obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
weg met de livebox
spatieman
gegroet anti vrienden van orange livebox.

zal me effe voorstellen, Ton is de naam, aka spatieman.
ook ik heb me dik gebeten in de livebox.
al vanaf het begin problemen.
maar sinds KPN hier opgezegt is worden, dank zij het gezeur van orange.
steeds meer uitval, het is nu zelf zo erg dat ik iedere 5 minuten hardhandig moet resetten.
om dan 1 minuut internet te hebben, en 10 seconden te mogen genieten van telefonie.

maar goe, sinds donderdag heb ik mijn oud speedtouch 510 modem er aan gehangen.

snelheid 5.6mbit down, 800kbit up.

en GEEN uitval meer.

sinds 3 uurtjes hebben we hier een Etech ADSL2+ ADRT04 modem draaiende , met een gemiddelde download van 800KBYTE per seconden

eigenlijk draait het modem niet met orange, maar na wat tweaken draait het.

ook hier, weg met de livebox.

nu nog eens kijken hoe ik een alternatief voor telefonie kan krijgen.
want orange hebt geen SIP mar H323 instellingen geheim ingedrient (buiten het MAC adres gekopelt voor telefonie).


 
Optimist
@spatieman: Misschien dat het uitwisselen van de Livebox bij jou soelaas biedt. Heb je daar al eens met de helpdesk over gesproken?

Als jouw Livebox uitvalt, brandt het '@' en telefoon ledje dan nog? Kan je nog met http://192.168.1.1/ het configuratiemenu van de Livebox openen?

Bij mij lijkt de Internet verbinding nog in orde, want het '@' ledje knippert niet en ik kan gewoon bellen en gebeld worden. Ik kan bij een storing echter geen gebruik maken van Internet, want de Ethernet poort is dan down. De link status ledjes branden dan op zowel de Livebox als de Linux firewall, maar er komt geen Ethernet frame meer binnen.

Ik heb inmiddels Orange voorgesteld om het telefoniegedeelte van het abonnement maar te beeindigen omdat ik de Livebox niet kan gebruiken. Als ik mijn SpeedTouch 716 aansluit, dan heb ik geen problemen met de stabiliteit van de Internet verbinding (of liever gezegd, de Ethernet aansluiting). Ik heb dat vier weken met veel plezier gebruikt. Gevolg is wel dat ik dan geen telefoonaansluiting meer heb.

Ik ben zeer tevreden met de snelheid en stabiliteit van de ADSL2+ aansluiting, maar de Livebox werkt (kennelijk) niet goed samen met de Ethernet interface van mijn Linux systeem. Too bad!

Orange heeft het verzoek in behandeling -- eens kijken wat ze er mee doen.

Optimist
 
spatieman
optimist
het is AL mijn zoveelste livebox.
de signaal ruis verhouding is gewoon veel te laag.
en zakt per minuut naar onder.

zoals ik al schreef, ik heb nu een omgekat Etech modem ,capt op 5.6Mbit, en gee problemen meer.

vandaag kopel ik de LB weer aan, verplicht, want ik moet een fax versturen.

Betreffende de inteface.
ik ben zelf systeembeheerder, en heb al gepprobeerd de LB te hacken.
want de LB loopt zowiezo al iedere 5e dag vast, ik heb naderdien begrepen dat het komt omdat ze bij orange periodiek de LB afchecken of er updates nodig zijn.

ze wisten me niet te vertellen waar die vreemde poort die standaard al open is in de LB voor is.

geloof ikniet natuurlijk.

maar goe, sinds ik zaterdag de Etech er aan heb hangen, geen uitval gezien.

voor mij dus eigenlijk GEEN LB meer.
maar het liefste een modem dat wel H232 ondersteund, en dan mag orange het zich weer soppen om telefonie aan de praat te krijgen.
want ik mis het toch best wel,

 
Optimist

Quote

spatieman schreef:
voor mij dus eigenlijk GEEN LB meer.
maar het liefste een modem dat wel H232 ondersteund, en dan mag orange het zich weer soppen om telefonie aan de praat te krijgen.
want ik mis het toch best wel,

Ik heb de Livebox ook vervangen door een ander modem, en de problemen zijn daarmee verleden tijd. Net zoals jij, heb ik dan ook geen Orange telefonie meer.

Ik denk niet dat Orange zal helpen bij het werkend krijgen van een H.323 gebaseerde VoIP service op een andere router/gateway. Helaas zijn de gegevens met betrekking tot de H.323 niet bekend, zodat je ook niet op eigen initiatief de boel aan de praat zou kunnen proberen te krijgen.

Ik heb een verzoek ingediend bij Orange om qua telefonie terug te keren naar de situatie van vóór het porteren van mijn nummer van KPN naar Orange. Dan maak ik maar weer even gebruik van KPN telefonie; het is niet anders.

Optimist
 
spatieman
mja, ik moet dan weer KPN gaan aanvragen, want hier zijn de problemen gekomen nadat ik KPN op heb gezegt via orange.

oh, ik heb nu de LB er weer aan, ding is netjes op 9Mbit ingetraint.
ervaring wijst hier uit, zolang ik onder de 10Mbit blijf met intrainen gaat het (nog) goed.



copy/past van statestieken.
Status ADSL-lijn Verbonden
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1016 Kb
DownStream 9964 Kb
Afname Dichtbij : 32.9 (dB)
Ver weg : 11.2 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 9 (dB)
Ver weg : 11 (dB)
HEC-teller 143
Firmware 0xe15080a
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 23
ES-teller van 1 dag 0

alleen die CRC fouten lopen weer zoals altijd weer uit de pan.

[Edit: smileys uitgeschakeld]
Gewijzigd door Optimist op 20 maart 2007, 10:22
 
rrozema

Quote

Optimist schreef:
... maar de Livebox werkt (kennelijk) niet goed samen met de Ethernet interface van mijn Linux systeem. Too bad!
...


Je zou nog eens kunnen proberen om de ethernet poorten van de livebox niet op auto detect te zetten, maar hard op de waarde waarvan jij vindt dat ie die moet gebruiken.

Als ik me niet vergis kun je dit doen met het elink commando in de ethernet sectie van je cli:


login: root
Password:
[root @ home]$ ethernet
[root @ ethernet]$ ls

A   setemac
A   linkstats
A   elink
A   emac
A   stat
[root @ ethernet]$ help -o elink

DESCRIPTION
This command allows the user to set the ethernet link parameters

USAGE
elink -o [[auto] | [10 | 100 | auto_speed ] | [half | full | auto_duplex]]

[root @ ethernet]$ elink -o eth0 100 full


Het laatste commando "elink eth0 -o 100 full" zou dan de ethernet poort hard instellen op 100 mbit full duplex. Onder usage staan alle mogelijkheden opgesomd. Dikke kans dat jij nadat je je ethernetpoort van je livebox van 'auto' hebt af gezet, van je auto-sense problemen met je linuxbak af bent.

edit: vergeten "-o" toegevoegd.
Gewijzigd door rrozema op 20 maart 2007, 21:57
 
Optimist
Ha! Lachen!

Ik had de Ethernet interface van het Linux systeem al flink beetgepakt door het vast te zetten op alle mogelijke modes, maar dat bracht geen enkele verandering. Misschien dat het wel lukt als ik het aan de zijde van de Livebox probeer (of aan beide zijden -- dat geeft dus weer vele dagen testplezier!).

Bedankt voor de tip -- komend weekend hang ik die LB er weer eens tussen om te testen.

Het beste, Optimist
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'weg met de livebox', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Livebox ADSL Extra (Family) vervangen met eigen modem Livebox configuratie en problemen : 4 10 aug 2016
Alarm melding via Livebox Livebox meer apparaten aansluiten : 3 21 jan 2015
Livebox adsl connectie valt weg met router aangelsoten Livebox configuratie en problemen : 3 19 dec 2012
Livebox vervangen door Thomson Thomson meer apparaten aansluiten : 11 20 sep 2012
Voorheen met Livebox wel, sinds Huawei werkt telefoonkiezer niet meer Algemeen : 4 29 mei 2012
Advertentie