obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
 Onderwerp afdrukken
Intrainsnelheid
Richard
Een klachtenformulier is er niet bij mijn weten, men moet dan gewoon een klacht schrijven naar Orange.
Ik heb er net nog met Orange over gebeld, ik heb inderdaad pech dat de profielen op de DSLam's gewijzigd zijn en daarom de snelheid minder is, ondanks de 16,9mbit die ik nu nog heb, is het toch 2,5 mbit weiniger dan ik normaal heb.

De buren 3 huizen verderop hebben wel gewoon 18800, waar dat verschil vandaan komt weten ze ook niet, ze adviseerden toch even naar het ISRA punt te kijken, doch daar is niets mis mee, daar heb ik niks meer aan gewijzigd en het draaide al een jaar op 18800.

Dus ja... als je niet hoeft te resetten, dan doe het niet, kans is groot dat je 1,5-3mbit lager uit komt.
Met heel veel resetten heb je kans dat je weer een stukje hoger komt.

Misschien dat ik de livebox van de buren er nog eens tussen ga hangen, eens zien wat dan gebeurd.

Mocht ik besluiten alsnog een klacht te schrijven, dan zal ik deze hier zeker ook aangeven zodat men dat kan overnemen.

Greetings, Richard.
 
mesa57

Quote

Richard schreef:
Dus ja... als je niet hoeft te resetten, dan doe het niet, kans is groot dat je 1,5-3mbit lager uit komt.

O dat zal het zijn bij je buren. Ik had er ook pas last van toen mijn modem gereset was door een stroomstoring (stond al 3 maanden online) Frown
 
Tiger

Quote

Suug schreef:
Hierboven vermelde ik dat ik weer gestegen was. Nu toch voor proef nog een keer geressset. En ja hoor, weer terug in 16500Kb. Hoort, net als bij Richard 18500 Kb te zijn. Helemaal in het begin 19800 Kb.

Dus al met al bijna 4000 Kb kwijt.

Verder weet ik dat ze per adres de SNR marge kunnen beinvloeden. Zetten ze op 10. Vandaar mogelijk de lage intraint.

Dat is schijnbaar bij de buren nog niet gebeurd.


Dat is toch puur de klanten bedonderen waar ze van moeten leven want die zorgen toch dat bij hun geld in de kassa komt.
Hopenlijk krijgen ze hier dan ook de rekening van gepresenteerd door zo op deze manier te acteren.

groeten Tiger
 
Richard
Toevallig liet de medewerker zich vandaag nog een uitspraak ontvallen "ja dat is ook omdat het zo druk is geworden" waarop ik zei van "ah dus ook wat bandbreedte sparen op die manier", waarop medewerker me vertelde dat dit klopte, prompt werd ik gevraagd een ogenblik geduld te hebben hij moest even overleggen met een collega, vermoedelijk zal hij wel te horen gekregen hebben dat hij de klanten niet te slim moest maken.Smile

Anyway, ik vindt het ook een kwestie van bedonderen, ze ZEGGEN dat het is voor stabiliteit, maar da's onzin want ik had al een jaar superstabiel internet.
Nu met veel gepiel is de SNR marge 9 en heb ik er nog 16990 uit weten te slepen, ik reset voorlopig niet meer.

Wat ik het ergst hiervan vindt, is dat niet wij die nog een fatsoenlijke snelheid overhouden, maar vooral de klanten verder weg van de centrale hier de dupe van zijn en dat zijn er behoorlijk wat.

Greetings, Richard.
 
Profisound
Hier ook problemen, eerst ruim 14,500 en nu na 5 keer gereset te hebben:

10324 Kb
10748 Kb
10968 Kb
11092 Kb
11052 Kb

Ik hou het maar even bij de 11.052, straks kom ik niet meer hoger!Frown

Maar we worden duidelijk weer eens in de maling genomen!Sad
 
salty677
jullie hebben geen klagen, maar hoever zitten jullie bij de centrale vandaan? Ik namelijk 2900meter en ik heb een snelheid van 4Mb en dat met Orange Family?

getest met:
http://speedtest.bbned.nl/

Volgens orange ligt het aan de afstand? de bekabeling? Computer van mij? spyware? Virusscanner maar NIET aan hun of centrale??
 
jac
Ook ik kan bevestigen dat de snelheid geleidelijk minder is geworden.
Ik heb sinds maart 2005 ADSL van Orange sinds mei 2006 ADSL Family.
Eerst meestal 17500 Kb tot zelfs 19680 Kb
Later 16384 en nu sinds een tijdje 10940 tot 11300 Kb.

Niet leuk als je weet dat het sneller kan!
Maar ja... wat doen we eraan?

Groet,

Jac.
 
Richard

Quote

Overdrachtssnelheid: 711 kB/sec

Da's ongeveer een 8mbit snelheid.

Maar bij die 100m.bin testen ben je ook altijd afhankelijk van de site en netwerk waar je ze van download.
Als die een vertraging hebben door een of andere reden, krijg jij ze ook vertraagt binnen, vandaar dat het beter is om ze op een paar plaatsen te proberen om daar meer zekerheid over te krijgen.

Greetings, Richard.
 
jac
Het lijkt wel, gezien alle commentaren dat Orange nwe klanten een hogere snelheid toebedeelt dan de bestaande.

Ik zou wel eens willen weten welke snelheid nog acceptabel is voor ons als klanten van ADSL2+ bij Orange.
Kun je als klant ergens een grens trekken?

Jac.
 
mesa57
Als klant is voor mij de indicatie van het tabelletje met afstand tot de centrale eigenlijk de verwachte waarde. Maar Orange heeft duidelijk in zijn voorwaarden staan dan de snelheid niet gegarandeerd is. Dus je hebt als klant geen poot om op de staan. Gelukkig hanteert Orange nog de ondergrens van 4 mb. Frown
 
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Intrainsnelheid', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Intrainsnelheid daalt drastisch Snelheid : 4 01 apr 2008