obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
Speedtouch 780 WL en Orange Family
Optimist

Quote

nero038 schreef:
Foutje, interface die ik moet gebruiken is LocalNetwork, daarna kon in de mac adres aan passen, saven en rebooten. Helaas no een reboot van de modem, heb ik de oude mac adres weer in staan.... er is geen hoop. Misschien toch maar ander provider zoeken. Bedankt voor de moeite. Smile

Ik denk toch dat je de verkeerde interface selecteert. Als je ip iflist als commando ingeeft, wat is dan de complete lijst met interfaces die uit het systeem komt?

Optimist
 
nero038
zie voorgaande bericht;

admin}=>ip iflist
Interface Group MTU RX TX Admin Oper
0 loop. . . . . . . . local 65535 2522890 274811 UP [UP]
1 LocalNetwork. . lan 1500 172225 1722150 UP [UP]
 
mesa57

Quote

Optimist schreef:

Quote

Wanabo schreef:
Door het mac adres te klonen heb je direct weer internet. Als dit niet lukt dan gewoon het modem 24 uur aan laten staan, je krijgt dan een ip adres van orange.

Heu... zoals beschreven heeft hij hem een paar weken aan de DSL aansluiting laten zitten (tijdens vakantie).

Hij moet gewoon even de juiste interface vinden en het MAC adres van die interface aanpassen.

Optimist

De lijn moet meer dan 24 uur niet in gebruik zijn, dus minimaal 2 dagen geen modem eraan. Lekker he Frown
 
nero038
Het is gekke is, toen ik de speedtouch na 2 weken weer afgooide en de livebox aansloot, deed de livebox het ook niet, in de nacht van vrijdag op zaterdag uit gelaten en zaterdag omstreeks 10 smorgens aangesloten toen deed de livebox het weer, misschien moet ik het zelfde met de speedtouch doen, kijken of hij dan wel werk. Van orange sla ik echt geel en groen uit zeg.. wat een bedrijf Angry
 
Optimist
Goede kans dat het wel lukt als je er gewoon een paar dagen niets aan hebt hangen en je vervolgens je SpeedTouch aansluit...

Optimist
 
nero038
Helaas niet gelukt, na 25 uur wachten.

Heb ook met een sitecom 223 geprobeerd met spoofing, werk ook al niet Sad
 
nero038
Ik bedenk me net, dat ik met de paasweekend een lang weekend naar thailand ga, misschien moet ik alles maar uitzetten en opnieuw proberen met de Speedtouch... wie weet lukt het dan wel. last try !Cool
 
Fedora

Quote

nero038 schreef:
Ik bedenk me net, dat ik met de paasweekend een lang weekend naar thailand ga, misschien moet ik alles maar uitzetten en opnieuw proberen met de Speedtouch... wie weet lukt het dan wel. last try !Cool


wordt een duur weekend dan:p
 
nero038
Nee hoor, goedkoper dan een weekendje Amsterdam, als je voor KLM werkt GrinGrinGrin
 
nero038
Vandaag terug van een weekendje thailand, had voor ik vertrok de modem uit gezet, het heeft dus 3 dagen uit gestaan. Heb speedtouch aangesloten, en hij doet het. De helpdeks is dus verkeerde informatie aan het verstrekken, ivp 24 modem aan laten, moet het dus uit staan, het liefst niks aangesluiten voor 24 uur indien je een ander modem wenst te gebruiken.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Speedtouch 780 WL en Orange Family', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Livebox ADSL Extra (Family) vervangen met eigen modem Livebox configuratie en problemen : 4 10 aug 2016
speedtouch 546i configureren , werkt Tg608i ook? Eigen modem configuratie en problemen : 4 18 mei 2015
SpeedTouch 546 vervangen door eigen modem Eigen modem configuratie en problemen : 4 14 mei 2015
IP Linksys WRT54GL achter een Speedtouch ST706 Eigen modem meer apparaten aansluiten : 3 07 okt 2014
Zyxel P-2602HW-D1A + meerdere pc's Instellingen voor T-mobiel online ADSL Extra (Family) Eigen modem configuratie en problemen : 13 30 okt 2012
Advertentie