obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Online Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » Livebox (= Sagem f@st 3203, wordt uitgefaseerd) » Livebox meer apparaten aansluiten
Waarvoor en hoe gebruik je een switch, router of een access point achter dit modem? Hoe krijg ik mijn NAS, netwerkprinter, enz. in mijn netwerk? Hoe deel ik mijn web-, smtp-, ftp-, enz. server met anderen op het internet? Hoe kan ik online spellen spelen op mijn xbox, ps3, wii, psp, enz.? Hoe sluit ik mijn iphone, ip-tv, ip-telefoon, ata, enz. aan op deze router en moet ik dan nog speciale dingen instellen?
 Onderwerp afdrukken
Instellen Router
Jan53
Het is me in ieder geval, gelukkig, gelukt om een switch te maken.

Met dank aan: senoer

Ik zal even aangeven wat ik precies gedaan heb, misschien dat een ander
er ook wat aanheeft.

Via m'n browser naar het dc-202 router in gegaan.
Op de lan link geklikt.
Het IP: 192.168.1.150 in gevoerd.
Het selectie vakje van dhcp server uitgevinkt
Opgeslagen.
Ik kreeg een melding over het IP van m'n pc. Op Ok geklikt.
Uit het router gegaan, deze was inderdaad niet meer benaderbaar, tenzij reset router.

dos venster opgeroepen:
startknop - uitvoeren - cmd invoeren en vervolgens enter.

In het dos venster: ipconfig /renew (enter).

Waarschijnlijk kan je ook de pc opnieuw opstarten maar heb ik niet geprobeerd.


Nu wil ik alleen nog kijken dat het menu van LB niet meer benaderbaar is van af de switch, iem. een tip voor me.

Dank u
 
Richard

Quote

Als het goed is zijn die van mij, een op een (straight), ik kan dus Niet een kabel van mijn pc direct op het modem (motorola) van @home steken en vervolgens internetten, zonder router er tussen gaat dat niet.

Als dat zo is heeft dat een andere reden. Gewone UTP kabels (straight) kun je gewoon ook uitwisselen.
Als het in dit geval niet werkt zal je wel je pc naam niet gewijzigd hebben of @home heeft de verbinding gekoppeld aan het macadres van je router en dan werkt het ook niet dus daar ligt het probleem niet.

Het kan ook met routerfunkties, maar dan zit je ofwel met dubbele router (LB is er immers ook eentje) ofwel je moet forwardings gaan aanmaken, zie het andere topic in deze sectie, heb ik net beschreven hoe dat moest.

Het kan dus ook hoe je dat nu doet, door de router als switch te gebruiken, dat werkt ook.
Ik heb helaas geen idee hoe je het klaar krijgt dat het menu van de LB niet meer bereikbaar is vanaf de switch.
Er is wel een topic met diezelfde vraag, maar ik weet zo niet meer uit mijn hoofd of het nu wel of niet kon.
Greetings, Richard.
 
Richard
@Kweetniet: zet jouw vraag a.u.b. even in een aparte thread, dus even op "new topic" klikken, want een Zyxel is weer een andere router en sowieso zien we liever dat mensen hun vragen niet in een topic van een ander stellen.
Alvast bedankt!
Greetings, Richard.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Instellen Router', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritzbox instellen voor interactive TV Eigen modem configuratie en problemen : 2 24 jul 2022
Zelf Router op glasvezel Online Alles-in-1 met Glasvezel : 1 16 sep 2020
zakelijke PC - Router gaat op standby Zyxel configuratie en problemen : 2 16 feb 2020
Vpnnord via 2e netgear router Algemeen : 1 15 jul 2019
Fritzbox 3490 instellen Eigen modem configuratie en problemen : 4 20 mei 2019
Advertentie