obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Vermeld afstand tot telefooncentrale en post je ADSL statistieken. Configuratiescherm, Geavanceerd, Statistieken, ADSL statistieken.
 Onderwerp afdrukken
HELP!! Mijn verbinding is supertraag!
djazzie
Je hebt daar een aparte router ??
Gooi die gewoon helemaal open firewall uit dus
en als dat een wifi ding is natuurlijk wel goed de beveiliging instellen
vind het alleen raar dat jij die router op ip range 192.2 hebt lopen

zou zelf de router (wifipoint) een ip adress van de livebox laten krijgen
en hem eigelijk alleen als hub (switch) gebruiken
dus niet de dhcp functie aan in de router .

en poorten toekennen aan een pc in je netwerk doe je dus in het modem
niet in een lose router
 
Richard
@Djazzie: zal wel komen door het advies wat hier ook vaak gegeven wordt om de livebox in een soort bridge te zetten en de router alles te laten doen.
Je kunt de router wel als switch gaan gebruiken maar over het algemeen hebben routers meer funktionaliteit dat de livebox, zoals o.a. uPnP wat voor veel gebruikers gemakkelijk is. Dat soort funktionaliteit verlies je dan als je de router als switch gebruikt.

Greetings, Richard.
 
electrostar
Beste Richard,

Hoe maak ik van mijn LB een bridge? Ik heb inmiddels via DC++ een normale download, maar het geen torrent.
 
Richard
Er zijn twee methodes voor. De eerste is hem in bridgemode zetten, maar dan moet je dat na elke herstart van de box weer doen en als je telefonie hebt kan dat niet.

De tweede methode staat beschreven in de faq (Linksys en andere routers achter de Livebox).
Wat je dan in feite doet is -alle- poorten TCP en UDP forwarden naar je router, dan stuurt de Livebox sowieso alles door en kun je in de router de benodigde port-forward instellingen maken.

Even in de faq kijken zou ik zeggen.
http://online.gebruikers.eu/faq.php?cat_id=8 en dan de 4de tekst dus.

Als je tornado nu al op 192.168.2.x staat ingesteld ben je al halverwege klaar.
Greetings, Richard.
 
mesa57
Hier lopen 2 discussie door elkaar. Moeilijk te volgens zo.
@electrostar : speedtest.net geeft geen betrouwbare resultaten.
Waar traint je modem op in en wat is de downloadsnelheid van een 100 MBit bij speedtest.bbned.nl ?
 
djazzie
@ mesa
soeedtest net is redelijk betrouwbaar. het is speedtest.NL waar je met een grote boog omheen moet Smile
probeer maar eens eens
zo traint het modem hier in op maar 8000 en een beetje
en draai by speedtest .net en eweka keurig die snelheid ook de speedtest van bbnet doet die zelfde snelheid . Vandaar dat ik u s zegt speedtest .NET
 
Richard

Quote

Hier lopen 2 discussie door elkaar. Moeilijk te volgens zo.

Eigenlijk 3 discussies. 1.) Snelheid 2.) utorrent aan de praat krijgen 3.) e.e.a. goed instellen voor een router achter zijn livebox.
Ik kan het nog redelijk goed volgen, maar zou eigenlijk beter zijn om alles na elkaar op te lossen, eerst het een dan het ander.

@Djazzie: die speedtest.NET is volgens mij voor de hoge snelheden net zo onbetrouwbaar als de .NL versie.
Ik kom niet eens aan de 10mbit op .NET terwijl ik overal anders gemiddeld tussen de 15-18mbit lig.

Greetings, Richard.
 
mesa57

Quote

Richard schreef:
@Djazzie: die speedtest.NET is volgens mij voor de hoge snelheden net zo onbetrouwbaar als de .NL versie.
Ik kom niet eens aan de 10mbit op .NET terwijl ik overal anders gemiddeld tussen de 15-18mbit lig.

Ik ontdekte dat je de server in Parijs moet nemen ipv Amsterdam om wat betere resultaten te bereiken .....Cool
 
Richard
Ook in Parijs blijf ik op 8.400 kbit hangen en 841 kbit upload.Sad
Greetings, Richard.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'HELP!! Mijn verbinding is supertraag!', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Wifi verbinding voor mijn pc. WiFi : 2 03 jan 2020
Wat is deze firmware in mijn modem? Eigen modem configuratie en problemen : 5 22 okt 2019
Wel verbinding, geen internet Storing : 1 30 dec 2018
5 dagen na bericht van oplevering nog steeds geen verbinding Opleveringsproblemen : 4 07 dec 2018
DSL verbinding valt elke 15 tot 20 minuten uit Storing : 6 02 dec 2018
Advertentie