Onderwerp bekijken
Vermeld afstand tot telefooncentrale en post je ADSL statistieken. Configuratiescherm, Geavanceerd, Statistieken, ADSL statistieken.
Internetsnelheid VDSL te laag (virus?)
|
|
I R Baboon |
Geplaatst op 01 September 2014, 16:37
|
Beheerder Berichten: 4247 Lid sinds: 14 Dec 2008 |
Het lampje apestaartje geeft de DSL status aan. Dus er was geen sync met de centrale. ADSL werkt niet meer bij jou. De snelheid is niet echt veranderd. Voorlopig ben je niet veel verder opgeschoten. Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
|
|
|
WillemWilliams |
Geplaatst op 04 September 2014, 15:41
|
Activiteit » Wervershoof » 1693KV » Internet + Bellen » Zyxel VMG8324-B10A Berichten: 75 Lid sinds: 29 Nov 2012 |
Nu via marktplaats, op eigen kosten, een nieuw Huawei modem aangeschaft. Helaas blijkt het nieuwe modem precies even snel/traag als het modem wat ik had. Daar lag het dus niet aan. Geeft ook dezelfde intrainwaardes en foutmeldingen. Alleen is het wel een andere firmwareversie namelijk: V100R001C02B023 Aan mijn kant van de lijn heb ik er alles aan gedaan. Bellen heeft niet geholpen. Terug bellen wordt 3 van de 4 keer niet gedaan. Ga dus maar een brief schrijven. Geef ze nog twee weken de tijd om het op te lossen en anders gaat alles retour. Helaas, want als alles zou werken zoals beloofd is het een voordelig product. |
|
|
WillemWilliams |
Geplaatst op 04 September 2014, 18:09
|
Activiteit » Wervershoof » 1693KV » Internet + Bellen » Zyxel VMG8324-B10A Berichten: 75 Lid sinds: 29 Nov 2012 |
Online Postbus 16156 2500 BD Den Haag Wervershoof, 4 september 2014 Onderwerp: ingebrekstelling Geachte heer / mevrouw, Sinds kort heb ik bij Online een “Alles in een” pakket. Over telefonie en televisie ben ik tevreden. Alleen de internetsnelheid is niet zoals beloofd. Bij mijn abonnement hoort een internetsnelheid van 30 Mb, wat in de praktijk in mijn geval neer zou komen op 10 – 14 Mb. Mijn behaalde internetsnelheid is gemiddeld zo’n 3.8 Mb. Op 24 juli 2014 is mijn nieuwe VDSL internetverbinding opgeleverd. Vanaf oplevering is mijn snelheid veel te laag. Dit heb ik voor de eerste maal gemeld op 26 juli 2014. Hierna heb ik nog 5 maal telefonisch contact gezocht met de helpdesk. De volgende oplossingen zijn aangedragen door de helpdesk: 1. Een lokaal probleem: pc heb ik op laten schonen en na laten kijken door een professional. 2. Instellingen modem aanpassen; verschillende instellingen aangepast 3. Wifi probleem; zowel bedraad als draadloos de snelheid getest. 4. Snelheid door verschillende websites laten testen 5. Een proefbestand downloaden om zo de snelheid te testen 6. Mijn ervaringen delen op “online gebruikers” ; op mijn onderwerp zijn inmiddels 31 reacties gekomen en het onderwerp is meer dan 1500 maal bekeken. 7. Thuis een andere p.c. een speedtest laten doen. Al deze oplossingen hebben geen enkel resultaat naar hogere snelheid opgeleverd. Ook heb ik nog op suggestie van het “online gebruikers” forum een nieuw modem aangeschaft. Zonder resultaat. Aan mijn kant van de lijn heb ik alles er aan gedaan om de snelheid goed te krijgen. Ik moet er van uit gaan dat Online niet de snelheid levert die mij is toegezegd. Daarom stel ik Online in gebreke en geef ze 10 werkdagen de tijd vanaf dinsdag 9 september om de snelheid wel goed te krijgen. Mocht op dinsdag 23 september blijken dat de snelheid nog steeds niet is zoals beloofd zeg ik mijn “alles in een” contract op en zal dan ook de automatische betaling stopzetten. Ook zie ik dan graag de kosten die ik gemaakt heb om de situatie te verbeteren terug. Hoogachtend, |
|
|
I R Baboon |
Geplaatst op 04 September 2014, 18:51
|
Beheerder Berichten: 4247 Lid sinds: 14 Dec 2008 |
Het nieuwe modem bewijst dat het probleem bij Online zit. Dus helaas ben je volledig aangewezen op Online om dit op te lossen. Nu er geen enkele oplossing in zicht is, kan je Online in gebreke stellen. De brief is aan zich prima. Wel zou ik alle contactmomenten met Online verder uitwerken. Daarmee geef je duidelijk aan dat er geen oplossing komt vanuit Online, terwijl je wel bereid bent mee te werken aan een oplossing. Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
|
|
|
WillemWilliams |
Geplaatst op 04 September 2014, 20:14
|
Activiteit » Wervershoof » 1693KV » Internet + Bellen » Zyxel VMG8324-B10A Berichten: 75 Lid sinds: 29 Nov 2012 |
Dank voor je antwoord I R Baboon. Zal de brief nog wat bewerken. Wel ontdekte ik zojuist nog iets merkwaardigs. Ik heb dus dat 'nieuwe" modem van marktplaats hier aangesloten. De internetsnelheid is hetzelfde als mijn eigen modem. Maar... Als ik nu bel dan bel ik met het nummer van de vorige eigenaar. En als ik met een mobiele telefoon mijn eigen vaste (online) nummer bel krijg ik de mededeling dat het nummer niet bereikbaar is. Ook na een reset van het modem blijft dat oude telefoonnummer er in staan! Zal mijn eigen modem er maar weer opzetten want nu ben ik telefonisch niet bereikbaar. |
|
|
I R Baboon |
Geplaatst op 04 September 2014, 23:01
|
Beheerder Berichten: 4247 Lid sinds: 14 Dec 2008 |
Dat kan alleen als er de oude settings van de vorige eigenaar in het modem blijven zitten. Dat mag normaal gezien niet gebeuren. Na elke herstart kijkt het modem na of er een firmware update bestaat voor hem en laadt zo nodig de juiste settings die bij jouw account horen. Bedoel je met reset een herstart of een fabrieksreset? Anders moet je toch even een fabrieksreset uitvoeren om te zien of dat het probleem verhelpt. Als dat geen verandering brengt, is dat weer een aanwijzing dat bij Online iets niet goed staat ingesteld. Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
|
|
|
Lutz |
Geplaatst op 05 September 2014, 06:42
|
Beheerder Donateur » bij Den Haag Berichten: 1533 Lid sinds: 10 Aug 2011 |
In de FAQ (linker kant) staat een link hoe je de nieuwe firmware kan downloaden. Ik zal eerst deze firmware downloaden en op de computer opslaan. Dan zal ik het ander Huawei modem aansluiten, en in de fabriekstand terug zetten. Daarvoor kan je aan de linker kant met een paperclip of zo een verzonken knop drukken. Na een herstart van het modem zal ik de firmware bijwerken, en dan weer het modem opnieuw opstarten. Laat de modem een uur lopen en probeer opnieuw of je via je eigen nummer kan uitbellen en of je met je mobieltje jezelf thuis kan bellen. Alleen zal dat je niet aan een snellere verbinding helpen. Maar je weet dan dat Online ook het nieuwe modem met je eigen telefoonnummer kan configureren. En je hebt het modem toch al thuis liggen. "Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
|
|
|
WillemWilliams |
Geplaatst op 06 September 2014, 19:37
|
Activiteit » Wervershoof » 1693KV » Internet + Bellen » Zyxel VMG8324-B10A Berichten: 75 Lid sinds: 29 Nov 2012 |
De nieuwe software is op het nieuwe modem gezet. Het modem is in de fabrieksstand teruggezet, het verzonken knopje 10 seconden ingedrukt. Heb het modem nu 3 uur laten draaien. Resultaat: Als ik via vast thuis uitbel is het met het verkeerde nummer, een nummer in Amersfoort. Als ik met mijn mobiel naar huis bel krijg ik de mededeling dat het huisnummer niet bereikbaar is. De snelheid is onveranderd. Moet Online de telefooninstellingen in het modem zetten? In ieder geval heeft het voor de snelheid inderdaad nog niet geholpen. Heb vandaag de brief naar online verzonden. Ik houd jullie verder weer op de hoogte. Dank voor alle reacties tot nu! |
|
|
I R Baboon |
Geplaatst op 07 September 2014, 20:03
|
Beheerder Berichten: 4247 Lid sinds: 14 Dec 2008 |
Het is te hopen dat iemand van Online nu echt gaat kijken naar je probleem met de nodige kennis van zaken. Want zo komen we nergens verder. Anders is het exit Online. Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
|
|
|
WillemWilliams |
Geplaatst op 24 September 2014, 19:26
|
Activiteit » Wervershoof » 1693KV » Internet + Bellen » Zyxel VMG8324-B10A Berichten: 75 Lid sinds: 29 Nov 2012 |
Zo'n 3 weken geleden heb ik online een aangetekende brief gestuurd met mijn probleem. Ik heb ze 10 werkdagen de tijd gegeven om de situatie te verhelpen of te reageren. Toch wel tot mijn verbazing is er gewoon helemaal niets gebeurd! Geen verbetering / geen reactie...niets. Zeer teleurstellend dus. Krijg het idee dat Online liever wat ontevreden klanten voor lief neemt dan energie stoppen in klanten tevreden stellen en doen wat ze belooft. Afijn. Nu kijken hoe ik mijn telefoonnummer kan behouden en overstappen naar een andere provider... |
|
|
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
| |
Spring naar forum: |
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Internetsnelheid VDSL te laag (virus?)', te verwijzen!
BBcode: | |
HTML: |
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp | Forum | Laatste bericht | |
---|---|---|---|
ZyXEL VMG8324-B10A VDSL verbonden maar geen IP adres | Helpdesk | : 2 | 14 Apr 2020 |
ADSL/VDSL instellingen | Frequently Asked Questions | : 5 | 31 Dec 2016 |
ADSL problemen, overstappen naar VDSL? | Snelheid | : 6 | 30 Apr 2016 |
VDSL configuratie Online.nl voor Internet,TV en Telefoon met modem Zyxel VMG8324-B10A | Zyxel configuratie en problemen | : 20 | 27 Dec 2015 |
Zijn de klachten bij online minder bij vdsl? | Algemeen | : 8 | 27 Dec 2015 |
Advertentie