obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
Foto's van aanleg KPN VDSL
Optimist
Klopt -- deze kasten zijn alleen bedoeld voor ISP's die diensten afnemen van KPN (zoals XS4ALL, Planet Internet and so on).

Optimist
 
Puma
Het is wel de bedoeling dat andere ISP's ook overstappen.
Oude infrastructuur gaat er immers uit.

Daarom is de OPTA nu ook bezig om de boel tot 2011 draaiende te houden ipv 2010. Zodat investeerders hun geld terug kunnen verdienen.
 
Richard
Dan moet het toch een soort repeater zijn in de straat hier achter me, ik zal van de week eens kijken of ik daar een foto van kan maken.

Greetings, Richard.
 
Optimist

Quote

Puma schreef:
Het is wel de bedoeling dat andere ISP's ook overstappen.
Oude infrastructuur gaat er immers uit.

De technicus die ik sprak gaf aan dat de infrastructuur exclusief gebruikt gaat worden door KPN (dochters) en dus niet voor andere ISP's.

Quote

Daarom is de OPTA nu ook bezig om de boel tot 2011 draaiende te houden ipv 2010. Zodat investeerders hun geld terug kunnen verdienen.

Volgens mij wil KPN uit een groot deel van de wijkcentrales weg, maar vermoedelijk toch lang niet alle wijkcentrales. Het zou me verbazen als over vier jaar het doek valt voor al die oude wijkcentrales. De VDSL infrastructuur is dan pas zeer kort gereed.

Er zijn dan tevens andere uitdagingen die binnen enkele jaren moeten worden opgelost:

1. Gaan we dan nog meer extra kasten van andere ISP's in de straat zien?
2. KPN zou dan de voice switches in de wijkcentrales moeten afschakelen. Dus zelfs als mensen geen Telefonie+Bellen van KPN willen hebben, dan nog zouden die op een andere wijze beleverd moeten worden.

Hmmm...

Optimist
 
Optimist

Quote

Richard schreef:
Dan moet het toch een soort repeater zijn in de straat hier achter me, ik zal van de week eens kijken of ik daar een foto van kan maken.

Graag! Ik ben benieuwd.

Woon je soms in een nieuwbouw wijk? Ik weet van iemand die in Amersfoort woont dat KPN daar bijzondere voorzieningen getroffen had (met glasvezelkabel) waardoor mensen zelfs geruime tijd geen DSL konden krijgen!

Optimist
 
Puma
@Optimist:
Natuurlijk willen ze dat voor hun zelf houden, net als Deutsche Telecom.
Maar van de OPTA mogen ze dat niet.

http://www.*pieptoon*/articles/43280/kpn-laat-concurrenten-toe-op-glasvezelnetwerk.html

Lees bovenstaande pagina maar
 
Optimist

Quote

Puma schreef:

http://www.*pieptoon*/articles/43280/kpn-laat-concurrenten-toe-op-glasvezelnetwerk.html

Lees bovenstaande pagina maar


Huh!? Frown

Optimist
 
Richard
@Optimist: Nee ik woon niet in een nieuwbouwwijk. Wel hebben ze een aantal jaar geleden hier overal glasvezel gelegd, maar dat was voor de tvkabel.
Nja, in onze wijk noemen ze de woningen waar ik in woon ook "nieuwbouw" maar ze staan er inmiddels toch al iets van 30 jaar ofzo, dat noem ik geen nieuwbouw meer.

Ik wist het ook niet hoor, het bleek bij een probleem met mijn aansluiting. Op de ISDN lijn werd toen 1900 meter gemeten, op de nieuwe analoge lijn 1100 meter of zoiets.
Monteur is gaan kijken en heeft in de wijkcentrale toen de kabeltjes opnieuw er in geduwd.
Daarna is hij in de kast in de straat achter mij gaan kijken en belde me van daaruit op omdat hij daar niets kon vinden. Maar toen werkte alles weer, waaruit dus bleek dat het probleem in de wijkcentrale zat die dus zo'n 1900 meter verderop staat (in vogelvlucht rond de 12 a 1300 meter vermoed ik).
Dat is dan ook de reden dat ik wist dat er nog een kastje stond hier in de straat achter ons waar men schijnbaar ook nog wat met telefoonlijnen te doen had. Straks eens kijken.Smile
Gewijzigd door Richard op 17 maart 2007, 17:55
Greetings, Richard.
 
Optimist

Quote

Richard schreef:
Dat is dan ook de reden dat ik wist dat er nog een kastje stond hier in de straat achter ons waar men schijnbaar ook nog wat met telefoonlijnen te doen had. Straks eens kijken.Smile

Ja, oké, dan denk ik dat het kastje bij jou in de buurt zo'n ding is waar vanuit de bekabeling wordt gedistribueerd. Er lopen vanuit die kasten dan 300/600/900 aderparen kabels naar de wijkcentrale, en bekabeling de wijk in.

Als je op de foto kijkt me de koperdraadjes, dan zie je aan de onderkant een betonnen rand van zo'n oudere en kleinere kast (ik schat dat ze 80 centimeter breed zijn, ongever 1 meter 20 hoog en dertig dentimeter diep ofzo. Komt dat een beetje overeen?

Optimist
 
Puma
Ik zit zelf op zo'n 50 meter afstand van een k1200 kast. Mochten ze eindelijk hier bezig gaan, dan raak ik in 1 klapt, 2450 meter ongeveer aan koper kabel kwijt Grin
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Foto's van aanleg KPN VDSL', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
ZyXEL VMG8324-B10A VDSL verbonden maar geen IP adres Helpdesk : 2 14 apr 2020
Internetsnelheid VDSL te laag (virus?) Snelheid : 68 19 sep 2017
ADSL/VDSL instellingen Frequently Asked Questions : 5 31 dec 2016
ADSL problemen, overstappen naar VDSL? Snelheid : 6 30 apr 2016
Foto's delen Algemeen : 2 31 dec 2015
Advertentie