgevallen:

Als het @ lampje snel knippert heb je geen line sync.
Wanneer het @ lampje langzaam knippert dan heb je geen sessie met de server.
 
mesa57
Zou dus best wel eens kunnen zijn dat de verbinding met de server niet opgebouwd wordt omdat er iets met dhpc is ....
 
Richard
Dat klopt, maar als je het hele verhaal zo leest, dan krijg ik toch een ander vermoeden, hetgeen ik ook schreef.
Hoe dan ook zal er iemand van tweedelijns naar moeten kijken, helpdesk kan dacht ik ook niet in de dhcp instellingen snuffelen.

Greetings, Richard.
 
Aristoles
Inmiddels ben ik weer bijna een week verder en er is nog steeds geen verbinding. De helpdesk vertelde dat KPN was ingeschakeld om een SIP uit te voeren. Dat zou betekenen dat ik in een andere kast wordt aangesloten. Dit zou 4 dagen maximaal duren.
Zoals je waarschijnlijk wel zult begrijpen zijn die 4 dagen reeds voorbij en ben ik nog steeds internet en telefoonloos. Ik kan zelf de alarmlijn 112 niet bellen.

Ik denk dat dit een gebed zonder einde wordt en ik beter eieren voor mijn geld kan kiezen door een andere provider te nemen. Dat duurt dan wel weer 3 a 4 weken maar geeft me wel meer garantie dan wat Orange me nu biedt.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Om gek van te worden..', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
uitgaand mailberichten worden geweigerd omdat Server relaying niet toestaan Klacht over Online : 7 27 apr 2015
Fritzbox 7340 kan wel bellen maar niet meer gebeld worden sinds 17-11-2014 Eigen modem configuratie en problemen : 15 15 dec 2014
kan niet meer gebeld worden na omzetting Storing : 8 10 dec 2014
afspraken m.b.t. Samsung tablet worden niet nagekomen Klacht over Online : 16 08 nov 2013
Poorten willen niet toegewezen worden. Huawei configuratie en problemen : 7 24 aug 2013
Advertentie