obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Hier kun je zaken kwijt over de Livebox en telefonie. Bijvoorbeeld een eigen thuiscentrale, een alarmcentrale.
 Onderwerp afdrukken
Van ISDN/Tiscali naar Analoog/Wanadoo Family en mn vragen :)
trapm
Situatie nu: ISDN en Tiscali.
Tiscali per 1406 opgezegd.
ISDN per 1506 opgezegd.

NIEUWE analoge lijn aangevraagd
Wanadoo Family voor eind deze maand aan te vragen.

Nu heb ik in een ander topic gelezen over kpn aderparen en de kleuren van primaire en secundaire draden.
Blauw/roood per 'definitie' het primaire aderpaar en wit/ranje het secundaire..behalve.. bla bla

1e vraag:
En nu ga ik overstappen... maar hoe 'zie' je welke draden het analoge signaal van kpn bevatten?
Kan ik mn livebox straks 'gewoon' inpluggen in de telefooncontactdoos (isra punt) of moet ik eerst aftappen en een nieuw doosje op de muur schroeven....en dus....welke kleur draden moeten daarheen???

Wil niet meteen vandaag mn hele kast leeg halen om kastjes(kpn) te ontmantelen enzo.

2e vraag:
Senao 3054CB3 etc (multi client bridge /access point )

Kan ik die aansluiten op de livebox en daarmee een werkende draadloze internet ?n netwerk (3 pc's) verbinding opbouwen?
Andere pc's ook draadloos aan te sluiten.
 
Wanabo

Quote

1e vraag:
En nu ga ik overstappen... maar hoe 'zie' je welke draden het analoge signaal van kpn bevatten?
Kan ik mn livebox straks 'gewoon' inpluggen in de telefooncontactdoos (isra punt) of moet ik eerst aftappen en een nieuw doosje op de muur schroeven....en dus....welke kleur draden moeten daarheen???

Probeer eerst rood en blauw!

2e vraag:
Senao 3054CB3 etc (multi client bridge /access point )

Quote

Kan ik die aansluiten op de livebox en daarmee een werkende draadloze internet ?n netwerk (3 pc's) verbinding opbouwen?
Andere pc's ook draadloos aan te sluiten.


In de faq staat het antwoord; http://online.gebruikers.eu/faq.php?cat_id=2

Quote

FAQ
Kan ik andere modems dan de Livebox gebruiken?
Het is ook mogelijk om een andere gateway te gebruiken dan de Livebox.
Je moet echter alleen een internet verbinding hebben en geen telefonie. instellingen daarvoor zijn niet bekend!

VPI / VCI 8 / 35
Encapsulation RFC1483 Bridged LLC
ATM QoS Type UBR
WAN IP Automatic / DHCP verkregen

stel dat in en internetten maar.

Gewijzigd door Wanabo op 08 juli 2006, 23:26
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
trapm


Ho, Dat was mn vraag niet.

En trial en error mbt de draadjes......hummm, zit ik niet ?cht op te wachten. Dan moet ik alle combi's gaan aansluiten, proberen en er achter komen dat ik een andere combi moet nemen. Ik hoop te horen hoe ik met zekerheid kan horen/merken dat ik de analoge en niet de digitale(isdn) lijn heb.

Mbt Senao:
Senao is geen modem maar 'gewoon' een bridge/accesspoint/repeater.

Ik kan mij niet voorstellen dat ie problemen gaat geven. Ik laat immers de livebox intact (wil ook gebruik gaan maken van telefonie) en sluis slechts het signaal door mbv een draadloos accesspoint maar hoopte dat iemand al een accespoint aan de livebox heeft hangen. Ik denk dat de Senao gewoon als bridge moet staan en gewoon het signaal moet doorgeven.
 
Wanabo
Ok dacht dat Senao een router/modem was, sorry. Voor wat betreft het andere, zou je kunnen kijken of er lijnspanning van ong. 40 Volt op de draadjes staat. Is het bij het ene paar wel het geval en bij de andere niet, dan kun je er van uitgaan dat het paar met lijnspanning je telefoonaansluiting is.

Iets anders kan ik niet bedenken.
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
Richard
Ik heb het ook zo gedaan, het is heel gemakkelijk. Je hebt 4 draden waar een aansluiting op kan zitten.
Normaliter is dat rood en blauw of anders bruin (of oker/oranje) en wit.

Als je de ISDN afkoppelt zie je ook welke beide kleuren op je NT1 aangesloten zijn, dat is vermoedelijk rood en blauw.

Je krijgt nu een nieuwe analoge lijn. Indien deze aangesloten wordt VOOR dat de ISDN eraf is, zal de analoge lijn op het oranje/wit aderpaar aangesloten worden.
Indien hij word opgeleverd nadat de ISDN er af is kan het ook zijn dat ze hem op het rood/blauw aderpaar zetten.
Het kan ook omgedraait zijn, daarom dat je moet kijken op welk aderpaar je NT1 aangesloten zit.

Denk er aan dat je Wanadoo pas kunt aanvragen nadat de analoge lijn actief is, anders krijg je op het eind van je aanmelding bij Wanadoo een melding dat je niet aangemeld kunt worden omdat er "werkzaamheden op de lijn worden verricht" of "het telefoonnummer onbekend is" c.q. niet bestaat.
Gewijzigd door Richard op 20 april 2006, 21:41
Greetings, Richard.
 
trapm
dank Richard.

Ik hou rekening met 2 dagen actief zijn van de nieuwe lijn voordat ik wanadoo ga aanvragen.


ISDN 'leeft' dan nog, net als het adsl signaal daarop.
Dus eerst nw analoog
dan nw adsl over analoog
dan oud adls over isdn killen\dan isdn killen.

 
mischa
OP een ISDN aansluiting is de spanning ongeveer 94 volt gelijk spanning en op een analoge aansluiting ongeveer 50 volt gelijk spanning.

Ga er maar van uit dat als je nu ISDN hebt op aderpaar rood/blauw en je jouw analoge lijn krijgt voor dat de ISDN is afgesloten.
deze op het secundaire paar oranje/wit zit.
zet hier een spannings of multimeter op en meet de spanning.

Livebox + telefonie /SMC modemrouter + WIFI als switch en accesspoint in gebruik / 16 poorts 100Mbit switch / AMD AThlon 2800+ + 2GB + 200GB SATA + ATI X800
 
trapm
traag reagerend van mijn zijde uit.

Omdat ik dus ISDN had en een extra analoge lijn ernaast wilden hebben heeft men (KPN) mij zonder kosten een monteur op het dak gestuurd.
Nadeel hiervan was dat mijn zorgvuldige planning in de tijdslijn niet werd gehaald en ik daardoor de Wanadoo aanbieding die mij Ç60 zou besparen misliep. MAAR, door goed overleg met KPN heeft KPN mij deze Ç60 gecrediteerd. Ik was namelijk ruimschoots op tijd met alle procedures en aanvragen en ik liet blijken dat ik mij had verdiept in de materie waardoor ik hen kon overtuigen dat de fout ?cht een KPN fout was.
Hukde voor de wijze waarop KPN haar eigen fout heeft hersteld. (w??r een argument KPN niet direct de deur te wijzen hahah)

Enfin.
Verhaal liep dus als volgt daarna.
3 mei, monteur heeft nieuwe analoge lijn aangelegd.
4 mei Wanadoo Family incl telefonie aangevraagd.
25 mei Wanadoo Family actief (incl telefonie)
14 juni Tiscali ADSL gesloopt
15 juni ISDN lijn gesloopt.

Al met al, het lijkt ingewikkeld. Je krijgt w?l een ander nummer maar ach. Het kßn heel goed gaan. De snelheid en betrouwbaarheid is prima Smile

EN, ik heb niet hoeven zoeken welke draadjes welk signaal hadden hehehe
 
Richard
Nou da's boffen dan. Ik heb ook een gratis monteur gehad maar die is de deur niet ingeweest aangezien bij mij de nieuwe analoge lijn niet werkte en het bleek dat de draden niet goed ingeplugt waren in de centrale.
De afbraak van de ISDN is 5 dagen na de aansluiting van de Wanadoo adsl gebeurt op de nieuwe analoge lijn dus prima geregeld.

Inderdaad wel een ander nummer, maar voordeel is dat de aansluitkosten van de nieuwe lijn je nu een stuk goedkoper zijn uitgevallen dan dat je de ISDN had laten omzetten naar analoog.Smile
En uiteraard heb je niet zonder internet hoeven zitten.
Greetings, Richard.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Van ISDN/Tiscali naar Analoog/Wanadoo Family en mn vragen :)', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Glasvezel migratie van Fiber naar Online Online Alles-in-1 met Glasvezel : 7 21 aug 2019
wijziging \adsl Extra 20MB/S naar ADSL internet 30MB/S Algemeen : 5 25 aug 2017
Overgang van Huawei HG655d naar ZyXEL VMG8324-B10A, combi vaste en VOIP telefonie Zyxel meer apparaten aansluiten : 4 07 dec 2016
Configuratie Fritz!Box 7340 na migratie naar KPN netwerk Storing : 16 05 dec 2016
Overstappen naar Online Online Alles-in-1 met Glasvezel : 16 07 nov 2016
Advertentie