obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Geen telefoonverbinding, meld alles hier.
 Onderwerp afdrukken
afstand isra punt tot livebox
THerber
Wat je altijd kunt doen, is de grijze kabel die uit het israpunt komt (dat is dus je 4 aderige binnenkabel) ongeveer 40 cm na het israpunt doorknippen. Hier zet je een telefoniestekkertje op (met de rode en blauwe draad op de middelste aansluitpunten van het stekkertje.

Dat stekkertje steek je dan in je LB. Vervolgens trek je een ethernetkabel door de kabelbuis naar het punt waar je oude stopcontact zit. Je kunt hele mooie doosjes kopen, die je in de plaats van je telefoonaansluiting kunt zetten, waar je je ethernetkabel op aansluit.

Voila. LB in de meterkast en ethernet in je woonkamer. Blijft natuurlijk wel de vraag of je in de meterkast nog een stopcontact vrij hebt voor de stroom van je LB.

Als je dit hebt gedaan, voldoe je volledig aan alle ellende die Orange van je vraagt. Mocht je geen ervaring hebben met het aankrimpen van die ellendige stekkertjes, is er misschien wel iemand in je buurt die dat voor je kan doen.

Zo heb ik het tenmiste ook opgelost. Is effe werk, maar dan kunnen ze in ieder geval van Orange niets meer afschuiven.

Suc6

Theo.

ps: soms moet je wat, soms laat je wat. Kijk maar wat je er mee doet.
Hoor je brandweer? Wil je weten wat er is?
Kijk op http://www.herber.cc/p2000 voor de piepermeldingen van de hulpdiensten.
 
Jerooney
dat is precies wat de monteur bij ons nu heeft gedaan zag ik net. hij heeft alle splitters e.d. verwijderd en gewoon de dikke grijze draad die uit het ISRA punt komt aangesloten op de livebox.
 
Richard
Ja Jerooney, da's toch prima? Dan zit je Livebox dus op het israpunt aangesloten, zo hoort het ook.

Hier ligt er trouwens ook 10 of 12 meter kabel tussen de ISRA en de Livebox en toch traint hij in op 18.424 of 18.800 als ik bof. Zat met vorige firmwares net boven de 19000. Rechtstreeks op de ISRA aangesloten maakt geen verschil en dan zit ik nog eens 1900 meter van de centrale, mij hoort niemand klagen.Smile
Greetings, Richard.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'afstand isra punt tot livebox', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Livebox ADSL Extra (Family) vervangen met eigen modem Livebox configuratie en problemen : 4 10 aug 2016
Locatie isra onbekend Helpdesk : 6 13 feb 2015
Verbinding maken tussen ISRA en modem. Algemeen : 2 31 jan 2015
Geen ISRA aansluiten maar wel betalen Klacht over Online : 12 29 jan 2015
Alarm melding via Livebox Livebox meer apparaten aansluiten : 3 21 jan 2015
Advertentie