obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Online Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » Livebox (= Sagem f@st 3203, wordt uitgefaseerd) » Livebox configuratie en problemen
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
Automatische firmware updates uitzetten of forceren
rrozema
ja, voor die 5 dagen check is het juist bedoeld. Met off zou je er voor moeten kunnen zorgen dat ie helemaal niet meer wordt gecheckt en met de andere commando's kun je bijvoorbeeld die 5 dagen langer (of korter) maken of alleen maar de teller terug zetten en hem dus pas over 5 dagen, vanaf nu, weer laten checken.

@puma, vreemd. Ik kan het zelf niet echt goed checken, omdat ik al de nieuwste firmware heb en geen oudere in m'n ivebox wil gaan zetten omdat het nu redelijk goed werkt (if it ain't broke, don't fix it). Maar volgens mij zou je met deze commando's echt de automatische firmware updates moeten kunnen uitzetten. Ik weet niet zeker of het ook werkt voor de update bij het opstarten. mogelijk werkt het daar niet, want naar het schijnt wordt eerst een andere geheugenbank opgestart die het hele initialisatie proces regelt en pas daarna wordt de livebox firmware zoals wij die kennen opgestart. Grote kans dus dat ook onze instelling van 'off' pas dan geladen wordt. Dus Puma, heb jij misschien tussentijds je livebox gereset?

@Wanabo: jij hebt het ook geprobeerd toch? Wat zijn jouw resultaten?
 
spatieman
valt me in FU wordt niet met LS weer gegeven !
hidden commando dus, hoe wist die dat ?
en zijn er nog meer geintjes die je kan tweaken,
 
Wanabo

Quote

rrozema schreef:
@Wanabo: jij hebt het ook geprobeerd toch? Wat zijn jouw resultaten?


Nee ik heb dit nog niet geprobeerd maar ben zeker geinteresseerd. Wat ik in het verleden wel geprobeerd heb is een oude firmware terug te zetten. Maar dat proces verliep al niet goed.

Wat mij de moeite waard lijkt om te proberen is de firmware terug te zetten waarbij mijn nummerherkenning wel werkte. Om te voorkomen dat de LB zich direct weer gaat updaten is jouw info handig.
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
Puma
ik heb wederom weer een downgrade uitgevoerd en update uitgezet, maar nu heb ik het aantal dagen veranderd naar 500 :p

want volgens mij was ik dat vergeten laatst, dus na 5 dagen ging de livebox updaten.
 
luco53

Quote

Puma schreef:
ik heb wederom weer een downgrade uitgevoerd en update uitgezet, maar nu heb ik het aantal dagen veranderd naar 500 :p

want volgens mij was ik dat vergeten laatst, dus na 5 dagen ging de livebox updaten.


gewoon benieuwd: hoe staat het er nu voor?
Ik vroeg me af of het niet een goed idee was om naast het OFF zetten de timer op 0 (nul) te zetten (ipv de standard 7200) ?
 
conget
hoe kan ik downgraden?
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Automatische firmware updates uitzetten of forceren', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Wat is deze firmware in mijn modem? Eigen modem configuratie en problemen : 5 22 okt 2019
Port forwarding werkt niet meer, firmware update? Zyxel configuratie en problemen : 5 09 jul 2019
Waarschuwing firmware update ZyXEL VMG8324-B10A! Zyxel configuratie en problemen : 52 19 jan 2019
Firmware update voor modem? Zyxel configuratie en problemen : 2 07 jul 2018
DHCP uitzetten Speedtouch 706 configuratie en problemen : 3 24 mrt 2017
Advertentie