Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
Orange aanvragen zonder bestaand KPN abonnement
rvk
Hallo iedereen, ik ben me aan het verdiepen in een KPN-alternatief en kwam zodoende op dit forum terecht. Heb al veel tips gelezen, maar deze vraag blijft tot nog toe onbeantwoord:

Deze zomer ga ik verhuizen en op mijn nieuwe adres wil ik waarschijnlijk Orange ADSL Family & Telefonie basis nemen.

Kan ik dit zo aanvragen, zonder een bestaand KPN abonnement als basis? Waarschijnlijk zal Orange dan door KPN de lijn in orde moeten laten maken?

Ik zal toch niet eerst een KPN lijn moeten aanvragen die Orange weer overneemt?

Alvast bedankt!

Richard

Ik zal toch niet eerst een KPN lijn moeten aanvragen die Orange weer overneemt?

Voor zover ik het zie op de site van Orange en het aanvragen van een ADSL abo zal het inderdaad op de door jou genoemde manier moeten.

Misschien dat een van de collega's hier er meer zekerheid over kan geven of daar uitzonderingen op mogelijk zijn.
Gewijzigd door Richard op 13 March 2007, 23:12
Greetings, Richard.

Puma
Zonder KPN is het niet mogelijk om een ADSL lijn te krijgen, bij wie dan ook!
Achteraf mag het wel opgezegd worden, dat kan wel weer!
Binnen 1 jaar, betaal je gewoon abonnementskosten+lijn toeslag. Na 1 jaar
betaal je alleen de lijn toeslag nog!

Gewoon KPN belbudget aanvragen (is zelfs iets goedkoper dan lijn toeslag) en dan Orange ADSL + Telefonie. Heb je ook nog altijd een betrouwbare back-up, mocht Orange uitvallen.

rvk
Ok, bedankt voor de antwoorden.

Ik ga een BelBudget aanvragen bij KPN op de dag dat ik de sleutel krijg en dan Orange ADSL + telefonie voor bv 1 week daarna.

Dan is KPN zeker geregeld en moet het goed komen denk ik.

rvk
Toch nog eens zitten nadenken...

Ik kan natuurlijk ook mijn huidige KPN abonnement verhuizen naar mijn nieuwe adres, en dan laten verlagen naar een BelBudget abonnement. Laten we zeggen dat ik dit op vrijdag 29 juni doe.
Mijn huidige Planet abonnement zeg ik dan op per die datum.

Vervolgens kan ik Orange aanvragen op mijn nieuwe adres per maandag 2 juli.

Omdat ik geen nieuw KPN abonnement aanvraag kan het dan volgens mij direct door Orange overgenomen worden, of maak ik een denkfout..?? Bovendien houd ik mijn telefoonnummer.

Richard

Zonder KPN is het niet mogelijk om een ADSL lijn te krijgen, bij wie dan ook!

Nee,dat is nu ook weer teveel van het goede. Bij Tweakdsl kun je namelijk wel ADSL krijgen zonder KPN. In dat geval wordt namelijk door TweakDSL de kaalkoperlijn voor je aangevraagd, je hoeft zelf helemaal niets voor te doen behalve contract tekenen.
Doch er zijn slechts heel weinig providers bij wie dit mogelijk is.
Normaliter moet je zelf eerst bij de KPN een lijn regelen.

@RVK: die truuk werkt wel, maar denk er aan dat het KPN contract steeds met een jaar verlengt wordt, je moet dacht ik ofwel 1 ofwel 3 maanden van tevoren opzeggen. Het abonnement wordt dan beeindigt per einde contractdatum, volgens mij kun je niet zelf bepalen wanneer het beeindigt wordt, tenzij het eerder is dan de contractdatum, waarbij je wel moet betalen tot einde contractdatum.

Je kunt je KPN abo wel laten verhuizen en verlagen naar Belbudget en dan alvast adsl aanvragen, doch bij een aantal providers is zo'n aanvraag pas mogelijk als blijkt dat er een aansluiting op genoemd adres met genoemd telefoonnummer gerealiseerd is, dus daar moet je wel even mee uitkijken.
Het kan dus zijn dat je moet wachten tot de verhuizing gerealiseerd is, alvorens Orange de lijn kan overnemen.

Greetings, Richard.

Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Orange aanvragen zonder bestaand KPN abonnement', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Glasvezel abonnement fritz box 5490 Bridge Mode Eigen modem configuratie en problemen : 2 21 Apr 2021
ZyXel en Wifi zonder internet verb. WiFi : 3 15 Nov 2020
Wijziging abonnement Algemeen : 29 04 Jun 2017
geluid van M7 afspelen zonder TV aan te zetten Frequently Asked Questions : 8 17 Sep 2015
3 weken zonder tv Klacht over Online : 15 09 Jun 2015
Advertentie