Onderwerp bekijken
Geen verbinding met internet. Meld hier storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Onderwerp afdrukken
uitval livebox
rrozema
De connectie met de mensen van Online hier op het forum zou ik maar koesteren; je bent nu rechtstreeks verbonden met de beste mensen van Online, dat is je beste kans om tot een goed resultaat te komen.

pinobot
Voorlopig betaal ik voor een kut verbinding, zondag de hele dag geen probleem, maandag "maar" een paar keer gereset en nu reset ie iedere paar minuten.
Morgen nog maar eens bellen over hoe ze dit willen gaan oplossen en als ik weer zo'n onzinnig antwoord krijg zet ik morgen de automatisch incasso stop.
Gewijzigd door pinobot op 01 September 2009, 01:23

word er gek van
Vanaf mei viel de livebox af en toe uit maar sinds een week of 5 valt mijn livebox steeds uit, momenteel reset ik de livebox 3 a 4 x per dag. Vervelend als je voor je werk internet nodig heb en je telefoon.
Inmiddels ook al tientalle malen de helpdesk gebeld, een nieuwe adapter gekregen (helpt niet)
Het probleem lijkt me toch echt bij online te liggen. Heb trouwens nooit ergens last van gehad toen het nog wanadoo en orange was.

pinobot
Na het een tijdje redelijk gedaan te hebben alweer 3 dagen problemen, Online gebeld, ze zouden alweer een nieuwe modem opsturen. Vanavond is m'n telefonie ermee opgehouden, resetten helpt niet. Telefoonbeantwoorder zei dat de storingen ook te maken zouden kunnen hebben met een te hoge dc-offset van de netwerkkaart, als iets de oorzaak is dan is dat wel die klote Livebox omdat die niet geaard is en geen enkele bescherming bied tegen EMI.

pinobot
Gistermiddag een nieuwe livebox binnen, ging een tijdje goed, vanmorgen om 4:30 uit zichzelf gereset , alle waardes zijn slechter en hij is laag ingetraind.

Upstream 648 Kbps, was van middag 1016
Downstream 11988 Kbps, was van middag 17372, was ooit 20472
Afname Dichtbij: 15.3 (dB ), was van middag 14,9, was ooit 14,3
Ver weg: 4.9 (dB ), was van middag 3,4 was ooit 3.1
SNR-marge Dichtbij: 20 (dB ), was van middag 10
Ver weg: 11 (dB ), was van middag 15
HEC-teller 1713
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 80
ES-teller van 1 dag 0
Gewijzigd door pinobot op 16 September 2009, 06:08

bert utrecht
kan wel kloppen
download was toen met wanadoo livebox 20mb :8=2mb
upload was 1024 :8 =106kb/s

maar dat gaat niet meer lukken

pinobot
Het ging een tijdje goed, tot vanmiddag, ruis over de telefoon en daarna constant resetten.
Binnenkort waarschijnlijk weer een nieuwe (de 4e) livebox aanvragen.

TCP_IP
@pinobot

Is er geen onderzoek ingesteld of een uitgebreide meting?
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url

pinobot

@pinobot

Is er geen onderzoek ingesteld of een uitgebreide meting?

Nee, Online doet niks behalve gare Liveboxen opsturen.
Kijk net ff naar m'n Livebox en zie dat m'n telefoon 't al 1,5 uur niet doet, resetten maar weer.
Vervolgens 25862 HEC en 800 CRC fouten in 8 minuten waarna de livebox weer reset.

livebox

en

livebox6minuten
6 minuten online
Gewijzigd door pinobot op 01 October 2009, 04:48

prospector
Pinobot, werk je vanaf een wandcontactdoos of rechtstreeks vanaf het ISRA?

Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'uitval livebox', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
paar keer per dag wifi uitval met zyxel VMG8324-B10A modem Algemeen : 2 13 Jan 2021
Livebox ADSL Extra (Family) vervangen met eigen modem Livebox configuratie en problemen : 4 10 Aug 2016
Om de 10 minuten uitval internetverbinding Storing : 12 25 Jan 2015
Alarm melding via Livebox Livebox meer apparaten aansluiten : 3 21 Jan 2015
radio uitval MZ 100 Frequently Asked Questions : 4 22 Dec 2014
Advertentie