obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Vermeld afstand tot telefooncentrale en post je ADSL statistieken. Configuratiescherm, Geavanceerd, Statistieken, ADSL statistieken.
 Onderwerp afdrukken
Langzaaaam..
silverjax
Sinds eergisteren heb ik Orange ADSL Family, heb eerder al een test gedaan op orange.nl en stond aangegeven dat ik met gemak de 20mb/s kon halen... maar ik weet niet wat er fout is, ik kan amper 160kb/s halen!
hier mijn stats:

Quote

Status ADSL-lijn Verbonden
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 564 Kb
DownStream 1552 Kb
Afname Dichtbij : 30.7 (dB )
Ver weg : 10.6 (dB )
SNR-marge Dichtbij : 8 (dB )
Ver weg : 9 (dB )
HEC-teller 0
Firmware 0xe15080a
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 0
ES-teller van 1 dag 0


Ik heb verschillende telefoonkabels/internetkabels geprobeerd maar ik denk dat het niet aan die 2 dingen liggen want het internet is nog steeds traag Frown

Kan iemand mij helpen en uitzoeken wat er fout is?


Alvast bedankt!
 
silverjax
Net mijn livebox gereset, nog steeds hetzelfde Sad
 
mesa57
Misschien ook een alarmcentrale op de lijn ?
 
silverjax

Quote

mesa57 schreef:
Misschien ook een alarmcentrale op de lijn ?


Misschien een dom vraagje, wat bedoel je met alarmcentale op de lijn?
 
Richard
Upstream slechts op de helft, downstream is bijna niks. Ik dacht dat er bij Orange wel sprake was van een minimum van 4 of 8mbit en dat haalt ie niet eens.

De afstand tot de centrale zal wel een stukje zijn zo te zien, maar 1,5mbit is gewoon vele malen te weinig. Misschien hebben ze bij Orange het verkeerde abo ingeregeld.
Greetings, Richard.
 
mesa57

Quote

Richard schreef:
Misschien hebben ze bij Orange het verkeerde abo ingeregeld.

Denk het niet want hij geeft ADSL standaard G992_5_A aan.
Het is echt de lijn denk ik.
Alarmcentrale is zo'n ding dat een inbreekalarm geeft door een bepaald nummer te bellen.
 
Richard
Staat die G992_5_A dan niet alleen voor adsl2+? Is dat gelijk ook aan het family 20mbit abo gekoppeld of doen ze dat weer op andere wijze?

Maarja, het was maar een idee, m'n eerste vermoeden is ook de lijn of een foutje in de centrale ofzo.

Greetings, Richard.
 
mesa57
Dat staat idd alleen voor adsl2+
Heeft Orange dan nog andere abo's op family 20 mb met adsl2+ ?
 
Richard
Ahnee, inderdaad, tegenwoordig hebben ze nog maar 2 abo's, 2mbit en 20mbit. Is dus weer een hoop weggevallen sinds Wanadoo.
Greetings, Richard.
 
silverjax
Hoe snel moet mijn snelheid eigenlijk wezen? Ik heb een mailtje teruggekregen van Orange helpdesk en ze zeiden dat het inderdaad "te" langzaam is!! Ik moest van hun de technische dienst bellen... maar eerst wil ik graag weten wat mijn max. down/up is. Weet iemand dat?
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Langzaaaam..', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Advertentie