obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Online Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » Livebox (= Sagem f@st 3203, wordt uitgefaseerd) » WiFi
WiFi, draadloos internetten met je LiveBox
 Onderwerp afdrukken
Wifi netwerk wel verbinding maar geen internet
satterdam
Hoi,

Ik heb mijn orangelivebox aangesloten aan een Sitecom wifi-router en een draadloos netwerk aangelegd. Als ik dan met mijn laptop via een wifi-adapter verbinding maak met het netwerk dan wordt deze verbinding ook gelegd en is het signaal uitstekend. Als ik dan wil internetten doet het internet het niet. Help mij aub.
 
hevi
Wat voor foutmelding(en) krijg je te zien?
Als je een WEP of WPA verbinding gebruikt, heb je dan de goede sleutel ingevoerd?

Kun je wel mailen, of ook dat niet?
Als je het Livebox menu opent, krijg je dan te zien of je IP nummers in de toegestane reeksen voorkomen?

 
Optimist
Hoe heb je de Sitecom router aangesloten?
Welk WAN IP adres heeft de Sitecom router?
Welk LAN IP adres krijgen de PC's die verbinding maken met de Sitecom router?
Is NAT actief op de Sitecom router?
 
satterdam
ik heb zo wel via de lan als de wan poort van de router geprobeerd. Wanneer ik via een setupwizard in de retour een netwerk aanleg dan test de wizard de verbinding en geeft dan aan dat de verbinding goed is en het intenet werkt. Als ik dan op internet wil dan doet het internet het niet. Ik krijg dan een foutmelding in de browser dat er geen verbinding is met internet. het ip-nummer van de router is 192.168.1.254 en het ip-nummer van het netwerk is 192.168.1.2
 
Optimist

Quote

satterdam schreef:
ik heb zo wel via de lan als de wan poort van de router geprobeerd. Wanneer ik via een setupwizard in de retour een netwerk aanleg dan test de wizard de verbinding en geeft dan aan dat de verbinding goed is en het intenet werkt.

Ik neem aan dat de test gedaan wordt door de sitecom router, klopt dat?

Quote

Als ik dan op internet wil dan doet het internet het niet. Ik krijg dan een foutmelding in de browser dat er geen verbinding is met internet. het ip-nummer van de router is 192.168.1.254 en het ip-nummer van het netwerk is 192.168.1.2

En daar zit wellicht het probleem! Zoek op de sitecom router even naar de mogelijkheid om het IP adres aan de LAN zijde te veranderen naar bijvoorbeeld 192.168.2.1. Ik kan me voorstellen dat de sitecom router in de war raakt als zowel de LAN als WAN zijde een IP adres hebben in hetzelfde 192.168.1.XXX segment.

Na het veranderen even saven, en de sitecom router resetten. Herstart ook je PC even om er zeker van te zijn dat je een nieuw IP adres krijgt. Het PC IP adres (van de wireless PC) moet dan ook een adres in 192.168.2.xxx hebben.

Succes, Optimist
 
Dick99999

Quote

satterdam schreef:
ik heb zo wel via de lan als de wan poort van de router geprobeerd. Wanneer ik via een setupwizard in de retour een netwerk aanleg dan test de wizard de verbinding en geeft dan aan dat de verbinding goed is en het intenet werkt. Als ik dan op internet wil dan doet het internet het niet. Ik krijg dan een foutmelding in de browser dat er geen verbinding is met internet. het ip-nummer van de router is 192.168.1.254 en het ip-nummer van het netwerk is 192.168.1.2

Als de Sitecom 192.168.1.x geeft en de WAN poort verbonden is met de LB, moet de LB een IP net hebben van 192.168.2.x of zoiets (anders dan 1.x) . Anders weet de sitecom niet wat deze wel en niet moet doorgeven naar de LB en andersom. Dat IP adres kan je in LB instellen, mask 255.255.255.0
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Wifi netwerk wel verbinding maar geen internet', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Zomer Gekte actie - €70 Cashback op Internet en TV + Alles-in-één! Algemeen : 1 16 aug 2021
paar keer per dag wifi uitval met zyxel VMG8324-B10A modem Algemeen : 2 13 jan 2021
ZyXel en Wifi zonder internet verb. WiFi : 3 15 nov 2020
Zyxel modem. Slechte wifi? WiFi : 1 06 okt 2020
Wifi uitbreiding Algemeen : 1 23 jun 2020
Advertentie